וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונספירציה חפשו במקום אחר: למה הפועל עכו תרד ליגה

1.5.2013 / 11:39

לקראת מחזור הנעילה, כותבי וואלה! ספורט עם התסריטים וההימורים. דוד רוזנטל יודע שאצל קלינגר אין קונספירציות ולכן עכו תרד. אם כבר מחפשים קנוניה, לכו לסכנין

התסריט

הפועל חיפה מנצחת את הפועל עכו 0:1, מכבי נתניה והפועל באר שבע מסיימות ב-1:1 ותוצאה זהה נרשמת במשחק בין בני סכנין לבית"ר ירושלים. יותר מזה לא צריך.

תמיר כחלון שחקן הפועל עכו מול הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
1:0, זה כל מה שצריך. כחלון מול רואש/אדריאן הרבשטיין

ההימור

פתאום זה שוב צף ומתפשט על חלל האוויר, הארומה המוכרת של הקונספירציה, אותה מילה ארוכה שמעלה ריחות באושים ובד בבד כל כך נעימים. הרי החיים היו הרבה פחות מעניינים בלי כל מיני קשרים הזויים שסיכויי המימוש שלהם שואפים לאפס אך פתאום, הפלא ופלא, הם מתגשמים. מי חשב שדנמרק ושבדיה באמת יסיימו בדיוק ב-2:2 שמספיק להן כדי לעלות שלב? מי תיאר לעצמו שהנבחרת הגאה של מערב גרמניה תפתח רגליים לאוסטריה ותחייה שוב את המושג הלא מחמיא "אנשלוס"?

האמת, עם מחזור סיום כזה אי אפשר כל כך בלי תאוריות קשר למיניהן. שש קבוצות בתמונת הירידה, ובדיוק אותן השש נפגשות ביניהן בשלושה עימותים ישירים. כשההפרשים ביחסי השערים כל כך נמוכים, אין כמעט מנוס מלעשות את החישוב ולהגיד את מה שנראה טריוויאלי: הפועל עכו תנצח בשבת 0:1 את הפועל חיפה כי זו התוצאה שתשאיר את שתיהן. סכנין תגבור על בית"ר, אבל רק 0:1 (כן, כן. קונספירציות אולי מסריחות, אבל הן לא גזעניות). באר שבע ונתניה? אה, פה קבור הכלב, כי עם תוצאות כאלה לא משנה מה יקרה, היורדת תצא משם.

הפועל כפר סבא נגד שמשון ב-1982, פתיחת הרגליים של הפועל תל אביב להפועל חיפה ב-1994, משחק השרוכים המפורסם מ-1998 – כולם עולים בראש בשבוע כזה. אבל שלוש סנוניות בשלושה עשורים אינן מבשרות בהכרח על בואו של אביב אפור. בטח לא כשמדובר בהפועל חיפה ובניר קלינגר.

לכאורה, אם עכו מבקיעה את הראשון אפשר ללכת לישון ולהתחיל להתמסר במרכז המגרש. העניין הוא שקלינגר הוא טיפוס כל כך תחרותי (לעתים באופן שנתפס כבלתי נסבל), שפשוט קשה לדמיין אותו צועק לשחקנים שלו לשמור על פיגור. ולא רק קלינגר : שחקני הפועל חיפה לא עברו את כברת הדרך הזו רק כדי ללכת על חבל דק שממנו קצרה הדרך הקטלנית למטה ולסיים את העונה עם תווית של כשר אבל מסריח.

כל זה משאיר אותנו עם ניתוח מקצועי, וכאן המשימה קלה מאוד: להפועל חיפה יש חמישה ניצחונות רצופים בבית, שלושה מהם הושגו בפלייאוף. זו קבוצה טובה ושלמה יותר מהפועל עכו, לכן היא גם צריכה לנצח. והיא תנצח. עכו עדיין יכולה להישאר גם במקרה כזה, אם נתניה או סכנין יפסידו בבית. זה לא יקרה, קנוניה לא תהיה לנו בקרית אליעזר.

אבל תמיד מותר לחלום על איזו קונספירציה טובה שתצית את הדמיון ותדליק את יצר הרומנטיקה. מעוניינים באחת כזו? חפשו אותה בסכנין.

ניר קלינגר, הפועל חיפה. קובי אליהו
טיפוס כל כך תחרותי/קובי אליהו
  • עוד באותו נושא:
  • הפועל עכו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully