וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: ליגת האלופות קוראת להם

29.4.2013 / 7:00

הונטלאר חזר מפציעה וסחף את שאלקה, אגירצ'ה וסוסיאדד מדהימים את ספרד וגם קוסיילני וארסנל בעקבות הכסף הגדול. נבחרת המחזור בסימן המרדף אחרי ליגת האלופות, אבל לא שוכחת את הארטיסט של ליברפול, הילד הרע של רומא והאיש שהכי חסר לריאל בדורטמונד

ספורט 2

האליפויות בחמש הליגות הבכירות הוכרעו או קרובות להכרעה. המאבקים האמיתיים מתנהלים בתחתית ולא פחות מכך בשיפולי הצמרת, שם נלחמות קבוצות על הכרטיסים המוליכים לאירופה ובעיקר אלה שמסדרים מקום על הבמה המרכזית של ליגת האלופות. קלאס יאן הונטלאר קירב את שאלקה בחזרה אל המפעל היוקרתי עם שלושער נהדר מיד עם חזרתו מפציעה, בעוד אימנול אגירצ'ה המשיך את העונה החלומית של ריאל סוסיאדד שהתבססה במקום הרביעי בספרד. שניהם מובילים את נבחרת המחזור, לצד התקווה של ארסן ונגר, הארטיסט של ליברפול והילד הרע של רומא.

קלאס יאן הונטלאר שחקן שאלקה חוגג. GettyImages
גם אנחנו התגעגענו. קלאס יאן הונטלאר/GettyImages

שוער

בנואה קוסטיל - ראן

סוגיית התלות של קבוצה בכוכב אחד עולה לא מעט בזמן האחרון. מדברים על כך בדרך כלל בהקשר של סופרסטארים כמו ליאונל מסי בברצלונה, כירסטיאנו רונאלדו בריאל מדריד או הדוגמה האחרונה של לואיס סוארס בליברפול, אלא שיש קבוצות צנועות יותר שסובלות לא פחות. ראן, למשל. הקבוצה הזו איבדה את תגלית העונה רומן אלסנדריני שקרע את הרצועות בתחילת פברואר. מאז היא לא ניצחה ונסוגה מהמקום החמישי ל-10 וללא סיכוי להיאבק על כרטיס לאירופה. גם בגמר גביע הליגה היא הפסידה לסנט אטיין. בשבת, בדרבי מול ברסט שהיה גם מפגש בין שתי הקבוצות החלשות בליגה הצרפתית ב-2013, ראן סוף כל סוף חזרה לנצח עם 0:2 בחוץ. המאמן פרדריק אנטונטי, שכבר הודיע כי יעזוב בקיץ, קיבל הופעה משובחת בין הקורות של בנואה קוסטיל. השוער הצרפתי, שבאמצע השבוע הדף פנדל בהפסד הביתי המביך לטרואה, היה אחראי לכמה הצלות יפות, כולל הדיפה אקרובטית עם הרגל והוצאת כדור של בנואה לסואמייה מהחיבורים. קצת נחת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שוער ראן, בנואה קוסטיל. רויטרס
ראן כבר לא הכי גרועה בליגה הצרפתית ב-2013. בנואה קוסטיל/רויטרס

הגנה

מגן ימני: שיימוס קולמן - אברטון

המגן האירי הנמרץ מקבל את הקרדיט כאן, ולא בפעם הראשונה. בכל פעם גם נזכיר שאברטון שילמה תמורתו רק כ-60 אלף ליש"ט ויכולה כעת להתגאות באחד המגנים הטובים בפרמיירליג, כזה שראוי להתחרות עם פאבלו סאבלטה על המקום בהרכב המצטיינים של העונה באנגליה. גם בשבת שיימוס קולמן בלט, כשאברטון שמרה על סיכוייה להשיג את הכרטיס לאירופה עם ניצחון ביתי מספר 11 העונה - 0:1 על פולהאם. קולמן לא רק נעל את האגף שלו, אלא גם יצא קדימה ובישל בדקה ה-16 את שער הניצחון לסטיבן פינאר. "הוא הגיש לי את השער על מגש של כסף", פרגן פינאר. זה היה מהלך קבוצתי ושיימוס ראוי לכל הקרדיט על המסירה". גם דייויד מויס החמיא לקולמן, שנבחר לשחקן חודש מרץ של אברטון וממשיך להרשים. בקלות יכול להיאבק גם על תואר השחקן המשתפר של העונה.

בלם: ניקולא אנקולו - מארסיי

מאז 1994 מחכה פריס סן ז'רמן לאליפות. העונה הזו שלה, אין בכלל ספק, אבל מארסיי עושה הכול כדי לדחות לה את החגיגות. המדורגת שנייה בליגה הצרפתית מתקשה מאוד לכבוש וניצחה העונה 12 פעמים בתוצאה 0:1. למזלה, יש לה הגנה קשוחה ומגובשת, בראשותם של סטיב מנדאנדה וניקולא אנקולו. בשבוע שעבר היה זה השוער שהתבלט מעל כולם, ובניצחון הדחוק השבועי נגד לוריין הגיע תורו של הבלם הקמרוני. אנקולו מוכיח העונה כי הוא הבלם השני בטיבו בליגה אחרי טיאגו סילבה. הוא לא התרשם מכושרו המצוין של ז'רמי אליאדייר, עצר אותו בקלות וגם היה ראשון כדי לנקות כל כדור מהרחבה. מארסיי לא ספגה שער מאז תחילת מרץ (650 דקות, יותר משבעה משחקים) ושומרת בקנאות על המקום השני. אנקולו מתפקד כשר ההגנה.

שחקן אברטון, שיימוס קולמן. GettyImages
לא מפסיק להתקדם. שיימוס קולמן/GettyImages

בלם: לורן קוסיילני - ארסנל

החזרה של רובין ואן פרסי לא הייתה יכולה להיות טראומטית יותר עבור ארסן ונגר. החלוץ ההולנדי אותו מכר למנצ'סטר יונייטד, קפץ לביקור ראשון באצטדיון האמירויות כאלוף אנגליה וזכה למסדר כבוד שהנציח את כישלון המדיניות של ארסנל בשנים האחרונות. לשמחתו של ונגר, לפחות הפעם ואן פרסי לא ניצח. החלוץ ההולנדי כבש מהנקודה הלבנה, אבל בסך הכול העביר ערב שקט. האחראי המרכזי לכך היה לורן קוסיילני, שהצטיין במרכז ההגנה של התותחנים וסיפק מחצית שנייה נפלאה. הבלם הצרפתי, שאיבד את האמון של מאמנו והרוויח אותו לאחרונה מחדש, ניצח בכל הקרבות האוויריים, חילץ יותר כדורים מכל שחקן אחר על המגרש וגם כמעט כבש בבעיטת יעף. ההתקדמות ההדרגתית של קוסייליני נמשכת זו העונה השנייה, ולאחרונה ניכר שיפור רב גם בשיתוף הפעולה שלו עם פר מרסטאקר. זה יכול להספיק כדי להשיג את הכרטיס לליגת האלופות.

מגן שמאלי: סנטיאגו גרסיה - פאלרמו

בצל הסיפור העצוב של חאבייר סאנטי, שקרע את גיד אכילס וצפוי להיעדרות ממושכת, הייתה גם מנצחת במשחק של אינטר. קוראים לה פאלרמו, והיא הצליחה להימלט מהקו האדום בזכות 0:1 יקר שהיה גם המשחק החמישי ברציפות שלה ללא הפסד. ג'וזפה סאנינו הצליח לייצב את ההגנה במחזורים האחרונים, כאשר שיטת שלושת הבלמים שלו מבליטה את סנטיאגו גרסיה בעמדת המגן השמאלי. הארגנטינאי, שבשלבים מוקדמים יותר של העונה ביצע טעויות קשות בחלק האחורי, נהנה כעת מהגיבוי שמעניקים לו הבלמים ויכול לצאת קדימה כאוות נפשו. למרות שעלה לשחק כשהוא חולה, גרסיה היה אחראי למצב הראשון של פאלרמו מול שערו של סמיר הנדאנוביץ', דהר ללא הרף בצד שמאל במחצית הראשונה והמשיך להיות פעיל באגף עד שהוחלף כשהוא מותש בדקה ה-80. אם פאלרמו תצליח לשרוד, השגיאות מתחילת העונה יישכחו.

סנטיאגו גרסיה שחקן פאלרמו חוגג שער מול סמפדוריה. Tullio M. Puglia, GettyImages
הישארות תשכיח את כל הטעויות. סנטיאגו גרסיה/GettyImages, Tullio M. Puglia

קישור

אנחל די מריה - ריאל מדריד

כמה שהוא היה חסר לריאל מדריד על המגרש ב-68 הדקות הראשונות בדורטמונד. אנחל די מריה לא פתח בתבוסה 4:1 בחצי גמר ליגת האלופות מפני שנעדר מסיום ההכנות לטובת לידת בתו, אבל בשבת הוא כבר חזר להרכב והשאיר את אתלטיקו ללא ניצחון בדרבי מאז 1999. בהיעדרו של כריסטיאנו רונאלדו הפצוע, די מריה נטל את המושכות והיה במוקד כל ההתרחשויות, עד שהעניק לז'וזה מוריניו ניצחון תשיעי בתשעה משחקי דרבי. אחרי שריאל נקלעה לפיגור מוקדם, די מריה היה אחראי לשוויון עם כדור חופשי שהוסט פנימה על ידי חואנפראן שכבש שער עצמי. אתלטיקו נראתה כמי שקרובה יותר להכריע את המשחק, עד שדי מריה קיבל מסירה נהדרת מקארים בנזמה והבקיע בדקה ה-63. את שער הליגה החמישי שלו העונה הוא כמובן הקדיש למצטרפת החדשה למשפחה. כדי להשיג קאמבק מופלא מול דורטמונד, ריאל תצטרך את די מריה שוב במיטבו.

נורי שאהין - דורטמונד

הוא לא היה אפילו דקה על המגרש בהצגה הנדירה של דורטמונד נגד קבוצתו לשעבר ריאל מדריד, אבל שמח כמו כולם. אולי אפילו יותר מכולם. נורי שאהין יודע שעשה צעד נכון כשחזר למקום היחיד בו פרח. בינתיים הוא מקבל את ההזדמנות בהרכב במשחקים זניחים, אך מראה שהוא לא שכח לשחק כדורגל. בשבת עלתה דורטמונד למשחק החוץ מול דיסלדורף עם מאטס הומלס פלוס 10 מחליפים ועדיין ניצחה 1:2, בעיקר הודות ליכולת של שאהין. הקשר הטורקי הקטן כבש שער אדיר מ-30 מטרים וראה את הכוכבים על הספסל ואת המאמן יורגן קלופ מאושרים בשבילו בדיוק כפי שהוא שמח באמצע השבוע. בהמשך הוא היה הציר המרכזי בקישור וגם בישל את השער השני ליקוב בלאשצ'יקובסקי שעלה מהספסל. אז המחליפים של דורטמונד אולי לא מרשימים כמו אלו של באיירן, אבל בכל הקשור לגיבוי במרכז השדה קלופ מסודר.

פיליפה קוטיניו - ליברפול

"אנחנו לא קבוצה של איש אחד", טען בתוקף ברנדן רודג'רס במהלך השבוע, אחרי העונש הכבד (10 משחקים בחוץ) שקיבל לואיס סוארס. רבים הטילו ספק ביכולת של ליברפול להתמודד ללא השחקן הטוב ביותר שלה בשנתיים האחרונות, אבל המבחן הראשון עבר בצורה מושלמת. דניאל סטארידג' וג'ורדן הנדרסון כבשו צמדים ב-0:6 המוחץ בניוקאסל, אך מעל כולם היה פיליפה קוטיניו, באחת ההופעות המהפנטות של העונה. הברזילאי שהגיע מאינטר בינואר, הוצב מאחורי החלוץ וניהל את המשחק של ליברפול ביד רמה. כל כדור עבר דרכו, כל מסירה מצאה את הכתובת והכול בסטייל. כדורי העומק המתוחכמים של קוטיניו יצרו מצבים רבים לאדומים, כשבשער השני הוא פיצח את ההגנה ואפשר לסטארידג' לבשל, ובשער הרביעי כבר סיפק בעצמו בישול קסום לחלוץ האנגלי. הדרך היחידה של שחקני ניוקאסל המתוסכלים לעצור אותו הייתה בעבירות גסות, ורק המשקוף מנע ממנו לחתום את התצוגה הנהדרת עם שער. הנה כישרון עליו יכולה ליברפול לבנות לשנים הבאות.

פיליפה קוטיניו, ליברפול. GettyImages
אחת ההופעות הקסומות של העונה. פיליפה קוטיניו/GettyImages

התקפה

פאבלו אוסבלדו - רומא

בבירת איטליה לא יודעים איך לאכול את המתאזרח הארגנטינאי. לפני כשלושה שבועות, כשהיה מורחק, העדיף לטוס ללונדון עם חברתו במקום לצפות בדרבי בין רומא ללאציו. הגיחה שלו לאנגליה יצרה גל שמועות על מעבר לצ'לסי או טוטנהאם, ועם חזרתו לאיטליה זרק עוד גפרור למדורה כשאמר: "לא אוהבים אותי כאן". הטלנובלה הזו ערערה את יחסיו של החלוץ עם האוהדים, אבל מול סיינה אוסבלדו גרם לחלק מהם לשנות דעתם. הג'אלורוסי התעללו בקבוצת התחתית עם 0:4 קל, כשאוסבלדו היה במקום הנכון והפך לראשון שכובש שלושער במדי רומא מאז עשה זאת מירקו ווצ'יניץ' במרץ 2010. היה זה שלושער ראשון של אוסבלדו באיטליה ומבחינת מספרים מדובר בעונת השיא שלו (15 שערי ליגה). "אני מקווה שהכול יהיה שקט יותר עכשיו", אמר בסיום. "כשתומכים בי אז הכול קל יותר. תודה לאל שהחברים לקבוצה עוזרים לי. אני אדם טוב". אידיליה ברומא, עד התאקל הבא.

קלאס יאן הונטלאר - שאלקה

שישה שבועות חלפו מאז נפצע קלאס יאן הונטלאר בניצחון בדרבי מול דורטמונד. שאלקה השיגה נקודות בלעדיו ושמרה בקושי על המקום הרביעי, אבל כמה שהיא התגעגעה לשערים שלו. החלוץ ההולנדי עשה את הקאמבק להרכב מול המבורג, שרגילה לחטוף בצרורות והפעם הייתה הקורבן של הצייד. הונטלאר נכנס לעניינים עם בישול מצוין למישל באסטוס, לפני שחידש את הקשר שלו עם הרשת והרעיד אותה לא פחות משלוש פעמים. 1:4 מרשים שמבסס את שאלקה במקום הרביעי וגם שלושער ראשון להונטלאר מאז אוגוסט 2011. "הוא היה בכושר נפלא מבחינה פיזית, זה קלאס יאן", העיד המאמן יינס קלר על הקלאס של הונטלאר, שכבר הבטיח כי ימשיך במועדון גם בעונה הבאה. "ברור שאני נשאר, מעולם לא חוויתי אווירה שכזו", טען הונטלאר. גם חזרה כל כך מוצלחת למגרשים הוא לא הספיק לחוות.

אימנול אגירצ'ה - ריאל סוסיאדד

הקמפיין החלומי של הבאסקים נמשך והקהל באנואטה כבר מזמזם את המנון ליגת האלופות. ריאל סוסיאדד אירחה במחזור ה-33 את ולנסיה לקרב ישיר על המקום הרביעי, ויצאה ממנו כמנצחת הגדולה עם 2:4 מותח. המארחים ידעו לצאת מפיגור ונהנו הפעם ממשחק מעולה של אימנול אגירצ'ה. החלוץ המרכזי פותח באופן קבוע בחודש האחרון ומחזיר תמורה על כר הדשא. נגד ולנסיה הוא הציג את משחקו הטוב ביותר העונה. לאורך כל המשחק הוא הטריד את בלמי ולנסיה והיה במוקד ההתקפות של סוסיאדד, עד שב-20 הדקות האחרונות קצר את הפירות. תחילה היה זה עם בישול במתפרצת לצ'ורי קסטרו שעשה 1:2 ואז עם צמד מצוין שהעלה את מאזנו ל-11 שערי ליגה (שיא קריירה). ההקפצה האלגנטית שלו בשער הרביעי הלהיבה גם את מאמנו פיליפ מונטנייה, שהצהיר בהתרגשות בסיום כי "זה היה הערב הכי ספקטוקלרי מאז הגעתי למועדון". כדורגל של ליגת האלופות כבר יש לריאל סוסיאדד.

פאבלו אוסבלדו שחקן רומא. GettyImages
נשאר? עוזב? בכל מקרה יעשה רעש. פאבלו אוסבלדו/GettyImages

שווים אזכור

ברנד לנו (לברקוזן) - כמה כישרון

גילרמה סיקיירה (גרנאדה) - הראש מעל המים

ונסן נוגיירה (סושו) - קאמבק בסגנון חופשי

ארתורו וידאל (יובנטוס) - ווינר אמיתי

דייגו (וולפסבורג) - מרגיש בבית

אדם ליאיץ' (פיורנטינה) - על הראש של דליו רוסי

רומלו לוקאקו (ווסט ברומיץ') - מתפתח למפלצת

ארתורו וידאל שחקן יובנטוס חוגג עם מאמנו אנטוניו קונטה. Valerio Pennicino, GettyImages
גרם למאמן שלו לצאת מגדרו. ארתורו וידאל חוגג עם אנטוניו קונטה/GettyImages, Valerio Pennicino

כוכב אורח

גרציאנו פלה - פיינורד

אייאקס ככל הנראה תחגוג בשבוע הבא זכייה שלישית ברציפות באליפות הולנד, אבל המאבק על ליגת האלופות עדיין פתוח וכולל את פ.ס.וו איינדהובן, פיינורד וגם ויטסה. שתי האחרונות מציגות גם חלוצים שנלחמים ראש בראש על תואר מלך שערי ליגה - גרציאנו פלה מפיינורד מול ווילפריד בוני מוויטסה. לבוני יש יתרון של חמישה שערים כשנותרו שני מחזורים בלבד לתום העונה, אך פלה האיטלקי לא מתכוון לוותר. גם הוא יודע איך לחגוג על ההגנות החלשות של הליגה ההולנדית. החלוץ בן ה-27 כבש 15 שערים בלבד לאורך הקריירה, עד שהגיע לפיינורד והתחיל להרשית בצרורות. ב-0:6 הקליל מול הראקלס הוא הבקיע בבעיטה לחיבורים בדקה ה-30 והשלים צמד מהנקודה הלבנה. "רציתי לנסות פאננקה, אבל רונאלד קומאן זרק לי מבט מאיים מהספסל של 'תבעט חזק או שאני אהרוג אותך'", הסביר האיש שכובש מדי יום ראשון. עכשיו הוא מפנטז על זימון לנבחרת איטליה.

גרציאנו פלה שחקן פיינורד. GettyImages
המבט המאיים של קומאן שינה את התכניות. גרציאנו פלה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully