וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: אולימפיאקוס עלתה לפיינל פור

אלופת אירופה שרדה במשחק החמישי מול אנדולו אפס וניצחה 72:82. 19 לספאנוליס, פארמר נותר על הספסל ברגעי ההכרעה

תמונת פיינל פור 2013 של היורוליג הושלמה הערב (שישי), כאשר הסדרה האחרונה של רבע הגמר הגיע לסיומה ואיזו סדרה זו הייתה, ואיזה משחק היא הציגה. אולימפיאקוס היוונית תזכה להזדמנות להגן על תואר אלופת אירופה בו היא מחזיקה ותפגוש בחצי הגמר בלונדון את הקבוצה עליה גברה בגמר אשתקד, צסק"א מוסקבה, אחרי שניצחה 72:82 את אנדולו אפס במשחק החמישי ההפכפך והמרתק באולם השלום והאחווה בפיראוס.

דושקו סבאנוביץ' אנדולו אפס מול פרו אנטיץ' אולימפיאקוס. GettyImages
דרמה גדולה. סבאנוביץ' מול אנטיץ'/GettyImages

אנדולו, שקיוותה להיות הראשונה בתולדות היורוליג שחוזרת מפיגור 2:0 לניצחון בסדרה, הגיעה חדה מאוד למשחק המכריע, אחרי שבשבוע שעבר היא ניצלה מהדחה בזכות קאמבק מופלא בשניות הסיום של משחק 4. הטורקים היממו את המארחים וג'ורדן פארמר, במחצית ראשונה אדירה, הוביל אותם ל-15 הפרש. אלא שלאט לאט אולימפיאקוס חזרה, פארמר נעלם והקאמבק, שהושלם ברבע השלישי, הגיע לשיאו ברבע המכריע, בו רק קבוצה אחת הייתה על המגרש. אנדולו תישאר עם המחמאות על המלחמה, אולימפיאקוס נוסעת ללונדון.

קרים טונצ'ארי אנדולו אפס מול ואסיליס ספאנוליס אולימפיאקוס. GettyImages
טונצ'ארי ואנדולו פתחו נהדר, ספאנוליס הוביל קאמבק וניצח/GettyImages

מהלך המשחק:

רבע 1:

האורחים פתחו היטב וסל ועבירה של דושקו סבאנוביץ' העלה אותו לחמש מהירות, אבל ספאנוליס הבהיר שהוא הגיע הפעם למשחק והשאיר את אולימפיאקוס צמודה. אנדולו המשיכה להוכיח שהיא באה לשחק ושהיא לא מפחדת ואת הרבע הראשון היא סיימה עם יתרון קטן ויפה, 21:23, כשג'וש פאוול מצנן אותה מעט עם שלשה על הבאזר.

רבע 2:

אנדולו המשיכה בטירוף שלה וריצת 0:10 בארבע הדקות הראשונות של הרבע, הסתיימה בשלשה של פארמר וביתרון 12, 21:33. רגע לפני שהמשחק באמת בורח לה, אולימפיאקוס הצליחה להתעורר וצימקה מעט בזכות דקות טובות בהגנה ונקודות של קייל היינס. ממש ברגעי הסיום של המחצית פפאניקולאו תפר שתי שלשות, אבל הרבע השני האיום של אולימפיאקוס הוריד אותה לחדרי ההלבשה בפיגור שמונה, 41:33, כשהיא קולעת רק 12 נקודות ברבע הזה. 11 נקודות לפארמר במחצית הזו, שבע לספאנוליס.

רבע 3:

היוונים כנראה האמינו שהמחצית השנייה תביא עימה אי אילו בשורות, אבל זה לא ממש קרה ואחרי ארבע דקות הפער הגדול של הטורקים נשמר, 37:47, כשסבאנוביץ' מראה יד רכה מחצי מרחק. פארמר ירד לנוח בשלב זה ואולימפיאקוס ניצלה זאת כדי לצמק מעט, בזכות התעוררות של ספאנוליס. שלשה של סלוקאס ועוד אחת של ספאנוליס וזה 49:49, שלוש דקות לסיום הרבע. מכאן ועד לסיום הרבע המשחק הפך לנדנדה ולעשר הדקות האחרונות עלתה אנדולו ביתרון מזערי, 54:55.

רבע 4:

ההתפוצצות שאולימפיאקוס חיכתה לה כל כך הגיעה בפתיחת הרבע המכריע וריצת 0:8 מהירה הסתיימה בסל של פרפרוגלו, שקבע 55:61 מבטיח. הכול נכנס ליוונים, בעוד פארמר מתייבש על הספסל, אבל דאנק עצום של שיפ קבע 64:66 מקומי בלבד, חמש דקות לסיום. שלשה של טונצ'ארי קבעה עוד מהפך. איזו דרמה. חמש של פרינטזיס החזירו את השליטה ליוונים, שעלו לפלוס חמש, 68:73, שלוש דקות לסיום. אולימפיאקוס עוד עשתה שטויות, אבל שלשה של לואו, 1:20 לסיום, קבעה 70:76. שם זה גם נגמר והיוונים ניצחו, 72:82 בסיום.

ספאנוליס הוביל עם 19, פרינטזיס הוסיף 15 ופאוול 9. 14 ללוקאס ו-12 לסבאנוביץ' באנדולו, בעוד פארמר נשאר עם אותן 11 מהמחצית הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully