וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אף אחד בעולם לא יכול לעצור כרגע את כרמלו אנתוני"

בארקלי מתמוגג, וודסון מפרגן, המספרים בשיאם והכתם הגדול בדרך להימחק. ניו יורק בעננים מהכוכב הלוהט ביותר ב-NBA

לפלייאוף הנוכחי, כרמלו אנתוני נכנס עם כתם משמעותי למדי על הקריירה. כוכב הניקס החזיק במאזן הפלייאוף הגרוע ביותר בתולדות ה-NBA עבור שחקנים ששיחקו חמישים משחקים או יותר בפוסט-סיזן: עד פתיחת הסדרה מול בוסטון, הסקורר המצוין ניצח 17 משחקים, והפסיד לא פחות מ-38 פעמים בפלייאוף. המילה "לוזר" נצמדה לא פעם לתדמיתו, אולם כעת, אם לשפוט על פי העונה הנהדרת שעברה עליו ועל פי שני המשחקים הראשונים בפוסט-סיזן של 2012/13, נדמה כאילו גם התדמית מתחילה להשתנות.

"אף אחד בעולם לא יכול לעצור כרגע את כרמלו", אמר פרשן TNT, צ'ארלס בארקלי. האמת? קשה לחלוק עליו. בתחילת הפלייאוף המשיך כרמלו את חודש האפריל המטורף שלו, בו הוא מעמיד ממוצעים של 36.9 נקודות (!) ב-53 אחוז מהשדה, 46 אחוז מחוץ לקשת ו-83 אחוז מהקו. תוסיפו לזה 9.9 ריבאונדים, 2.1 אסיסטים ו-1.5 איבודים בלבד לערב, וקיבלתם כוכב על ככל הנראה בכושר הטוב ביותר בקריירה, ובדיוק בזמן הנכון. מהבחינה הזאת, יש לציין כי דווקא בשני המשחקים הראשונים מול הסלטיקס - משחקים בהם קלע 70 נקודות במשותף - הוא מדייק ב-45 אחוז "בלבד" מהשדה, ובאופן כללי, נגד הסלטיקס יותר קשה לו השנה. הירוקים עצרו אותו העונה על 35 אחוז בלבד מהשדה - הישג בו אף קבוצה אחרת בליגה לא יכולה להתגאות.

שחקן ניו יורק ניקס כרמלו אנתוני מול שחקן בוסטון סלטיקס קווין גארנט. GettyImages
הכל עובד. מלו מול גארנט/GettyImages

במחצית הראשונה קלע מלו 3 מ-11 בלבד, אך ברבע השלישי הוא התפוצץ עם 13 נקודות ב-5 מ-6 מהשדה. "בפלייאוף לא הכל הולך מושלם לאף שחקן, ולכרמלו היה קצת קשה בהתחלה", הודה מייק וודסון. "אבל בסוף המשחק הוא עשה את המהלכים שהיינו צריכים ממנו. הוא מבין מה לעשות, כמו שהשחקנים הגדולים מבינים".

הכוכב עצמו נשמע גם כן מעט מאוכזב מאחוזי הקליעה שלו, אך הבהיר: "אם במהלך המשחק משהו לא הולך לי, אני מנסה לעשות את ההתאמות. אני פשוט מנסה לשחק את המשחק, מנסה לנצל מה שעומד מולי". אם כך, הניקס נמצאים באמצע הדרך להשלים הישג אותו לא עשו מאז 2000 - צליחת סיבוב פלייאוף - וכרמלו נשמע נחוש: "אנחנו חייבים להתכונן לאמוציות שיהיו בבוסטון ביום שישי. צריך להגיע לשם כקבוצה, להישאר ביחד. אנחנו הולכים לנצח את המשחק הזה".

פרנק איולה, פרשן 'ניו יורק דיילי ניוז', כתב בטור שלו היום: "תראו לעצמם כמה יותר טובים הניקס יהיו כשכרמלו יהיה יותר מדויק וטייסון צ'נדלר יהיה יותר בריא. הקבוצה של מייק וודסון עדיין לא מחוברת לגמרי, אבל כל דבר חוץ משני נצחונות תוך שלושה ימים בבוסטון יהיה מאוד מפתיע בהתחשב במצב של שתי הקבוצות". הווארד בק מהניו יורק טיימס סימן את המאץ'-אפ שעובד לטובת הניקס: "בזמן אחר, הקרב בין כרמלו ופול פירס על שליטה במזרח היה מרתק. הפעם, זה פשוט לא הוגן, בין כוכב בעליה והצוות המסייע שלו, לבין הול אוף פיימר דועך כמעט ללא תמיכה כלל".

פורוורד ניו יורק ניקס כרמלו אנתוני. רויטרס
בכושר הטוב ביותר בקריירה. כרמלו/רויטרס

קצת מספרים מהעונה הנהדרת של כרמלו

* 32 פעמים העונה קלע 30 נקודות או יותר (9 בחודש אפריל)

* 8 פעמים העונה קלע 40 נקודות או יותר

* שיא נקודות: 50 מול מיאמי, ב-2/4/2013

* אמת, עוד מוקדם, אך לא תופתעו לדעת כי ממוצע הפלייאוף הנוכחי של מלו - 35 נקודות למשחק - הוא הגבוה ביותר בקריירה שלו. במקום השני: 30.7 נקודות למשחק בשישה משחקיה של דנבר ב-09/10.

* הממוצע של כרמלו בארבעת משחקי הפלייאוף האחרונים של הניקס עומד על 36.5 נקודות - השני הכי גבוה בתולדות המועדון למשך ארבעה משחקים או יותר בפלייאוף (לברנארד קינג היו ארבעה משחקים רצופים עם ממוצע של 44.3 נקודות ב-1984).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully