וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצילו את כבודה של ליברפול, תזרקו את סוארס"

אנגליה סוערת בעקבות הנשיכה של החלוץ. האנסן: "זה מזעזע". סונס: "מציב אותנו באור רע". רוג'רס רומז: לכל שחקן יש תחליף

ספורט 2

למרות שמנצ'סטר יונייטד תזכה הערב (שני) באליפות אנגליה אם תנצח את אסטון וילה (22:00, ספורט1 וספורט1 HD), מי שמככב בכותרות באנגליה בשעות הבוקר הוא לואיס סוארס.

החלוץ האורוגוואי שהיה שותף בכיר ללא מעט מקרים שנויים במחלוקת מאז שהגיע לליברפול, נשך אתמול את שחקן צ'לסי ברניסלב איבנוביץ' במשחק בין שתי הקבוצות ולא מעט אנשים במועדון האדום פשוט מאסו בהתנהגות של האורוגוואי.

צהובונים דוגמת "דיילי מייל" ו"הסאן" כבר דורשים להשעות אותו לתקופה ארוכה בתור צעד ראשוני ומבקשים מליברפול למכור אותו. בחלק מאתרי האינטרנט פורסמו תמונות אילוסטרציה שלו חובש מחסומי פה שמיועדים לכלבים ומסיכות דומות לזו שהרכיב הרוצח חניבעל לקטר בסרט "שתיקת הכבשים". גם הרשתות החברתיות התמלאו בהלצות בסגנון הזה.

בכלי תקשורת מכובדים יותר לא צבעו את אתרי האינטרנט בכותרות צעקניות, אבל פרסמו טורי דעה שברובם קראו לליברפול למכור את החלוץ האורוגוואי, טוב ככל שיהיה. "הצילו את המוניטין של המועדון ותיפטרו ממנו", כתב ג'יימס לוטון ב"אינדיפנדנט" וביטא את הלך הרוח העיקרי. בממלכה מדברים הבוקר בעיקר על הפגיעה הקשה של סוארס בשם של ליברפול.

אגב, בסוכנות הידיעות "רויטרס" גילו שמייק טייסון התחיל לעקוב אתמול אחרי סוארס בטוויטר. למתאגרף לשעבר שמור מקום של כבוד ב"נשיכות כל הזמנים" אחרי שהוא הוריד ליריבו, איוונדר הוליפילד, חלק מהאוזן בקרב המפורסם ביוני 1997.

שחקן ליברפול, לואיס סוארס, ליד שחקן צ'לסי, ברניסלב איבנוביץ'. Michael Regan, GettyImages
מנצ'סטר יונייטד בדרך לאליפות, אבל כותרות הבוקר שייכות לאורוגוואי. סוארס ואיבנוביץ'/GettyImages, Michael Regan

גרהאם סונס, שכשחקן זכה עם הקבוצה בחמש אליפויות, ארבעה גביעי ליגה ושלוש אליפויות אירופה וכמאמן הוליך אותה להנפת הגביע ב-1992, אמר: "זה מביך. סוארס מאוד מקשה על עצמו להישאר בליברפול. זה נראה כאילו הוא ניסה להוריד מאיבנוביץ' חתיכה. זה משהו שילדים עושים. הדבר הכי חשוב הוא לשמור על שמו של המועדון. ליברפול מפורסמת כמו ברצלונה, ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד והתקרית הזו מציבה אותה באור רע בפני העולם".

שחקן עבר אגדי אחר של הקבוצה, אלן האנסן, אמר ב-BBC: "זה פשוט מזעזע. למה סוארס עשה את זה? אי אפשר לדעת, בדיוק כמו במקרים הקודמים בהם הוא היה מעורב. התמונות הללו משודרות בכל העולם וזה נורא בשביל ליברפול כמועדון. להיסטוריה שלה, למסורת שלה, לשחקן עצמו".

כזכור, ג'יימי רדנאפ, קשר העבר של ליברפול ופרשן ב-BBC, אמר אמש: "זה פשוט אקט מדהים של ברוטאליות. לא מובן מה עובר לו בראש לפעמים. אין ספק שיש לו בעיה קשה. יש לו איזה גן שגורם לו להתנהג באלימות לפעמים, אי אפשר להסביר את זה".

שופט העבר, גרהאם פול, כתב ב"דיילי מייל": "לואיס סוארס כבר לא היה צריך להיות על המגרש ולכבוש את שער השוויון הדרמטי נגד צ'לסי אחרי שהוא בייש את עצמו. ההתאחדות לכדורגל צריכה להשעות אותו מידית מהמשחקים שנותרו עד סיום העונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן העבר של ליברפול, אלן האנסן. 153608165, GettyImages
"התמונות הללו משודרות בכל העולם וזה נורא בשביל ליברפול כמועדון". האנסן/GettyImages, 153608165

גם מאמן ליברפול ברנדן רוג'רס הודה שהוא מאוכזב מהתקרית ולא מוכן להשלים עם התנהגות כזו. בנוסף, על אף שסוארס הוא ללא ספק הכדורגלן הכי בולט בקבוצה (אם לא היחיד בשורותיה שמציג יכולת גבוהה), מאמן ליברפול רומז שהוא עשוי לשחררו. "אף אחד לא יותר גדול מהמועדון, כולנו מחויבים להתנהגות מסוימת ולסטנדרטים כשאנשים שמייצגים את המועדון", אמר רוג'רס, "גם אם אתה מאבד שחקן שאין לו תחליף, מישהו אחר מגיע במקומו. ההיסטוריה של המועדון הזה מבוססת על כבוד ועל יחס אנושי. זה יישאר גם הרבה אחרי שאני אלך. לפעמים אנשים טועים, ולואיס כבר התנצל בעבר על ההתנהגות שלו, אבל מי שטועה חייב לדעת שיש לזה השלכות".

סוארס התנצל כבר אתמול ואמר בין היתר: "אני מאוד מצטער על ההתנהגות שלי מוקדם יותר היום. ניסיתי ליצור קשר עם איבנוביץ' ולהתנצל בפניו אישית. אני גם מתנצל בפני המאמן, השחקנים וכל האנשים בליברפול שאותם אכזבתי". מאוחר יותר הוא צייץ בטוויטר: "הצלחתי לתפוס את איבנוביץ'. הוא קיבל את ההתנצלות שלי ואני מודה לו על כך".

יחד עם זאת, ב"גרדיאן" מספרים היום שלא מן הנמנע שליברפול תסכים למכור את השחקן המצטיין בקיץ, זאת בגלל העיסוק הבלתי פוסק בו. מנכ"ל המועדון, איאן אייר, היה אמור לצאת לארבעה ימים במזרח הרחוק ובאוסטרליה כדי לקדם את מסע המשחקים של הקבוצה בקיץ, אבל ביטל את הנסיעה כדי לטפל בתקרית החדשה.

אייר עזב את אנפילד לפני תקרית הנשיכה ועשה דרכו לשדה התעופה, אבל לפני שעלה על המטוס, הוא עודכן בפרטים ונאלץ לדחות את הנסיעה. "ההתנהגות של לואיס לא הולמת כדורגלן שלובש את החולצה של ליברפול והוא מבין שהוא אכזב את עצמו ואת המועדון", אמר אייר.

מנכ"ל ליברפול, איאן אייר. Tom Shaw, GettyImages
ביטל את הנסיעה למזרח הרחוק ולאוסטרליה בשביל לטפל בתקרית החדשה. אייר/GettyImages, Tom Shaw

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully