וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: פריס סן ז'רמן קרובה לתואר אחרי 0:3 על ניס

מנז, זלאטן ושאנטום כבשו, הקבוצה מהבירה צפויה לחגוג אליפות בשבועיים הקרובים. 90 דקות למליקסון בניצחון ולנסיין

אחרי שהתואר הראשון של העונה בצרפת הוענק בשבת לסנט אטיין שזכתה בגביע הליגה, חזרו הערב (ראשון) הצרפתים להתעסק בענייני הליגה, שם פריס סן ז'רמן מתקרבת לאליפות ראשונה מאז 1994. המוליכה ניצחה 0:3 את ניס והגדילה את יתרונה בפסגה בחזרה לתשע נקודות, כשלסיום העונה נותרו רק חמישה מחזורים. מאור מליקסון וקבוצתו ולנסיין השיגו 0:1 חשוב על ריימס והתרחקו מהתחתית, בעוד טולוז (עדן בן בסט ישב על הספסל) הפסידה בבית 1:0 ללוריין. נאנסי עלתה מעל הקו האדום עם 1:3 על אוויאן והורידה לשם את סושו שסיימה ב-2:2 ביתי מול בורדו.

דידייה דיגאר שחקן ניס מול זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
27 שערים העונה, בדרך לאליפות במדינה רביעית. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

פריס סן ז'רמן - ניס 0:3

הקבוצה מהבירה התאוששה מההדחה המביכה ברבע גמר הגביע, כשניצחה בבית את ניס המדורגת שישית והחזירה את יתרונה בפסגה לתשע נקודות, חמישה מחזורים לסיום העונה. קרלו אנצ'לוטי הציג רביעייה התקפית הכוללת את מלך השערים זלאטן איברהימוביץ' ומסביבו גם אסקיאל לאבצי, חאבייר פסטורה וז'רמי מנז. האחרון התכבד בשער הניצחון כבר בדקה ה-10, כשסיים מבצע משולב. זלאטן מצא את פסטורה ברחבה, הארגנטינאי עבר את השוער דויד אוספינה בהקפצה נאה והשאיר למנז שכבש בשמאל את הרביעי שלו העונה.

אחרי הזדמנויות בשני הצדדים, הגיעה הדקה ה-64 וחרצה את גורל המשחק. אוספינה, בצעד מטופש, עבר ברחבה את מנז אבל איבד ללאבצי והכשיל אותו ברחבה. השוער הורחק, זלאטן כבש מהנקודה הלבנה את שערו ה-27 העונה (רק 10 פחות מכל שחקני מארסיי השנייה גם יחד) ונתן את האות לירי של זיקוקים בעיר האורות. דקה לסיום, השבדי גם בישל לקלמון שאנטום המחליף שסגר עניין. האליפות הראשונה מאז 1994 קרובה מתמיד.

ז'רמי מנז שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
חתם מבצע קבוצתי. ז'רמי מנז/רויטרס

ריימס - ולנסיין 1:0

אחרי שמונה משחקים ללא ניצחון, ולנסיין השיגה שלוש נקודות דווקא בחוץ מול ריימס המשתפרת והתרחקה עד כדי תשע נקודות מהקו האדום. עם 40 נקודות, נראה כי היא הבטיחה עוד עונה בליג 1. מאור מליקסון פתח כרגיל בהרכב (90 דקות) וניסה לייצר מצבים לחבריו, אבל המחצית הראשונה הסתיימה בתיקו מאופס. בדקה ה-57 נגאלה ולנסיין, כשגאל דאניק בישל לגרגורי פוז'ול את שער הניצחון.

באסטיה - ליל 2:1

האורחים ממשיכים להילחם על מקום בליגת האלופות, אחרי שהשיגו ניצחון דרמטי בקורסיקה. ווהבי חאזרי הטוניסאי העלה את באסטיה ליתרון עם בעיטה לחיבורים בדקה ה-47, אבל ליל הצליחה להשוות חמש דקות לסיום עם טיל מרחוק של המגן לוקא דין. כשנראה היה כי הקבוצות תחלקנה נקודות, הגיע בנואה פדרטי המחליף ובישל לבלם מרקו באשה את שער הניצחון בתוספת הזמן, לרשת של מיקאל לאנדרו שעזב את ליל בינואר אחרי חילוקי דעות עם ההנהלה.

טולוז - לוריין 1:0

עדן בן בסט חזר מפציעה ונכלל בסגל של הסגולים, אך לא שותף בהפסד הביתי ללוריין. האורחים הגיעו מעודדים אחרי שהעפילו לחצי גמר הגביע, ובדקה ה-77 השיגו את הניצחון הודות לשער של האיש החם שלהם בתקופה האחרונה - ז'רמי אליאדייר. חלוץ ארסנל לשעבר ציין שער תשיעי בתשעת המשחקים האחרונים בכל המסגרות, ובסך הכל במאזנו 15 שערי ליגה העונה. טולוז נותרה במקום ה-11 עם 41 נקודות.

משחקים נוספים:

נאנסי - אוויאן 1:3
לנאנסי: פול אלו אפולו (20), בנג'מין מוקאנג'ו (65 ו-80). לאוויאן: סאבר חליפה (33)

סושו - בורדו 2:2
לסושו: ריאד בודבוז (34 בפנדל), סדריק בקמבו (65). לבורדו: מריאנו (51), שייק דיאבטה (78)

מאור מליקסון שחקן ולנסיין מוכשל. AP
ניצחון שני מאז עבר לצרפת. מאור מליקסון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully