וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיף מאוחר מאשר לעולם לא: שלום תקווה על מכבי נתניה

20.4.2013 / 23:06

קובי דג'אני פרח, הלחץ השתחרר בדקה השנייה, התלות באחמד סבע נגמרה, ומכבי נתניה לא הייתה צריכה טובות מאשדוד. שלום תקווה על ההתעוררות המאוחרת

one

אין ספק שבמהלך השבוע האחרון מרבית העבודה בהכנה של מכבי נתניה הייתה פסיכולוגית ומנטאלית. המשימה של ראובן עטר הייתה לתת את הכלים הדרושים לשחקנים שלו, שנמצאים בסיטואציה לא פשוטה. לשמחתו של עטר, המשחק נפתח עם שער בדקה השנייה, שהחדיר בשחקנים הרבה אמונה ונתן להם זריקת עידוד. שום פתיחה, תהיה טובה ככל שתהיה, לא יכולה הייתה להשפיע לטובה על השחקנים כמו הבקעת שער בדקה השנייה.

מכבי נתניה לא נראתה היום כמו קבוצת תחתית, שמסתגרת מאחור ומנסה לצאת להתקפות מתפרצות. להפך, היא הייתה זו שיזמה, היא זו שהכתיבה את הקצב. למרות שער היתרון המוקדם, יכולנו לראות היום את סגנון המשחק שדרש ראובן עטר משחקני נתניה: ללחוץ את שחקני אשדוד. למרות הסיטואציה המלחיצה שבה נמצאת נתניה, היא תקפה ויצאה קדימה, הפעילה לחץ חזק מאוד על ההגנה של אשדוד, חטפה הרבה כדורים, הגיעה למצבים ואף יכלה להגדיל את התוצאה. ללא ספק היא גם הייתה ראויה לניצחון, אחרי שהגיעה לאינספור מצבים.

שחקני מכבי נתניה חוגגים, איתי מנצור (מימין), קובי דג'אני, ויקי כחלון. ברני ארדוב
הכי חשוב במערך. דג'אני/ברני ארדוב

על הניצחון החשוב הזה אחראי קפטן הקבוצה והמצטיין בשדה – קובי דג'אני. נתניה שחררה העונה לא מעט שחקנים וצירפה הרבה שחקנים, אבל אף פעם היא לא יכולה לוותר על יכולת הנעת הכדור ועל יכולת ארגון המשחק של קובי דג'אני, שנחשב לדעתי לאחד הקשרים האחוריים הטובים בארץ. יכולנו לראות היום את ההשפעה שלו על חבריו, עד כמה המסירות שלו מהחלק האחורי לשחקני הקישור הקדמי מדויקות ונכונות, ולמעשה גרמו לכל ההזדמנויות וההתקפות המסוכנות שעשתה היום נתניה.

סיבה נוספת לשינוי ביכולת של נתניה ובסגנון שלה, הייתה העובדה שהיא שיחקה ללא אחמד סבע הפצוע. לפעמים, כשסבע על המגרש, יותר מדי שחקנים שנלחצים מוצאים פתרון קל, ומרחיקים כדורים ארוכים בגובה לעבר סבע. היום לא הייתה אפשרות כזו, והנעת הכדור הייתה טובה יותר מסודרת יותר.

כמו כן, ביכולת הטובה שלה היום, מכבי נתניה ביטלה את הדיון שהתפתח בתקשורת על היריבה מ.ס אשדוד, שכביכול אמורה להיות קבוצה שאיבדה עניין. נתניה לא הייתה זקוקה לחסד מאף אחד. היא השיגה את הניצחון הזה בעבודה קשה, בעמידה טקטית נכונה, במשחק מסודר, ובהחלט זה היה ניצחון שהגיע בזכות היכולת הטובה שלה, ולא בגלל היכולת הרעה של יריבתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראובן עטר מאמן מכבי נתניה. ברני ארדוב
לא נשאר עוד הרבה זמן. עטר/ברני ארדוב

למעשה, לאור היכולת שלה היום, נשאלת השאלה איך נתניה הגיעה בכלל למצב הזה, ויש לכך מספר הסברים. ראשית, הקבוצה עברה לא מעט שינויים בשנה הזאת. הראשון והמשמעותי ביניהם היה העזיבה של ראובן עטר, שהיה כל כך הרבה שנים במערכת. כל דפוסי ההתנהגות וההתנהלות שונו העונה, אחרי כל כך הרבה שנים יציבות. גם המעבר לאצטדיון החדש גרם לנתניה לאבד את הביתיות המוכרת שלה בקופסה. לכל קבוצה חשוב מאוד ליצור ביתיות, וזה לוקח לא מעט זמן. גם בקופסה נתניה עבדה קשה מאוד כדי ליצור את הביתיות. ככל שהשנים יחלפו, נתניה תצטרך להשיג באיצטדיון החדש את אותו כוח ואת אותה משמעות שהייתה לה באירוח משחקים בקופסה. אי אפשר לעשות את זה ביום אחד.

בשורה התחתונה, אין ספק שהניצחון הזה משפר את הסיכויים של נתניה להישאר בליגה. אם היו נשארים יותר משחקים לסיום העונה, הסיכוי של ראובן עטר להשאיר את הקבוצה היה אפילו טוב יותר. עכשיו נתניה תקווה שההתעוררות שלה לא התחילה מאוחר מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully