וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: מכבי תל אביב חוזרת לליגה

20.4.2013 / 15:33

אחרי ההדחה מהיורוליג, יתארחו הצהובים בראשון לציון (21:00, ספ' 5+). מכ' חיפה-ירושלים, הפ' ת"א-אשדוד, חולון-אשקלון

המחזור ה-24 בליגת העל, השני בבית העליון והתחתון, ייפתח מחר (ראשון) עם ארבעה משחקים. במוקד המחזור יעמדו שני משחקים בבית העליון כשמכבי תל אביב, אחרי ההדחה מהיורוליג, תתארח בראשון לציון ומכבי חיפה תארח את הפועל ירושלים. בבית התחתון תארח מכבי אשדוד את הפועל תל אביב, בקרב על הכניסה לרבע גמר הפלייאוף, והפועל חולון תנסה לקרב את אליצור אשקלון ללאומית כשתארח אותה. המשחק בין הפועל אילת לברק נתניה נדחה ב-24 שעות בשל שביתת עובדי התעופה. המחזור יושלם ב-2 למאי במשחק בין גלבוע/גליל לבני הרצליה.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יתאושש מההדחה? דיוויד בלאט/ברני ארדוב

מכבי ראשון לציון - מכבי תל אביב (21:00, ספורט 5+)

שלושה הפסדים רצופים הוציאו את הרוח מהמפרשים של הקבוצה הכתומה, ונראה כי הפער מיתרון הביתיות ברבע גמר הפלייאוף מתחיל להיות גדול. הבעיה הגדולה של ראשון לציון במחזורים האחרונים היא היכולת ההגנתית, כשהקבוצה פשוט לא מסוגלת לעצור את היריבה, ומול יריבה איכותית כמו מכבי תל אביב הסיפור לא הולך להיות פשוט. לאזריק ג'ונס, שנעדר מהמשחק באילת ביום חמישי בשל פציעה, נמצא בספק להתמודדות, כשווילי וורן ימשיך לשחק עם פציעה.

אחרי ההדחה הכואבת בשלב ההצלבה, וכשברקע נשמעים הקולות על שחקנים שמועמדים לעונה הבאה, חוזרת מכבי תל אביב לליגה, כשהמקום הראשון גם בתום הבית העליון גם כמעט מובטח. כדי להבטיח את המקום סופית, צריכה מכבי לנצח בסך הכל משחק אחד בבית העליון, והיא תנסה לעשות זאת נגד הקבוצה שהנחילה לה את הפסד הבית הראשון העונה. לאורך שנים קיימת ירידה מסוימת ברמה של מכבי לאחר ההדחה מהיורוליג, ומעניין לדעת כיצד ינהגו שחקניו של דיוויד בלאט במשחק הנוכחי.

המספר הנוסף

2 - נקודות בלבד חסרות לליאור אליהו כדי לעבור את גיא גודס ולעלות למקום ה-103 בטבלת קלעי כל הזמנים.

7 - קטגוריות סטטיסטיות קבוצתיות שונות נשלטות על ידי מכבי תל אביב - נקודות, אחוזים ל-2, אחוזים לשלוש, אסיסטים, חטיפות, חסימות ומדד ממוצע.

88 - נקודות במשחק ספגה מכבי ראשון לציון בשבעת המחזורים האחרונים.

יעמוד למבחן: דווין סמית'. סדרה חלשה מאוד עברה על הפורוורד הנהדר של הצהובים, והוא יצטרך לבוא ולהוכיח כי היא מאחוריו ולהוביל את מכבי לניצחון על ראשון לציון.

מכבי חיפה - הפועל ירושלים (19:40, ספורט 5)

שישה ניצחונות רצופים של מכבי חיפה נקטעו בנתניה ביום חמישי, אך בקבוצה של בראד גרינברג דווקא מרוצים מהמכה הקטנה שהם קיבלו. במועדון לא היו מרוצים מהשיפוט, שלטענתם קיפח בצורה קשה אותם ובעיקר את גרינברג שהורחק. בחיפה יודעים ששני ניצחונות עד למחזור הסיום של הבית העליון, בו יפגשו את הפועל אילת, ישאיר אותם בתמונת הסיכויים על המקום השני, שמבטיח יתרון ביתיות עד למשחק הגמר.

"ירושלים בריאה יותר וחזקה יותר מירושלים שלפני מספר חודשים. זה מבחן אמיתי בשבילנו. לירושלים היה שבוע להתכונן אלינו ולנו 48 שעות בלבד", אמר גרינברג לקראת המשחק, "אני צופה משחק מאוד פיזי. אנחנו צריכים לשחק הגנה טובה כי הם קבוצה עמוקה ומוכשרת עם כלי נשק רבים. אנחנו צריכים יותר יציבות בהתקפה ולשחק יותר פנימה והחוצה".

אם השביתה הארוכה שמנעה מרוב קבוצות הליגה לא הספיקה, אז בהפועל ירושלים קיבלו עוד פגרה בלתי רצויה בשבוע שעבר בעקבות דחיית משחק הליגה מול מכבי תל אביב לתחילת מאי. הפגרות אולי יעזרו לקבוצה של שרון דרוקר להכניס את הרכש החדש סמארדו סמואלס לעניינים, ובעיקר ינסו בבירה לקטוע את רצף ארבעת ההפסדים איתו הגיעו לבית התחתון, כשהפסד נוסף ברוממה יוריד אותם למקום השישי בטבלה.

המספר הנוסף

3.8 - אסיסטים בממוצע למשחק מוסר מאיר טפירו, הכי מעט בעשור האחרון של הקריירה שלו.

23.3 - נקודות קולעת מכבי חיפה בממוצע ברבע האחרון, הכי הרבה בליגת העל.

54 - ימים עברו מאז שירושלים טעמה בפעם האחרונה את טעם הניצחון.

יעמוד למבחן: סמארדו סמואלס. לסנטר החדש של האדומים היה שבוע וחצי להכיר את חבריו ואת התרגילים, וכבר במשחק הראשון שלו הוא יצטרך להראות את יכולותיו כדי שלקבוצתו יהיה סיכוי להפתיע את חיפה בחוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מכבי אשדוד - הפועל תל אביב (19:35, פריצות בספורט 5)

אחרי שהבטיחה תיאורטית את השארותה בליגת העל גם בעונה הבאה, במכבי אשדוד רוצים לשחזר את העונה שעברה, אז עשתה הקבוצה של עופר ברקוביץ' את כל הדרך מהבית התחתון עד לגמר הפיינל פור. כדי לעשות זאת תצטרך הקבוצה מעיר הנמל לנצח את הפועל תל אביב, ובכך לעבור אותה בטבלה, ובהמשך גם לחלוף על פני גלבוע/גליל בדרך למקום השביעי. משה מזרחי ימשיך להעדר מהמשחק בשל פציעה בשרירי הבטן, כשעופר ברקוביץ' שהורחק בניצחון על הפועל חולון, יחזור לקווים.

הפועל תל אביב נמצאת בכושר נהדר. הקבוצה של ארז אדלשטיין ניצחה ארבעה מחמשת המחזורים האחרונים מאז הגיע אנתוני גודס למועדון, וזאת למרות שבריאן רנדל נעדר משני המשחקים האחרונים בשל קרע חלקי במפשעה. הפורוורד המצוין נמצא בספק גם למשחק החשוב באשדוד, אך בהפועל מקווים שיונתן שולדברנד, שהתעלה בניצחון על הרצליה בשבוע שעבר, ימשיך בכושרו הטוב ויוביל אותם לניצחון, שעשוי להבטיח להם מקום ברבע גמר הפלייאוף.

המספר הנוסף

3 - ניצחונות חסרים לעופר ברקוביץ' כדי להשיג את נצחונו ה-100 בקריירה כמאמן ראשי.

4 - נקודות חסרות לדרור חג'ג' כדי להגיע ל-2000 נקודות בקריירה.

187 - נקודות קלעה הפועל תל אביב בשני המחזורים האחרונים ביחד, הנתון הטוב ביותר שלה בשני משחקים מאז שני מחזורי הפתיחה.

יעמוד למבחן: יונתן שולדברנד. התעלות נהדרת של הפורוורד הבלונדיני נתנה לארז אדלשטיין ניצחון קל על בני הרצליה. אם הפועל רוצה לנצח את אשדוד בחוץ לראשונה העונה, היא תצטרך את שולדברנד בעוד הצגה.

הפועל חולון - אליצור אשקלון (19:30, פריצות בספורט 5)

אחרי ששמטו יתרון דו ספרתי בדרך להפסד ביתי מול מכבי אשדוד, בהפועל חולון רוצים לחזור למסלול הניצחונות כשיפגשו את האחרונה בטבלה. השאלה הגדולה היא האם שחקני חולון יופיעו למשחק, לאחר שאיימו שבמידה ומשכורות חודש פברואר לא ישולמו עד למשחק, הם לא מתכוונים להופיע. בהנהלה הסבירו את העיכוב בדחיית העברת תשלומים מעיריית חולון, אך הבטיחו כי עד המשחק המשכורות ישולמו.

אליצור אשקלון האמינה שבבית התחתון העניינים יראו אחרת מאשר במהלך העונה הסדירה, אבל גם החלפת המאמנים לא עזרה. אריאל בית הלחמי ראה את קבוצתו רושמת הפסד 12 ברציפות, הפעם מול גלבוע/גליל, וכעת רק נס מדהים ישאיר אותם לעונה נוספת בליגת העל. עיקר הבעיה של אשקלון היא התרומה המזערית של הישראלים, שקלעו בהפסד הביתי ביום שלישי רק 5 נקודות, וביכולת הזאת הם לא יוכלו אפילו לחלום על סנסציה.

המספר הנוסף

5 - ניצחונות בית ב-12 משחקים הוא מאזן הביתי הגרוע ביותר של הפועל חולון מאז שסיימה את העונה הסדירה ב-2009/10 במקום האחרון.

6 - שלשות קלעה אליצור אשקלון ברבע הראשון בהפסד לגלבוע/גליל, שהסתכמו לכל 18 הנקודות של הקבוצה ברבע.

13.6 - ריבאונדים קוטף פרנק האסל בממוצע למשחק, הכי הרבה מאז ארל וויליאמס שבעונת 1989/90 קטף 14.4 ריבאונדים בממוצע למשחק.

יעמוד למבחן: עודד שעשוע. הקפטן של אשקלון לא הופיע למשחק האחרון נגד גלבוע/גליל, ואחרי שהפסיד לקבוצתו את המשחק הביתי נגד חולון, הוא חייב להתעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully