וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורנפיין: "גאידמק פגוע. מע"מ עלול לפרק את בית"ר"

19.4.2013 / 16:54

יו"ר בית"ר על הבעלים ב'רדיו ירושלים': "הקהל לא מגיע והעמותה יצאה נגדו. שמוליק לוי אמר שאני צריך לשלם את המחיר"

יו"ר בית"ר ירושלים איציק קורנפיין התראיין היום (שישי) ל'רדיו ירושלים' ותיאר את מצב הקבוצה: "אני עובר את הדברים האלה כבר חמש שנים. זה ארוך, קשה ולא פשוט. המכתב האחרון שקיבלנו מעורך הדין של גאידמק לפני כמה חודשים אמר שהוא עשה מהלך לגבי הצ'צ'נים ויש לו השלכות כלכליות על המועדון, הוא נושא באחריות למה שהוא עשה והוא יתמוך בקבוצה בעונה הבאה. דובר על סכום של שני מיליון דולר. מאז עשו הפגנות מול הבית שלו, האוהדים לא מגיעים למגרש. בהתחלה אמרנו לו שזה 500 איש והשאר רוצים אותו. הוא אמר אוקיי, אבל מאז הקהל לא מגיע ואז עמותת האוהדים יצאה נגדו ואמרה שהיא רוצה את טביב ולא מוותרת על האופציה. זה פגע בו".

יו"ר בית"ר ירושלים איציק קורנפיין. ברני ארדוב
בבית המשפט הכול יכול להיות. איציק קורנפיין/ברני ארדוב

קורנפיין הוסיף: "עורך הדין של ארקדי אמר לעמותה - אם יש לכם בן אדם שרוצה את הקבוצה, אני מעביר אותה הלאה. אבל אם אין לכם בן אדם כזה, תתחייבו שברגע שהוא שם את הכסף לא תוכלו להעביר את הקבוצה למישהו אחר. עמותת האוהדים אמרה בצורה ברורה שהיא לא מוכנה לוותר גם אם הקבוצה תגיע לפירוק. לא ייתכן שארקדי ישים שני מיליון דולר וביולי-אוגוסט יביאו לו מישהו מהדלת האחורית. לבית"ר יש גירעון והתחייבויות בסכום של 15 מיליון ש"ח, לא כולם לתשלום מיידי".

לגבי אלי טביב אמר: "לא צריך לשים 15 מיליון. חלק מזה הם התחייבויות לפיצויים ותגמולים. מצד שני יש לבית"ר תביעה למס הכנסה בסך 13 מיליון שצריך גם לקחת בחשבון וכשלוקחים הכול בחשבון זה לא כזה נורא. אני לא יודע לאן נושבת הרוח. אנחנו ביקשנו מניר ברקת לנסות ולמצות את המו"מ כמה שיותר מהר כדי שנוכל לפנות לאפשרויות האחרות. בהנחה שכל הנושא של כל הרוכשים ייפול, אני מתאר לעצמי שברגע האמת העמותה ששמה את כל הביצים בסל של טביב תצטרך להחליט: או שארקדי שם את הכסף או שהקבוצה הולכת לבית משפט ושם הכול יכול להיות. שם מע"מ עלול להביא לפירוק טוטאלי של בית"ר".

קורנפיין התייחס גם לדיבורים על עזיבתו ואמר: "שמוליק לוי וליעד ניב מהעמותה ישבו עם ראש העיר ואמרו לו שמישהו צריך לשלם את המחיר ושאיציק קורנפיין צריך לשלם את זה. שמוליק לוי בכלל אמר שהמחאה לגיטימית ולא יכול להיות שבן אדם שיושב בדירקטוריון המועדון אומר את זה. המועדון הזה חלילה אם יגיע להקפאת הליכים יתחיל במינוס תשע נקודות, אבל אם לא יאשרו הוא עשוי להיעלם".

מעמותת האוהדים נמסר בתגובה: "הדברים של קורנפיין אינם נכונים. מי שהציע את ראשו הם נציגי גאידמק. מעבר לכך, מזמן הפסקנו להתרגש מאיומי הפירוק. ערכנו בדיקות מקיפות והתברר כי זה משהו שלא יקרה בשום מצב. הקפאת הליכים זהו הפיתרון הטוב ביותר במידה והמשא ומתן עם טביב יוכשל".

אלי טביב הבעלים של הפועל תל אביב. קובי אליהו
העמותה תכריע. אלי טביב/קובי אליהו

בתחילת השבוע הבא אמורה להיערך פגישה מכרעת בין ניר ברקת לאלי טביב. אם ברקת יתחייב בפני טביב לגיוס של 3-5 מיליון ש"ח ע"י תרומות וארקדי גאידמק, ההערכה היא שבתוך מספר ימים הקבוצה תעבור לשלב של גיוס כספים מאנשי עסקים ואוהדים ולעבור לשלב של חלופת טיוטות בין עורכי הדין של הצדדים. הלחץ הגדול של אנשי טביב הוא שחקנים המסיימים חוזה, כשברור לכולם שעם סיום העונה בעוד כשבועיים יתחילו לחפש קבוצה ואחרי אירועי הקיץ האחרון כבר לא ימתינו לבית"ר כל עוד טביב לא יהיה הבעלים ואפשר יהיה לראות עתיד במועדון.

אחד החישובים הכלכליים שעשו אנשי טביב הוא שרק באשר לשחקנים המסיימים חוזים וצפויים לשדרוגים מדובר בסכום של לפחות שלושה מיליון ש"ח נוספים, עוד לפני שמחתימים שחקני רכש וגם כאן מדובר בסך הכול בהשקעה של 10 מיליון ש"ח לשדרוג הקבוצה. "יש כאן הרבה השקעה, בגלל זה הסיוע בכיסוי הגירעון הוא מאוד משמעותי אם רוצים לבנות כאן קבוצה טובה", אמרו נציגיו של טביב לברקת בפגישה ביניהם.

בית"ר ערכה היום את האימון המסכם לקראת המשחק נגד הפועל חיפה. אריאל הרוש צפוי להיעדר עקב פציעה בגב, אוהד סיידוף יחליפו. קובי מויאל צפוי גם הוא להיות מחוץ לסגל עקב פציעה ואילו מתן בראשי ייעדר בשל צהובים וטל כחילה הצעיר צפוי למלא את מקומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully