וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד'אנטוני ימשיך בלייקרס, הווארד: "עדיין לא סיימנו"

סיכום מחזור הסיום של העונה ב-NBA: העלייה הדרמטית של הלייקרס לפלייאוף חיזקה את מעמדו של המאמן המושמץ, ה-GM קופצ’אק: ”הוא עשה עבודה נהדרת”. וגם: הסדרה שתפתח את הפלייאוף, שיא השלשות של סטפן קרי והוויתור של קווין דוראנט על תואר מלך הסלים

אחרי לילה עמוס של 15 משחקים וכמה שינויים מפתיעים של הרגע האחרון, הסתיימה העונה הרגילה ב-NBA, ונקבעו סופית הדירוגים במערב ובמזרח. המשחק שיוציא את הפלייאוף לדרך יפגיש במוצאי שבת (22:00) את הניקס והסלטיקס. בהמשך אותו לילה ייפתחו גם הסדרות בין דנבר לגולדן סטייט, בין ברוקלין לשיקגו ובין הקליפרס לממפיס. ביום ראשון בערב, שעון ישראל, יפתחו אינדיאנה ואטלנטה את ליל המשחקים השני, לאחר מכן תארח סן אנטוניו את הלייקרס, מילווקי תגיע למיאמי ואוקלהומה סיטי תעלה לשחק אחרונה מול יוסטון.

שחקני לוס אנג'לס לייקרס פאו גסול, סטיב בלייק. AP
פתאום גם הסדרה מול הספרס נראית אפשרית. הלייקרס/AP

סדרות הפלייאוף:

מזרח:

מיאמי (1) - מילווקי (8)
ניו יורק (2) - בוסטון (7)
אינדיאנה (3) - אטלנטה (6)
ברוקלין (4) - שיקגו (5)

מערב:

אוקלהומה סיטי (1) - יוסטון (8)
סן אנטוניו (2) - ל.א לייקרס (7)
דנבר (3) - גולדן סטייט (6)
ל.א קליפרס (4) - ממפיס (5)

דוויט הווארד שחקן לוס אנג'לס לייקרס. AP
"עברנו כל כך הרבה כקבוצה וזה היה יכול להפריד בינינו". דוויט הווארד/AP

במוקד הדרמה עמדו הלייקרס, שהיו בסכנת צניחה למקום התשיעי במקרה של הפסד ליוסטון וניצחון של יוטה בממפיס, אבל הג'אז הרגיעו אותם עוד לפני הפתיחה כשהובסו 86:70 בעירו של אלביס. הלייקרס התפנו לקרב ראש בראש מול הרוקטס על המקום השביעי, אותו ניצחו 95:99 למרות שספגו שלשה עם הבאזר מצ'נדלר פרסונס ששלח את המשחק להארכה, וזכו במקום השביעי ובמפגש עם סן אנטוניו בסיבוב הראשון, כשהקבוצה של מייק ד'אנטוני לפתע לוהטת עם חמישה ניצחונות רצופים בעוד שהספרס ניצחו רק שלוש פעמים בעשרת משחקיהם האחרונים.

"התעלינו במצב קשה ונענינו לאתגר", חגג פאו גאסול, שרשם טריפל דאבל שני בשלושה משחקים והעלה את הלייקרס למאזן 0:2 מאז פציעתו של קובי בריאנט עם 17 נקודות, 20 ריבאונדים ו-11 אסיסטים. דוויט הווארד, שהפך לשחקן הצעיר ביותר אי פעם שמגיע ל-9,000 ריבאונדים (בן 27 ו-144 יום לעומת ביל ראסל שהיה בן 27 ו-357 יום) וסיים עם 16 נקודות (6 מ-15 מהשדה, 4 מ-10 מהקו), 18 ריבאונדים ו-4 חסימות, הוסיף: "עברנו כל כך הרבה כקבוצה וזה היה יכול להפריד בינינו, אבל נשארנו חזקים ונשארנו ביחד, ובסופו של דבר ניצחנו אחד בשביל השני. אנחנו שמחים להגיע לפלייאוף, אבל עדיין לא סיימנו".

בעקבות העלייה לפלייאוף נראה שגם מעמדו של מייק ד'אנטוני התייצב, והג'נרל מנג'ר מיץ' קופצ'אק הכריז: "הוא יישאר בעונה הבאה. אני חושב שהוא עשה עבודה נהדרת, ואין שום דיון לגבי אפשרות אחרת. הוא ביצע התאמות, הפגין גמישות, הקשיב לשחקנים וקל מאוד לעבוד איתו". ביוטה נשארו עם מאוכזבים אחרי תצוגה איומה בממפיס, במהלכה קלעו הג'אז 70 הנקודות שלהם ב-32% מהשדה וב-65% מהקו. "זה תמיד מאכזב להחמיץ את הפלייאוף", אמר המאמן טיירון קורבין. "זו הייתה המטרה שהצבנו לעצמנו בתחילת העונה, וחבל כי הייתה לנו הזדמנות אבל לא עשינו את העבודה".

סטפן קרי שחקן גולדן סטייט ווריורס. AP
אבא היה גאה. סטפן קרי/AP

גם לגולדן סטייט הייתה מטרה הלילה, לנצח ולמנוע מיוסטון לגנוב לה את המקום השישי, ובמהלך הניצחון 88:99 על פורטלנד סטפן קרי הספיק לעשות היסטוריה כששבר את שיא השלשות לעונה אחת. הצלף של הווריורס קלע 4 מ-11 מחוץ לקשת והגיע ל-271 שלשות, שתיים יותר מריי אלן שקבע את השיא ב-2006, וקרי אף נזקק ל-58 ניסיונות פחות מאלן, שב-1999 עוד הספיק לשתף פעולה עם אביו, דל קרי, שצלף אז בעצמו 47% מחוץ לקשת. "למען האמת, התרגשתי לפני ששברתי את השיא", הודה קרי הצעיר. "היו לי פרפרים בבטן, וכל כך שמחתי לסיים עם הסיפור הזה כדי להתרכז במשחק, כי האמת היא שקשה לעשות את שניהם ביחד".

מי שציפה לקרב של הרגע האחרון על תואר מלך הסלים התאכזב לגלות שקווין דוראנט, שהיה צריך לקלוע 70 נקודות במשחק האחרון של העונה כדי לעקוף את כרמלו אנתוני בדרך לתואר רביעי ברציפות, החליט לא לשחק מול מילווקי ולהכתיר את מלו, שהפך לשחקן השלישי בדראפט 2003 שזוכה בתואר אחרי לברון ג'יימס ודווין וויד. דוראנטולה סירב ללכת בעקבות דייויד רובינסון שהפך למלך הסלים ב-1994 ביום האחרון של העונה כשתצוגת שיא של 71 נקודות הקפיצה אותו מעל שאקיל אוניל, אבל התנחם בכך שהפך לשחקן הכי צעיר אי פעם שמסיים עונה עם לפחות 50% מהשדה, 40% לשלוש ו-90% מהקו.

* ברחבי הליגה צצו ביממה האחרונה שמועות רבות על כוונתו של פיל ג'קסון לחזור ל-NBA. שנתיים אחרי פרישתו האחרונה, הדיווחים הם שהזן מאסטר, שסירב בתחילת העונה להצעה לאמן את הנטס, פתוח לשמש גם בתפקיד ניהולי כלשהו ולא רק לקאמבק לעמדת המאמן. בינתיים בפילדלפיה מחפשים מחליף לדאג קולינס שצפוי להודיע הערב על עזיבתו, וברשימת המועמדים של הסיקסרס נמצאים ליונל הולינס, בוב מקאדו וארון מקי.

קווין דוראנט שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
לא ניסה ללכת על 70 נקודות. קווין דוראנט/AP

השחקנים המובילים העונה:

מלך הסלים:

1. כרמלו אנתוני (ניו יורק) - 28.7
2. קווין דוראנט (אוקלהומה סיטי) - 28.1
3. קובי בריאנט (ל.א לייקרס) - 27.3

מלך הריבאונדים:

1. דוויט הווארד (ל.א לייקרס) - 12.4
2. ניקולה ווצ'ביץ' (אורלנדו) - 11.9
3. עומר אשיק (יוסטון) - 11.7

מלך האסיסטים:

1. רייג'ון רונדו (בוסטון) - 11.1
2. כריס פול (ל.א קליפרס) - 9.7
3. גרייביס ואסקס (ניו אורלינס) - 9

מלך החסימות:

1. סרג' איבקה (אוקלהומה סיטי) - 3.05
2. לארי סנדרס (מילווקי) - 2.83
3. טים דאנקן (סן אנטוניו) - 2.68

מלך החטיפות:

1. כריס פול (ל.א קליפרס) - 2.43
2. ריקי רוביו (מינסוטה) - 2.41
3. מייק קונלי (ממפיס) - 2.2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully