וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדקל שוב בראש התורן: כך דקל קינן חזר לככב במכבי חיפה

17.4.2013 / 13:45

הכושר הירוד, השובע, חוסר הגיבוי מראובן עטר. אחרי הביקורות הקשות שחטף בתחילת העונה, דקל קינן הפך לשחקן הכי חשוב במכבי חיפה של אריק בנאדו. בגיל 28 עולה השאלה האם הבלם צריך לנסות שוב את אירופה או לרשת את יניב קטן בתור הסמל של הירוקים

one

בתקציר: הצמד של דקל קינן ב-0:3 על הפועל תל אביב

בשיחה הראשונה בין אריק בנאדו לדקל קינן הבהיר המאמן לשחקן: "מבחינתי, אתה עמוד התווך של ההגנה ושל הקבוצה. אתה הבלם הראשון של הקבוצה בכל צוות שנרכיב. כשאני חושב על שחקנים שיכולים להוציא אותנו מהסיטואציה הזאת, אני רואה שחקנים עם אופי כמו שלך".

הדברים האלה של בנאדו אולי מסבירים משהו מהפער הקיצוני בין היכולת של קינן תחתיו לעומת ימיו של ראובן עטר. אמנם, חלק מהתהליך הוא תוצאה של חזרה לכושר מלא אחרי תקופה ארוכה שבה לא שיחק באופן מסודר, אך תחת בנאדו חזר קינן למעמד שהיה לו בחיפה לפני שעזב לאנגליה, של השחקן המשפיע ביותר בהגנה ואחד שנותנים לו את המושכות להוביל את הקבוצה יחד עם יניב קטן. בסוף העונה יהיה קינן על סף גיל 29 עם הצעה לחתום על חוזה ארוך טווח בחיפה, ואולי להיות המנהיג של שושלת חדשה בירוק. מנגד, החלום האירופי עדיין לא הוגשם במלואו, מה גם שהצעה טובה תביא איתה שדרוג כלכלי ביחס לחיפה והבלם יצטרך לקבל החלטה מאוד משמעותית להמשך הקריירה.

דקל קינן שחקן מכבי חיפה מול עדן שרם שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
קיבל את זריקת העידוד שהיה צריך. קינן/ברני ארדוב

מי שמאוד רצה מאוד את קינן בקיץ האחרון הוא ניצן שירזי. בשיחה עם ראשי הפועל תל אביב אמר שירזי: "דקל צריך חודש להיכנס לכושר ואחרי זה הוא ייצב לנו את ההגנה. הוא שווה תקציב של בלם וקשר". שירזי לחץ, הנהלת האדומים נכנסה למו"מ ואף הגישה הצעת חוזה לקינן. השחקן אמר לקבוצה שהעדיפות שלו היא מכבי חיפה והוא מעוניין לתת מספר ימים לפני שישיב. חיפה הבינה שהבלם קרוב למתחם חודורוב והחתימה אותו מיידית עד לתום העונה.

כמה עטר היה להוט על קינן? לא ברור. כשבודקים עם מכבי חיפה מגלים תמונה סבוכה. בחיפה חשבו על החזרת קינן עוד לפני שעטר חתם, אך החשש הגדול היה שיגיע חלוד אחרי שנתיים שבהן לא שיחק באופן סדיר, במיוחד לאחר שהליגה כבר החלה. בחיפה הסבירו: "עטר שידר המון שקט והיה משוכנע שגם צוצאליץ' ופיליאבסקי יעשו את העבודה. הוא לא חשב שצריך להלחיץ את המערכת עם בלם בכזאת בדחיפות. הבעיה הייתה שכשבחיפה יש לחץ המאמן לא קובע הכול ולבד, יש עוד אנשים מנוסים שמבינים בכדורגל ויודעים מה נכון לחיפה. הם גם דחפו להביא את דקל, ידעו מה החשיבות שלו מעבר לקטע המקצועי".

משה סיני מבין את ההתלבטות של עטר לגבי קינן: "קל להגיד שראובן היה צריך לחטוף את דקל, אבל לכל איש מקצוע היו סימני שאלה לגבי היכולת של דקל לחזור לעצמו אחרי שנתיים שלא שיחק באופן מסודר. דקל הוא שחקן שלא חי על מהירות אלא על מיקום, פיזיות ומשחק חכם שמצריכים כושר אופטימלי. הרבה שחקנים שהיו יותר מהירים ובעלי נתונים פיזיים גבוהים לליגה הזאת לא הצליחו לחזור כמו שצריך אחרי שלא שיחקו בחו"ל. בדיעבד הכי קל לנתח".

קינן הגיע לחיפה לאחר שלושה מחזורים כשהקבוצה ללא ניצחון, כאשר גם אתו הקבוצה המשיכה להידרדר. הוא גילה יכולת חלשה מאוד בפתיחה. כפי שהבלם עצמו העיד, הוא שחקן שרואים עליו את החלודה בהיעדר דקות משחק סדירות, צריך מספר שבועות להיכנס לכושר. במקרה הזה הדברים נראו רע במיוחד לנוכח היכולת הכללית של חיפה. שחקן בקבוצה הסביר: "נראינו רע והייתה הרגשה שדקל לא דומה לדקל של פעם. הוא נראה כמו השחקנים שחוזרים מחו"ל ולא יכולים לחזור למיטבם, כמעט אפשר היה להגדיר את זה כנפילה. רק אחרי שהקבוצה קצת התאוששה דקל חזר להיות דקל ואפילו דקל פלוס, והוא למעשה המנוע האמיתי של כל הדחיפה מההגנה לקישור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
לא חשב שצריך להלחיץ את המערכת עם עוד בלם כשיש את צוצאליץ' ופיליאבסקי/מערכת וואלה, צילום מסך

לאחר אחד המשחקים הכושלים של חיפה תחת עטר קינן לקח אחריות ובראיונות לכלי התקשורת חזר ואמר: "לא ראובן אשם, השחקנים אשמים". גם מעצמו לא הסיר אחריות: "יש לי ביקורת עצמית גבוהה ואני יודע שאני לא מספק את הסחורה ולא בכושר שאני רוצה וצריך להיות. זה ברור לי".

לא במקרה הובאה כאן שיחת הפתיחה של בנאדו וקינן. כשמחברים את זה לכנות של קינן, אפשר לראות שעטר פיספס את הבלם כשחקן מוביל, כשחקן של מאמן שלפחות ינסה לשמור לו על חדר ההלבשה וירגיש שהוא בראש הפירמידה. עטר לא אוהב לדבר עם השחקנים, ובמקרה של קינן נראה כי הוא עשה טעות. עד כמה שקינן נראה קשוח לעתים, מדובר באדם רגיש שצריך את הביטחון, את התמיכה ואת הגב הבלתי מוגבל כדי להביא את האיכויות כבלם. עטר אולי לא גרם לקינן להרגיש לא רצוי, אך גם לא יצר אצלו תחושה של שחקן מוביל. שחקן בחיפה מסביר: "אצל ראובן דקל נראה כמו אחד שמנסה להוכיח את עצמו למאמן, אצל אריק הוא משחק בביטחון. גם אם יהיה אשם בשני גולים מכריעים, ההרכב שלו. אריק מת עליו, דרכו הוא מעביר את כל המסרים המקצועיים הכי חזקים".

מכאן מגיעים לקטע המקצועי. כשבנאדו ראה את השינוי שהוא עושה בקבוצה, הוא התחיל אותו בראש מדקל קינן. מורד מגאמדוב מנסה להיכנס לראש של בנאדו ואומר: "לקינן יש נשמה של בלם. כשבנאדו ראה איך הוא מוציא את חיפה מהבוץ, הוא קודם כל ראה בלם שאוכל כל מי שנמצא לידו. יש שם בלמים טובים ושחקני הגנה מוכשרים, אבל אין שם הרבה שחקנים עם נשמה של שחקני הגנה, כאלו שייכנסו לכדור גם אם ייפצעו או ייפתח להם הראש. בנאדו ראה בו הדמות שמנטאלית תשפיע על כולם".

מגמאדוב מוסיף ומסביר: "כשחיפה שיחקה עם צוצאליץ' ופיליאבסקי זה לא הלך. אחת הטעויות הייתה שהם שיחקו בקו אחד והקבוצה לא התאימה לסגנון הזה, כי גם הקישור האחורי היה חלש ולא עזר להם. כשקינן שיחק עם צוצאליץ', הם חזרו לשיטה הישנה של בלם קדמי שנצמד לשחקני התקפה עם הגוף וצוצאליץ' מנקה. בשיטה הישנה חיפה גם שיחקה לא מי יודע מה אבל צברה נקודות וביטחון. עם הזמן הם הפכו לצמד שמשלים אחד את השני ויכולים לשחק בכל שיטה. היום, כשצוצאליץ' בחוץ גם פיליאבסקי נכנס לצוות בסדר גמור".

מאמן מכבי חיפה אריק בנאדו. ברני ארדוב
אצל ראובן דקל נראה כמו אחד שמנסה להוכיח את עצמו למאמן, אצל אריק הוא משחק בביטחון. גם אם יהיה אשם בשני גולים מכריעים, ההרכב שלו. אריק מת עליו, דרכו הוא מעביר את כל המסרים המקצועיים הכי חזקים". בנאדו/ברני ארדוב

כחודשיים לפני פורטוגל, כאשר אלי גוטמן תרגל בהרכב שלושה בלמים שבהם קינן, הוא נשאל בשיחה עם אחד מעמיתיו למקצוע מדוע הוא הולך על הבלם החיפאי, שלא ברור אם יוכל לעמוד במהירות של ההתקפה הפורטוגלית. גוטמן השיב: "אין לו מהירות אדירה אבל אני סומך עליו. הוא מסוג השחקנים שאמורים להביא משהו אחר מהמנטאליות של המשחק נגד רוסיה".

קינן בסופו של דבר נפצע לקראת המשחקים נגד פורטוגל וצפון אירלנד ואיבד את מקומו בהרכב, אך ההערכה של גוטמן אומרת הכל. גם לואיס פרננדס התייחס באופן דומה לקינן לא מעט פעמים בקדנציה הקודמת. גם כשהוא לא בשיאו הוא משמעותי לנבחרת, מסוג השחקנים שהאופי שלהם משפיע אפילו כשהם לא מספיק טובים כדי לפתוח בהרכב.


הבעיה היא שעל סף גיל 29 קינן יהיה חייב לקבל החלטה מכרעת. הוא לא שחקן מהיר מה גם שבגיל הזה המהירות מתחילה להיפגע. שחקנים בחיפה מעידים כי "דקל משחק היום אינטנסיבי יותר ובכושר משחק גבוה יותר ממה שהיה לפני שעזב, הוא הביא איתו מאנגליה קצב גבוה ודינאמיות שמאפשרים לו להיות במקומות שהוא לא היה בעבר". למרות זאת, ברור שהשנים הקרובות הן אלה שבהן קינן יכול לעשות דברים יפים בקריירה. בחירה בקבוצה מעבר לים בה שוב לא ישחק תהיה אולי גם נוק אאוט לרמות הגבוהות של הכדורגל הישראלי.

סרגיי טרטיאק, בלמה האגדי של בית"ר ירושלים, חושב שקינן חייב להישאר ירוק: "אני מניח שהוא הרוויח כסף יפה בחיים וגם יוכל להרוויח יפה בחיפה. הוא צריך להיות השחקן הדומיננטי שלה לשנים הבאות. יש לו בעיית מהירות, אבל בשאר האספקטים הוא מספר אחת בארץ. כשהוא לא משחק רואים שהוא לא אותו שחקן. הוא כבר לא ילד. מכבי חיפה היא מועדון מכובד, הוא יכול להגיע איתם להישגים בארץ ובאירופה, וזאת המחשבה היחידה שצריכה להיות לו. שחקן כדורגל צריך להגשים את עצמו. הוא ניסה את אירופה, עכשיו שינסה להיות שחקן שיזכרו אותו הרבה שנים בחיפה וגם יתגעגעו אליו". או בקיצור, שיהיה אריק בנאדו.

20:30, ספורט5 ו-HD: מכבי חיפה - קרית שמונה

קינן ערך אימון מלא, צפוי לשחק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully