וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיזה חומר אתה עשוי? ריאל מדריד היא מבחן עבור יוגב אוחיון

העונה מאכזבת, הסבלנות של בלאט מתקצרת ובמכבי כועסים כשהוא "מגלגל עיניים כשטועים". אוחיון בלחץ, וריאל היא המבחן שלו

צילום וידאו: מגד גוזני, עריכת וידאו: טל רזניק

1. שחקני מכבי תל אביב ניסו להסתיר היטב את דריכותם ולהיראות נינוחים ברגעים שלפני האימון באולם הגדול של ריאל מדריד. רובם התעלמו מהמולת הכתבים סביבם ונכנסו לאימון מחויכים. הם יזדקקו לגישה האופטימית הזאת הערב מול ריאל מדריד (21:45, שידור חי בוואלה!), שהרי חלקם חסרי ניסיון ברמות הגבוהות, ומשחק ראשון בהצלבה באולם ב"פלאסיו דפורטס קומונידאד" זו קפיצה למים עמוקים וקרים.

לפני האימון המסכם בהיכל בו משחקת ריאל, אמר דיויד בלאט לשחקנים: "הריבאונד הוא המפתח. יש להראות אינטנסיביות לכל אורך המשחק ולפתוח חזק". לא משהו שצועריו לא שמעו ממנו לאורך כל העונה. דייויד לוגן נכנס ל'זון' לפני האימון בעזרת האזנה למוזיקה באוזניות, כששון ג'יימס מחייך לכל עבר. גיא פניני נשמע נחוש לקראת ההתמודדות: "חייבים להיות מאוד אינטנסיביים. ננסה לגנוב משחק".

לאחר האימון, שבו השחקנים למלון. חלקם השתהו בלובי, מסתכלים באייפונים, חלקם ישבו בספות הנוחות ושוחחו. האווירה נראתה רגועה – הם פחות.

אימון מכבי תל אביב באולם של ריאל מדריד. מגד גוזני
רגועים, אך רק כלפי חוץ. אימון מכבי תל אביב במדריד/מגד גוזני

2. מי שנראה מודאג באימון מכבי אמש במדריד הוא יוגב אוחיון. אם בשנה שעברה, בסדרה מול פנאתינייקוס, הוא נחשב בגדר הפתעה חיובית והצית את הדמיון לגבי יכולתו בעתיד, עתה נראה כי בתמציתו הוא שחקן טוב וראוי ל-10-15 דקות, אך בהחלט לא אחד שיכול לקחת את הקבוצה על כתפיו. מול ריאל הוא יצטרך להוכיח שההנחה הזאת מוטעית, לאורך העונה אוחיון לא נתן סיבה להעריך אותו אחרת.

הלחץ ניכר על אוחיון, ואולי אין זה לחץ מקצועי מצד בלאט: זו כבר תקופה ארוכה שאוחיון מנהל התכתבות משפטית עם אנשי קובאן הרוסית לגבי עתידו בעונה הבאה. בקבוצה לא בטוחים שרומן המכתבים עם הרוסים מצדיק את התנהגותו. מספרים שם שאוחיון "מראה גישה מתנשאת", ולא רק מאחורי הקלעים. במשחק החוץ מול קאחה לבוראל גלגל אוחיון את עיניו לאחר שדארקו פלאניניץ' כשל במהלך. הרוטינה הלא חברית חזרה גם במשחק הירוליג מול חימקי, כששני שחקנים אמריקאים עשו מהלך התקפה כושל. אוחיון נצפה מניד בראשו בכעס, ניגש לבלאט ואומר כמה מילים. שחקנים אף מעידים כי לעיתים יוגב "מגלגל עיניו ועושה הבעות כשהוא חושב שאנחנו עושים טעות". יש שיקראו לזה רצון להצלחה, יש שיקראו לזה רוח בלתי חברית.

על דווין סמית', לעומת זאת, שמציג עונה מצוינת ונחשב מנהיג אמיתי, לא אומרים מילה רעה. למרות קערת הדקות השמנה שלו, יש תמימות דעים כי סמית' הוא צנוע, מנהיג שקט. זאת ועוד: מספר לא מבוטל של שחקנים במכבי חשים שאוחיון זוכה לקרדיט מוגזם מהמאמן. גם לאחר שיוגב אוחיון פספס באחד ממשחקי היורוליג, בלאט אמר לו – אתה ווינר. הפספוס הכי חמור היה מול אולימפיאקוס בבית, אז הפגין אוחיון את נטייתו להשתלט בכוח על הכדור וקבלת ההחלטות שלו הייתה אנוכית בסיום המשחק. משחק נוסף שהוא ירצה לשכוח היה מול קאחה לבוראל בבית. אותו סגנון, למי שתהה. רק בסוף המשחק מול ברצלונה, שהיה עלול לעלות בכל העונה האירופית, בלאט מיהר להוציא את אוחיון בזעם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן מכבי תל אביב, יוגב אוחיון. ברני ארדוב
יש שיקראו לזה רצון להצלחה, יש שיקראו לזה רוח בלתי חברית. אוחיון/ברני ארדוב

3. מדריד, על כל הקתדרלות שלה, לא זקוקה לאביזרי פולחן, אך אוהדי מכבי החליטו בכל זאת להביא איתם לעיר אביזר פולחן נוסף, אהוב עליהם: הרטינה הקדושה. "שילמתי יותר מ-800 יורו על המסע", רוטן בגאווה אבי, בן 37 מתל-אביב, שהגיע עם חבר. "אנחנו אוהדים של מכבי כבר 15 שנה וחשבנו שחייבים לבוא אחרי העונה שעברה על הקבוצה", הוא מסגיר את המצווה שמאחורי הלהט. רכבת ההרים שעברה מכבי העמידה במבחן את אמונתו. "לא האמנתי שהם יחזרו ויהיו בהצלבה. עכשיו חייבים לגנוב משחק אחד", מודה אבי.

ואוהדי מדריד? כרגע כולם בטירוף מריאל מדריד. אבל לא זו מהכדורסל, אלא ההיא ה"קטנטנה" מהכדורגל. ריאל של הסלים נשארת בצל, בגלל משחק ליגת האלופות מול גלאטסראיי. ברחובות העיר אפילו לא מודעים למשחק הערב. "כל החברים שלי מתרכזים לליגת האלופות. ריאל מהכדורסל? היא לא מעניינת. אפילו לא ידעתי שיש משחק", אומר חאבייר, שגר משחק יריקה מאולם הכדורסל. קרלוס, אוהד בן 24 , מספר: "כדורגל זו האהבה שלי, כדורסל פחות. אני יותר רוצה שברצלונה תפסיד". כן, אי אפשר להזכיר ניצחון של ריאל בלי לתקוע בדרך לברצלונה. לעומת השנאה המרה בין שתי אלה, מכבי היא כמעט ידידה של ריאל.

אוהד מכבי תל אביב אילן השועל (שמאל) באימון הקבוצה במדריד. מגד גוזני
השקיעו ובאו. אוהדי מכבי תל אביב באימון הקבוצה במדריד/מגד גוזני

4. כתב הכדורסל הספרדי חוסה מנואל אוליאס גונסאלס מעניק למכבי ז?ר של כבוד. "הדו-קרב הזה בין מכבי וריאל הוא תמיד התמודדות קלאסית עם היסטוריה", מזכיר גונסאלס. "לאנשים כאן יש המון ריספקט למכבי. כולם זוכרים שמכבי הגיעה לפיינל פור ב-2008 אחרי עונה קשה. כולם זוכרים את ברקוביץ', ארואסטי, קווין מגי וג'מצ'י".

היכולת של ריאל עצמה קצת פחות קלאסית, לדעתו של הכתב: "אם היית שואלת אותי לפני חודש, אין ספק שהייתי עונה שריאל היא הפייבוריטית. אבל עכשיו, יש ספקות לאן ריאל מדריד יכולה להגיע. עד לגביע המלך בפברואר היא הייתה בלתי ניתנת לעצירה. ניצחה המון משחקים ברבע האחרון, בהרבה ביטחון. היו לה מתפרצות, התקפה זריזה, הנעת כדור מעולה. ואז החלו הפציעות של רודי פרננדס והגב שלו, והתבוסה מול ברצלונה במשחק הגביע, שממש פגע בהם מקצועית. המשחק שלהם פחות טוב מכל הבחינות. הם לא כל כך קשוחים בהגנה, כך שאפשר לעשות את זה מולם. במירוטיץ' לא משתמשים מספיק בהתקפה. יש גם ביקורת על הרכז סרחיו יול שמשחק כפוינט גארד. למאמן של מדריד, פאבלו לאסו, אין ניסיון בטופ של היורוליג, וכאן צריך להיות יתרון לדייויד בלאט".

בלאט לא היה יכול לחלום על אנליזה ידידותית יותר. האם היא תהיה זהה למציאות לאחר המשחק הערב?

רודי פרננדס, שחקן ריאל מדריד. GettyImages
מכבי מקבל את ריאל פגיעה מתמיד העונה. פרננדס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully