וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת הפרובוקטור: העונה המוזרה שעוברת על רודי פרננדס

9.4.2013 / 12:26

רודי פרננדס מגיע דרוך מתמיד לסדרת ההצלבה מול מכבי תל אביב, לאחר שהתנהגותו מעוררת האנטגוניזם עלתה לו ביוקר, עם אירוע מכוער בליטא. איך הצהובים יכולים להצר את צעדיו? ומה הקשר בינו לבין גיא פניני? צפו בפלופים הגדולים שלו והיווכחו - אתם לא הולכים לאהוב אותו

מי שנכווה ברותחין נזהר בצוננין, אומרים. ובכן, לא אצל רודי פרננדס.

יום ראשון האחרון. ריאל מדריד מתארחת אצל ולנסיה. עמוק בתוך הרבע השני תומאס קלאטי מוולנסיה תופר שלשה רביעית, ומישיר מבט לעבר רודי פרננדס. הטראש-טוק בין השניים התחיל עוד לפני כן, בצביטות קטנות מהסוג ששופטים אף פעם לא הבחינו בהן. בהתקפה הבאה של ריאל רודי ייקח את הכדור. הוא יחדור לסל ויסחט עבירה מקלאטי, ועל הדרך, כמו באינסטינקט טבעי, ייפול על הארץ בתיאטרליות מדהימה הלקוחה מטלנובלה גרועה במיוחד. פעם השופטים עוד היו קונים את ההצגות של רודי. היום? יוק. אחרי שלמזלו נשרקה עבירה (שהייתה מוצדקת לחלוטין אגב) רגילה לזכותו, הוא קם במהירות מהפרקט, הולך הצידה, כאילו מנסה שלא לעורר תשומת לב מיותרת.

כי רודי פרננדס, בימים אלה, הוא קצת כמו גיא פניני. נכון, ההבדלים בין שני המקרים המתוקשרים בהם היו מעורבים לאחרונה הם תהומיים. ובכל זאת, בין המכות שחטף פרננדס משני אוהדי ז'לגיריס ובין הדברים הקשים שהטיח פורוורד מכבי תל אביב ביונתן שולדבראנד, יש כמה קווים משיקים. כל אחד מהם, פרובוקטורים מדופלמים שכמותם, קיבל סטירה מצלצלת (מטאפורית ואחד מהם גם פיסית ממש). ואז הגיע שלב הבכי. לאחריו, שלב חשבון הנפש. ואז חלפו כמה משחקים מבלי לפצות פה. והנה עכשיו, כשעבר זמן מה, לאט לאט חוזרים להרגלים הישנים.

רודי פרננדס, שחקן ריאל מדריד. GettyImages
גיא פניני, הגרסה הספרדית. פרננדס/GettyImages

****

תקציר האירועים האחרונים לכל מי שפספס: ב-11 בינואר ז'לגיריס התארחה במדריד במסגרת המחזור השלישי בטופ 16. המשחק הפך עצבני במיוחד וממש בסמוך לסיום אירע המקרה שיהפוך את פרננדס לפרסונה-נון-גרטה בליטא. לאחר זריקת עונשין של אוליבר לפאייט, פרננדס הצליח, איכשהו, להטיח את הכדור בחזקה בראשו של שחקן ז'לגיריס קשישטוף לברינוביץ' מטווח אפס כמעט. מיד בסיום, לאחר שריאל הבטיחה את ניצחונה, הוא גם נתפס בעדשת המצלמה כשהוא נראה יורק לעבר פורוורד ז'לגיריס פאוליוס ינקונאס. גם בפעם הזאת, בטח כבר ניחשתם, הצליח גארד ריאל לחמוק מעיניהם של השופטים. הוא אמנם התנצל פומבית בחשבון הטוויטר שלו ואף נקנס על ידי היורוליג בצעד חריג, אבל בליטא לא שכחו.

למשחק הגומלין בחודש שעבר אוהדי ז'לגיריס כבר הכינו לו קבלת פנים מיוחדת. השנאה היוקדת נראתה בכל פינה: החל משורה של הקנטות עם הנחיתה של ריאל בשדה התעופה בקובנה, דרך שלטים שהכינו במיוחד עבורו במשחק וכלה בשריקות בוז נמרצות בכל פעם שנגע בכדור. רודי הפך לאויב מספר אחת. ואז נחצו הקווים האדומים: שני אוהדי ז'לגיריס חיכו לו ביציאה מחדר ההלבשה לאחר המשחק והתנפלו עליו בדרכו לאוטובוס. רק לאחר כמה שניות בהן הספיקו לחבוט בפניו של פרננדס ולגרום לו לדימום, נעצרו השניים על ידי אנשי האבטחה המקומיים.

פרננדס לא נפגע בצורה משמעותית, אך האירוע חולל אצלו טלטלה נפשית. "אני בסדר. תודה לאל שלא קרה שום דבר מעבר לזה, זה היה יכול להיות גרוע בהרבה", אמר לאחר הנחיתה במדריד. "אסור שדברים כאלה יקרו במגרשי כדורסל, פשוט אסור. אני מקווה שאירוע כזה לא יחזור על עצמו לעולם. בכל מקרה אני לא נהנה מכל זה. אני רוצה לבקש מהתקשורת שתכבד אותי עכשיו כי עוברים עליי ימים לא קלים והתחושות קשות". אולי, רק אולי, גם הוא הבין שעבורו זו נקודת האל-חזור. הרי זו בוודאי לא הפעם הראשונה בקריירה בה הוא מתסיס את שחקני היריבה. זו פשוט הייתה הפעם הראשונה שזה עלה לו ביוקר.

ניקולה מירוטיץ' שחקן ריאל מדריד מול קשישטוף לברינוביץ' שחקן ז'לגיריס קובנה. GettyImages
הליטאים לא שכחו לפרננדס. לברינוביץ' מול מירוטיץ' במפגש בליטא/GettyImages

****

הצירוף 'רודי פרננדס' ו'פלופ', באנגלית כמובן, מניב במנוע החיפוש של גוגל לא פחות מ-172,000 תוצאות. ברבות השנים פרננדס רשם על שמו כמה מהנפילות המלאכותיות וכמה מההצגות היותר משעשעות לצפייה. הבעיה? הוא עושה זאת בכישרון רב. במהלך המשחקים האולימפיים בלונדון דאג קולינס, מאמן פילדלפיה כיום ואז בכובע של פרשן טלוויזיה, כינה אותו בציניות "אחד השחקנים הטובים שראיתי אי פעם. בקולנוע כן?". פעם אחר פעם קנו השופטים באירופה וב-NBA את השטיקים הקטנים הללו. פלא שדווקא העונה, בה החלה ה-NBA לאכוף את העניין ולהעניש ביד קשה את הפלופרים, שב רודי לכור מחצבתו בספרד?

העונה, מספרים בספרד, האנטגוניזם שהוא מעורר התחזק. "הרבה שחקנים שמשחקים ב-NBA ואז חוזרים לאירופה מגיעים משופרים, בין אם זה מבחינת סט היכולות שלהם או אפילו מבחינה פיסית. אצל רודי זה לא היה ככה. הוא רק חזר שחצן יותר", אומר העיתונאי הספרדי פראן מרטינס. "אני חושב שהוא רואה בעצמו גאון ובהחלט יש לו קייס לטעון את זה, אבל הוא טועה בדרך שבה הוא מראה את זה לעולם. הוא כל הזמן מתגרה ביריבים שלו, ואז, כשהעניינים מתחממים, הוא הולך להתלונן לשופטים. זו הדרך שלו לגרום לשחקנים שנגדו לאבד את העשתונות. מיותר לשחקן ברמתו להתנהג בצורה כזו ילדותית".

מאז המקרה בליטא הפך רודי למטרה קלה לניגוח אצל אוהדי היריבות של ריאל. בכל פעם שהבלאנקוס מתארחים למשחק כלשהו בספרד הוא הראשון לספוג שריקות בוז. "אומרים שאני מתנהג כמו חרא על המגרש. הייתי אומר שהם צודקים", הודה בראיון בספרד, עוד לפני המקרה בקובנה. "האמת? אני מתנהל על המגרש באותה צורה כבר 10 שנים, והכול עבר בשקט. לא בטוח שיהיה נכון לשנות את הדרך הזאת. אם מישהו מהקבוצה שלי היה מבקר אותי הייתי אומר 'אוקיי, כנראה שאני עושה משהו רע'. אבל זה רחוק מלהיות המצב. כל עוד מדובר ביריבים שלי, זה לא ממש משנה". מעניין אם היה חותם על הדברים הללו גם היום.

דאג קולינס מאמן פילדלפיה סיקסרס. רויטרס
"הוא אחד השחקנים הטובים שראיתי אי פעם. בקולנוע, כן?". דאג קולינס/רויטרס

****

וישנו גם הצד המקצועי. הבלאנקוס תולים תקוות עצומות בפרננדס, שהובא מה-NBA תמורת חוזה עתק של 3 מיליון יורו לעונה במטרה אחת – לשנות את מאזן הכוחות ולשבור את ההגמוניה של ברצלונה, בליגה המקומית וביורוליג גם יחד. אגב, אלכס אברינס שכיכב בניצחון ברצלונה על מכבי תל אביב בשבוע שעבר אמור להיות יורשו הטבעי של פרננדס – בהיות שניהם ילידי פלמה דה מאיורקה, ובעלי יכולות טכניות ואתלטיות דומות. בינתיים, התוצאות של פרננדס האמיתי מספקות רק באופן חלקי. אמנם את הליגה המקומית ריאל מוליכה בבטחה, אך ביורוליג קרטעה בעיקר לקראת סיום הטופ 16. רודי עצמו סבל מכמה פציעות שהשביתו אותו לתקופות קצרות, אך כשהוא כשיר, הוא שווה לריאל 14 נקודות (58% משתי נקודות, 35% מהשלוש, 81% מהעונשין), 3.7 ריבאונדים ו-3.1 אסיסטים, וכל זה ב-27 דקות בלבד למשחק. גם אם ריאל מלאת הכישרון לא תלויה בו באופן אבסולוטי, הוא בוודאי השחקן המוכשר בסגל, זה שעשוי להיות ההבדל בין עוד עונה טובה לבין אחת גדולה באמת.

חובת ההוכחה נמצאת על רודי, שהצהיר בפתיחת העונה ש"חזרתי לריאל כדי להצעיד אותה לזכייה ביורוליג". במבחן הגדול הראשון של העונה – רבע גמר גביע המלך מול ברצלונה – הוא כשל וכעת, לסדרה מול מכבי תל אביב, המוטיבציה בשיאה. "הסדרה הזאת היא כנראה האתגר הראשון של רודי במדי ריאל מדריד, ועכשיו כל העיניים נשואות אליו", אומר העיתונאי הספרדי נאצ'ו מנדזה. "הוא מגיע עם רצון להוכיח והוא מאוד דרוך. הוא יודע שכל דבר פחות מפיינל פור יהיה כישלון, וכמו כל פעם אצלו, הוא לא רק ירצה לנצח – אלא גם לעשות את זה בסטייל".

כיצד בלאט מתכוון להצר את צעדיו? פרננדס, כמו רבים אחרים בסגל של פבלו לאסו, פורח במגרש הפתוח ולמעשה לרוב הוא גם זה שמשנע את הקבוצה ומכתיב קצב מהיר. בהתקפה העומדת, אחד המפתחות של מכבי תל אביב יהיה העצירה של תרגילי החסימות שריאל בונה עבור רודי ועבור ג'יי סי קארול, מהם השניים צולפים שלשות ללא הכרה. ברצלונה הדגימה כיצד ניתן לעשות זאת נכון ברבע גמר גביע המלך, אז עצרה נטרלה את תרגילי החסימות הללו על ידי הבאת עזרה מהגארד ששמר על רכז ריאל. באותו משחק סרחיו יול, מכיוונו הגיעה העזרה, השליך לא פחות מ-17 שלשות וקלע שש מהן, אך העוקץ מתרגילי החסימות לפרננדס וקארול הוצא.

לצד הניתוח המקצועי, יש מי שמציע לשים דגש גם על גם המרכיב הפסיכולוגי. "אם מכבי תל אביב תגרום לרודי להרגיש שזה הוא נגד כל העולם, היא כבר תשפר מאוד את הסיכויים שלה לנצח", אומר העיתונאי פראן מרטינס. "פאולים חזקים, חדירות אגרסיביות עליו בהגנה ובכלל משחק פיסי יכולים להסיח את דעתו. זו דרך טובה לגרום לו לתפקד פחות טוב".

דבר אחד בטוח: אצל רודי, כמו אצל רודי - יהיה כיף. וזה בדוק.

פבלו לאסו מאמן ריאל מדריד. GettyImages
איך עוצרים את רודי? גם פאבלו לאסו לא יודע לפעמים/GettyImages

לסיום - מצעד הפלופים הגדולים של רודי

מקום חמישי: רודי קופץ להציל כדור ומספק נפילה מהסרטים. שטראובר, מאחוריך

מקום רביעי: סצנת מוות מבוימת במדי ספרד מול נבחרת צרפת

מקום שלישי: ככה סוחטים עבירת תוקף בלי ליצור מגע

מקום שני: רודי בתפקיד לואיס סוארס

מקום ראשון: כל כך אמין אפילו כשהשופט בטווח אפס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully