וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופות: דורטמונד בחצי הגמר אחרי 2:3 מטורף על מלאגה

הגרמנים פיגרו 2:1 בדקה ה-90, אבל אז סיפקו קאמבק היסטרי עם שוויון של רויס ושער ניצחון של סנטנה מנבדל בתוספת הזמן

כולם חשבו שדורטמונד תעלה לחצי גמר ליגת האלופות בתום המפגש מול מלאגה, אבל מי חלם על תסריט שכזה? הגרמנים פיגרו הערב (שלישי) 2:1 באצטדיונם הביתי ונראו בדרך להדחה, אבל השוו בדקה ה-90 מרגלי מרקו רויס והשיגו את שער הניצחון הדרמטי (אחרי נבדל) מרגלי הבלם פליפה סנטנה שלוש דקות בתוך תוספת הזמן. ניצחון 2:3 מדהים לדורטמונד, שחוזרת למעמד חצי הגמר לראשונה מאז 1998 ונותרת היחידה במפעל ללא הפסד העונה. מלאגה תישאר עם המחמאות על עונת בכורה יוצאת מן הכלל, אך עם שיברון לב ממנו לא קל להתאושש. לפרטים: שחקני באיירן מינכן שהשתתפו בגמר האלופות מול מנצ'סטר יונייטד ב-1999.

שחקני דורטמונד חוגגים שער עם פיליפה סנטנה. רויטרס
תסריט חלומי. פליפה סנטנה חוגג/רויטרס

80 אלף הצופים בסיגנל אידונה פארק יצרו אווירה נדירה באצטדיון, כולל כרזה אחת עליה נכתב: "בעקבות הגביע האבוד". הזיכרונות מהזכייה ההיסטורית בליגת האלופות ב-1997 הציפו את חבל הרוהר, אבל אחרי 25 דקות שקולות הייתה זו מלאגה שהדהימה. חואקין ביצע דאבל פס מצוין עם איסקו, השתחרר ממרסל שמלצר ובעט כדור שטוח שהכניע את רומן ויידנפלר. האנדלוסים השיגו את שער החוץ היקר וסיבכו את דורטמונד, שהשתמשה ברגע הזה כדי להתעורר. מריו גצה התחיל לשחק, המגנים עלו ובדקה ה-40 מרקו רויס בישל עם עקב וירטואוזי ולבנדובסקי חתם את המבצע הקבוצתי עם כדור ברשת.

אוהדי דורטמונד במשחק ליגת האלופות מול מלאגה. GettyImages
ממשיכים במסע. אוהדי דורטמונד עם שלט מרהיב ביופיו: "בעקבות הגביע האבוד"/GettyImages

היה זה השער הראשון שספגה מלאגה במחצית הראשונה במהלך עונת הביכורים שלה בליגת האלופות. שער בדקה קריטית, אבל לא כזה ששבר את רוחם של האנדלוסים. רומן ויידנפלר היה שם כשנזקקו לו כדי להדוף נגיחה של חואקין בדקה ה-48, אך השוער מן הצד השני היה הכוכב האמיתי עם שתי הצלות שהתווספו למשחק המצוין בשבוע שעבר. ווילי קבאז'רו החזיק מעמד וראה את המחליף אליסאו כובש את השני של מלאגה בדקה ה-82. גמור? כולם פרט ליורגן קלופ חשבו כך.

המאמן הקפיץ מהספסל את הבלם מאטס הומלס, הציב אותו כחלוץ, שלח גם את שני הבלמים הפותחים קדימה וקיבל את התמורה הראשונה בדקה ה-90 עם שער שוויון של רויס. דורטמונד הסתערה בהתלהבות, מלאגה התבצרה בתוספת הזמן ולבסוף הגיע השער הדרמטי של סנטנה - דווקא הוא מבין כולם - אחרי עמדת נבדל וערבוביה ברחבה. כאב לב למלאגה, האנדרדוג הקלאסי, שהתבלטה כנגד כל הסיכויים והייתה קרובה להעניק למנואל פלגריני חצי גמר אחרי השבוע הקשה שעבר עם מות אביו. בצד השני, הטירוף של דורטמונד חצה גבולות. יותר מחגיגות הדאבל בעונה שעברה. הם יהיו איתנו גם בחצי הגמר.

סרחיו סאנצ'ס שחקן מלאגה מאוכזב. GettyImages
לא יכול לעצור את הדמעות. סרחיו סאנצ'ס/GettyImages

מהלך המשחק

דקה 90+3: גול! לא ייאמן. דרמה מטורפת וחגיגה גדולה בדורטמונד. שמלצר הוציא כדור חוץ ללבנדובסקי שהגביה לרחבה. ארבעה שחקנים היו בנבדל, אבל שריקה לא נשמעה. רויס העביר כדור רוחב, ווילי עצר את הניסיון של שיבר ודווקא הבלם סנטנה היה שם כדי לדחוק מקו השער ולקבוע 2:3 היסטרי לדורטמונד. מי היה מאמין?

דקה 90: גול! איזו דרמה. הומלס הבלם נכנס כמחליף והוצב כחלוץ. הוא היה ברחבה יחד עם סובוטיץ', שהשאיר כדור לסנטנה שנבלם, אבל רויס גלגל לרשת החשופה. 2:2, דורטמונד צריכה עוד שער.

דקה 82: גול! זה נראה גמור. איסקו הכניס כדור עומק נפלא לבפטיסטה שהכניע את ויידנפלר, אליסאו שהיה בנבדל דחק פנימה מקרוב. למזלו, השופט אישר את השער. 1:2 למלאגה.

דקה 79: הפעם גצה בעט כדור שטוח לפינה הימנית, אלא שגם הוא נתקל בעבודת הרגליים הנהדרת של ווילי, שהדף שוב לקרן. איזה שוער יש למלאגה.

דקה 76: החמצה גדולה של רויס. פישצ'ק העביר כדור רוחב מצד ימין, רויס שם את הרגל וכבר ראה את הכדור בדרך אל הרשת, אבל קבאז'רו סיפק עוד הצלה מופלאה עם רגל שמאל.

שחקני דורטמונד חוגגים, משמאל לוקאש פישצ'ק. GettyImages
טירוף חושים. לוקאש פישצ'ק והחברים/GettyImages

דקה 70: דודה השאיר לאחור לטולאלן, שבעט כדור בטכניקה מצוינת מ-25 מטרים למרכז השער, אבל ויידנפלר הגיב בזמן והדף את הבעיטה החזקה.

דקה 69: קובה השאיר בראש ללבנדובסקי שנגח פנימה, אבל הראשון היה בנבדל ברור והשער נפסל.

דקה 62: שמלצר פגע ללא כדור בגאמס, אבל השופט שלף דווקא לספרדי צהוב.

דקה 48: איזו הזדמנות למלאגה. התקפה יפה הסתיימה בנגיחה של חואקין מקרוב, אלב ויידנפלר התעופף והדף לקרן עם כף ידו השמאלית. הצלה נהדרת של שוער דורטמונד.

דקה 47: לבנדובסקי יכול היה להשלים צמד אחרי שנותר פנוי, אבל הבעיטה השטוחה שלו נקלטה על ידי ווילי.

ווילי קבאז'רו שוער מלאגה עם הכדור לפני רוברט לבנדובסקי שחקן דורטמונד. רויטרס
הגיע לו להיות בחצי הגמר. ווילי קבאז'רו/רויטרס

דקה 45: דודה הגביה כדור חופשי, מלכודת הנבדל של דורטמונד כשלה וחואקין נגח לידיו של ויידנפלר המזנק.

* לבנדובסקי עקף את קשישטוף ואז'יחה והפך לשיאן הכובשים של פולין בליגת האלופות, עם שערו השמיני במפעל.

דקה 40: גול! מבצע קבוצתי נהדר של דורטמונד מניב את השוויון. אחרי ארבע מסירות, רויס השאיר בעקב ללבנדובסקי שעבר את השוער וגלגל פנימה תוך כדי לחץ. יופי של התקפה, 1:1. כעת דורטמונד צריכה שער נוסף כדי לעלות.

דקה 25: גול! איזו הפתעה בסינגל אידונה פארק. בפטיסטה מסר לחואקין, שביצע דאבל פס עם איסקו, הטעה את שמלצר ובעט כדור שטוח מחוץ לרחבה שעבר מתחת לרגליו של סובוטיץ' הגולש ונעצר ברשת. 80 אלף צופים בהלם, 0:1 למלאגה.

דקה 15: גצה שלח את לבנדובסקי שהשתחרר מהשמירה וניסה הקפצה מעל קבאז'רו מ-20 מטרים, אבל הכדור חלף מעל המשקוף.

* פלגריני מקווה להיות המאמן הראשון בהיסטוריה שמוביל שתי קבוצות בעונת בכורה לחצי גמר ליגת האלופות, אחרי שעשה זאת עם ויאריאל ב-2006.

רוברט לבנדובסקי שחקן דורטמונד חוגג. רויטרס
שער בדקה קריטית. רוברט לבנדובסקי/רויטרס

דורטמונד: רומן ויידנפלר, לוקאש פישצ'ק, נבן סובוטיץ', פליפה סנטנה, מרסל שמלצר, סוון בנדר (נורי שאהין, 73), אילקאי גונדואן (מאטס הומלס, 86), יקוב בלאשצ'יקובסקי (יוליאן שיבר, 72), מריו גצה, מרקו רויס, רוברט לבנדובסקי.

מלאגה: ווילי קבאז'רו, חסוס גאמס, מרטין דמיצ'ליס, סרחיו סאנצ'ס, ויטורינו אנטונש, חואקין (פרנסיסקו פורטיו, 87), איגנסיו קמאצ'ו, ז'רמי טולאלן, איסקו, דודה (אליסאו, 74), ז'וליו בפטיסטה (רוקה סנטה קרוס, 82).

חואקין שחקן מלאגה חוגג. AP
שער שלישי העונה באלופות. חואקין/AP
מרקו רויס שחקן דורטמונד לפני מרטין דמיצ'ליס שחקן מלאגה. GettyImages
בישול פנטסטי. מרקו רויס/GettyImages
שחקן דורטמונד פיליפה סנטנה. רויטרס
הגיבור המפתיע. פליפה סנטנה/רויטרס
מנג'ר דורטמונד יורגן קלופ חוגג. GettyImages
כנראה היחיד שהאמין. יורגן קלופ/GettyImages
שחקן מלאגה ז'רמי טולאלן מאוכזב. GettyImages
כמה אכזרי. ז'רמי טולאלן/GettyImages
שחקני דורטמונד חוגגים העפלה לחצי גמר ליגת האלופות. GettyImages
איזה ערב משוגע. שחקני דורטמונד חוגגים/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully