וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף המושלם: ארבעה תסריטים לסיום ליגת האלופות

9.4.2013 / 9:35

הנקמה של באיירן, הצדק של דורטמונד והפנטזיה של ריאל וברצלונה. כבר עכשיו אפשר להריח חצאי גמר נהדרים בצ'מפיונס. הנה ארבע אפשרויות חלומיות לסיום כביר של ליגת האלופות העונה

נשיא אופ"א, מישל פלאטיני, הימר בעונה שעברה עם הרבה ריר בפה על גמר צ'מפיונס בין ריאל מדריד לברצלונה. פלאטיני ראה את חלומו של כל נשיא אופ"א מתגשם לנגד עיניו: קרב שיכול להיכתב רק בספרי הפנטזיה בין שתי קבוצות על, באירוע השיא של הארגון עליו הוא אמון. בסוף הוא קיבל את צ'לסי ובאיירן על הפודיום. לא שמישהו מחובבי הכדורגל מתלונן על כך. האנגלים והגרמנים סיפקו לנו גמר נהדר עם סיפור קסום לא פחות - אימפריה אחת הפסידה גמר ביתי ואימפריה אחרת זכתה בגביע בעונה שבה התנהלה כמו קבוצה שמגיע לה לרדת ליגה, אבל את פלאטיני זה בוודאי לא סיפק.

העונה, למרות הזהירות הנדרשת, נראה שכבר אפשר להתחיל לפנטז. כבר עכשיו מסתמן לנו חצי גמר מהסרטים: גרמניה נגד ספרד – כמו במונדיאל, כמו ביורו. הברזיל וארגנטינה של ימינו, שתי מדינות הכדורגל המובילות והמתקדמות בעולם אולי, מעבירות את העימות החדש ביניהן לזירת הקבוצות. באיירן, דורטמונד, ריאל, ברצלונה - שתי קבוצות מכל מדינה בחצי. ראש בראש, בדרך לגמר ספרדי-גרמני? או אולי התנגשות דו צדדית כבר בחצי, בדרך לגמר כל גרמני/ספרדי? מה אתם מעדיפים? רק תגידו. מה יובה, מי אמר יובה. נכון, יובה. גם זו פנזטיה נהדרת. אולי הכי פנטזיה מכולן. אבל קודם שתעשה את הבלתי ייאמן מול באיירן.

בכל מקרה, ודווקא בגלל שאנחנו לא יודעים, ודווקא בגלל שאנחנו אוהבים לפנטז – הנה 4 תסריטים לסיום מושלם לליגת האלופות של העונה. אוהדי מלאגה, ולא רק, מוזמנים להשאיר פנטזיה משלהם בתגובות.

ליאונל מסי, שחקן ברצלונה מול כריסטיאנו רונאלדו, שחקן ריאל מדריד. רויטרס
על איזה גמר אתם חולמים?/רויטרס

בורוסיה דורטמונד

למה שזה יהיה הסוף המושלם: כי מדובר בקבוצה הכי טובה בגרמניה בדור הנוכחי. כולם מדברים על באיירן של השנה, אבל שוכחים שהיתה כאן קבוצה שעשתה מהפכה מוצדקת בכדורגל הגרמני. עם מאמן על. עם סגל נטול סופרסטארים מהסוג הדביק. עם הקהל הטוב באירופה. גם העונה, כשהיא רואה את באיירן שוברת את כל השיאים האפשריים עם הכדורגל הטוב ביבשת לפרקים, דורטמונד מספקת איכות ותוצאות טובות, שפשוט לא יכולים לעמוד בהספק של הבווארים. זה הכל. ומה יכול להיות סגירת מעגל אמיתית וטוויסט מפתיע בסיפור של העונה הזו מאשר זכייה של קבוצה גרמנית בגביע, אבל לא באיירן. ומה יכול להזכיר לכולם מה קרה בבונדסליגה בשנתיים האחרונות מאשר הנפה של אותה דורטמונד. הרי אף אחד לא באמת ייתן לה סיכוי ממשי אם נקבל חצי גמר שיורכב מברצלונה, ריאל, באיירן ודורטמונד, או כל תמהיל אחר בחצי. לכן – זכייה של דורטמונד לא רק תעשה צדק, אלא גם תספק הפתעה נעימה. צדק, הפתעה ואחלה, אחלה כדורגל.

למה שזה יקרה: כבר שכחתם – דורטמונד היא הקבוצה היחידה שלא הפסידה העונה בליגת האלופות. אפילו לברצלונה יש שני הפסדים. לריאל, אגב, יש אחד, לאותה דורטמונד, במשחק שאמור להבהיר לכל הספקנים: מדובר בקבוצה שלא מפחדת מכלום. היא עברה את השלב הזה שבו היא צריכה עדיין לנצח קבוצה שכביכול יותר גדולה ממנה. התהליך הושלם. הכל מוכן לפינאלה.

יריבה מועדפת לניצחון בגמר המושלם: באיירן מינכן, אלא מה, בגמר כל גרמני שמעניק אות כבוד לעבודה הנהדרת שנעשית בבונדסליגה, רק עם סוף לא מובן מאליו. גם ניצחון על ריאל, אותה בורוסיה כבר ניצחה בשלב הבתים, יכול להיות קסום באותה מידה. סתם כי כולם בטח יחשבו שריאל תנצח וישכחו למי ריאל בכלל הפסידה בחורף. סתם כי מוריניו יפסיד לראשונה גמר, ועוד למוריניו הגרמני. מה יובה. מי אמר יובה. נכון, יובה. ניצחון על הקבוצה עליה דורטמונד כבר גברה בגמר צ'מפיונס זו בהחלט אפשרות נהדרת. זו לא רק תזכורת למעצמה היסטורית שפחות שמים לב אליה. זו אשכרה מעצמה חדשה שמצטרפת לגלריית הקבוצות המובילות הקבועה באלופות. אבל קודם שיובה תעשה את הבלתי ייאמן מול באיירן.

סיכוי להגשמה: 20 אחוז.

מריו גצה שחקן דורטמונד חוגג עם רוברט לבנדובסקי. רויטרס
דורטמונד היא קבוצה שלא מפחדת מכלום/רויטרס

ריאל מדריד

למה שזה יהיה הסוף המושלם: כי את התשובה שמוריניו הכין לברצלונה הגדולה לא שמענו עד הסוף. בגלל שיש יותר מדי אוהדי ברצלונה בעולם הזה - גם לא הבנו את התשובה שלו לעומק. כי מה זה אליפות על הראש של הקבוצה האלוהית, באמת אלוהית, הזו? מה זה כמות ניצחונות לא שגרתית בקלאסיקו? הכדורגל המושלם של ברצלונה מנצח כל טיעון. אבל ריאל של מוריניו היא אולי היחידה שניצחה את אחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה דרך כדורגל נטו. נכון, בהתחלה היה שם בונקר. וגם קצת מכות. אבל היום ריאל מנצחת את ברצלונה דרך כדורגל טוב ומהודק. זה הישג שחייבים להעריך. כמו לנצח את מייקל ג'ורדן באחד על אחד בשכונה. אבל יש רק מקום אחד בו אפשר להטיל כתם אמיתי בשלטון ברצלונה – זכיה בליגת האלופות. לא יכולה להיות כאפה יותר מצלצלת מזו. גביע עשירי שיזכיר לכל הילדים מיהי הקבוצה הכי אצילית בהיסטוריה של הכדורגל העולמי. מי כאן נולדה למלוכה. כן, נכון, יש גם את הקטע הזה של מוריניו, שבו הוא יעזוב עוד קבוצה אחרי זכייה בגביע. אבל הפעם זה יהיה רק תבלין. אחלה תבלין.

למה שזה יקרה: בגמר של העונה שעברה ראינו איזה יתרון ענק יש לקבוצות שהראש שלהן נקי ממאבקי האליפות בליגה. ריאל היא בדיוק כזו, רק קצת יותר איכותית מהפיינליסטיות האחרונות, ועם זיכרון טרי של הטעויות שעשתה בחצי הגמר של העונה שעברה, אותו היתה צריכה לעבור.

יריבה מועדפת לניצחון בגמר מושלם: ברצלונה, אלא מה, בגמר כל ספרדי שיזכיר לכולם מה עוד חסר לכדורגל הגרמני כדי לזכות בתארים. לריאל, אגב, עדיף לקבל את ברצלונה בחצי. הסיכוי שלה בשני משחקי קלאסיקו של בית חוץ גדול יותר ממשחק אחד שאין ממנו דרך חזרה. וזה בסדר. גם גמר מול באיירן מינכן של יופ היינקס יכול להיות סגירת מעגל לא רעה בכלל, בתנאי שהיינקס לא ינקום בקבוצה שזרקה אותו מיד אחרי שהוביל אותה לזכיה בגביע אירופה אחרי בצורת של עשרות שנים שלפעמים נדמה היה שכבר לא תיגמר. מוריניו בוודאי יספק במקרה כזה ציטוט לפנתיאון: כזה שיאיר למאמן הבא של באיירן כמה צדדים שלילים בבחירה המפתיעה שלו.

סיכוי להגשמה: 40 אחוז.

ז'וזה מוריניו מאמן ריאל מדריד. רויטרס
יעזוב עוד קבוצה אחרי זכייה בליגת האלופות? מוריניו/רויטרס

ברצלונה

למה שזה יהיה הסוף המושלם: איפה להתחיל? בפרשנים שכבר קברו אותה אחרי ההפסד במילאנו? בנמוכי המצח שטענו שקל לעצור אותה אחרי המפלה בסן סירו? או אולי בטיטו וילאנובה, שחלה בסרטן ונטש את הקבוצה במהלך העונה לצורך טיפולים? ואריק אבידל – שחזר השבוע למגרשים? לא יכול להיות צדק גדול מזה – בעונה שבה אנשים ירקו על בשורת ברצלונה ושכחו את ההתגלות שחוו, דווקא אז, המכונה הכי משומנת ויפה בדורנו תשלים זכייה רביעית בשמונה שנים ותיתן את הדרשה האחרונה על ההר. הדרשה שאיש לא ישכח יותר.

למה שזה יקרה: באיירן משחקת לפרקים את הכדורגל הטוב באירופה, אבל ברצלונה היא הקבוצה החזקה מכולן באופן קבוע. זו שניצחה שלושה מתוך שלושה משחקי גמר. שרק בגלל חוסר צדק לא עלתה לגמר בעונה שעברה. עם אחוזי דיוק כאלה, עם ניסיון מנצח ברגעי ההכרעה ועם השחקן הטוב בעולם שחייב לעצמו גמר אפילו גדול יותר מהאחרון לרזומה, אין לה מתחרות.

יריבה מועדפת לניצחון בגמר מושלם: ריאל מדריד, אלא מה, בגמר כל ספרדי שיזכיר לכולם מה צוות השחקנים הגדול של דורנו. החוליט-ואן באסטן-רייקארד של ימינו. זו תהיה הנקמה שלא באמת הושגה על אובדן האליפות בעונה שעברה. האתגר היחיד שעוד נותר לקבוצה של וילאנובה, הפיצוי היחיד שמספק על כל ההפסדים בקלאסיקו העונה. אגב, גם גמר בין הטוטאל פוטבול של ברצלונה לזה של באיירן, יכול להיות נפלא. אין דבר יותר קרוב מזה לגמר יורו 2008 או חצי גמר מונדיאל 2012. עם פפ גווארדיולה ביציע זה באמת יכול להיות מרגש במיוחד.

סיכוי להגשמה: 50 אחוז.

שחקני ברצלונה, ליאונל מסי, דויד וייה. AP
כולם כבר הספידו אחרי ההפסד בסן סירו. ברצלונה/AP

באיירן מינכן

למה שזה יהיה הסוף המושלם: כי אחרי כל המפלות של הכדורגל הגרמני במעמדי גמר בשנים האחרונות, חייבת להגיע גם האנטיתזה: מאמן גרמני מוליך קבוצה גרמנית מחוזקת בזרים נהדרים לזכייה בגביע. זה התסריט היחיד שבו פפ גווארדיולה יישאר באמת בלי אתגרים לעונה הבאה. כך הליגה הכי בריאה באירופה תקבל את הפרס שמגיע לה. הקבוצה שמשחקת לא פעם את הכדורגל הכי נוצץ ויעיל ביבשת זוכה לתגמול הראוי לה. הסגל שהבשיל יחד במשך הרבה שנים מלמד את כל אירופה שסטיגמות זה ללוזרים שיוצרים אותן. המאמן שהודח אחרי זכייה בליגת האלופות עם ריאל מדריד משחזר מחדש את ההיסטוריה השלילית ומניח את היסודות לזכיות הבאות – כפי שעשה אז עם הבלאנקוס, שזכו אחר כך בעוד שני גביעים.

למה שזה יקרה: להבה פנימית להחזיר על שני גמרים מוחמצים וכלים אידיאלים לעמוד בכך.

יריבה מועדפת לניצחון בגמר מושלם: על פניו, דורטמונד כמובן. ואם רוצים להתחכם – אז ברצלונה. גם בגלל המאמן הבא וגם בגלל החותמת שזה יעניק לכדורגל הנהדר שבאיירן מציגה העונה. אבל אם באמת מתעקשים – אז זו רק ריאל. הכבוד הזה מגיע להיינקס. כדי שיזכירו לכולם שמאמן באיירן החזיר לריאל את הגביע אחרי 38 שנה. חוזר – 38 שנה. 38 שנה זה פרק זמן שכבר רומז לך שלא תזכה יותר בתואר הזה. אבל היינקס זכה, והניח יסודות לעוד שתי זכיות. ריאל זלזלה בזה אז, ופיטרה אותו באותו קיץ. היום, כשהיא מתקשה לזכות מחדש בגביע אחרי בצורה הרבה יותר קצרה, היא קצת יותר מעריכה. ניצחון של באיירן עליה ועל המאמן הכי איכותי ביבשת יגרום לכולם להעריך זאת טוב יותר. כולל לאנשים בבאיירן שחלמו על משהו יותר טוב מצוין.

סיכוי להגשמה: 50 אחוז.

שחקני באיירן מינכן חוגגים. רויטרס
הגיע הזמן שאחרי המפלות בשנים האחרונות, קבוצה גרמנית גם תזכה בתואר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully