וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השאלות הפתוחות בחמש הליגות הבכירות

7.4.2013 / 13:15

ההישג היחיד של ליברפול, ההיסטוריה של באיירן מינכן, השיאים של מסי והרצף של זלאטן. האלופות ידועות? עדיין יש עניין

מנצ'סטר יונייטד תהיה אלופת אנגליה, ברצלונה אלופת ספרד, יובנטוס אלופת איטליה, באיירן מינכן אלופת גרמניה ופריס סן ז'רמן אלופת צרפת. אם לא יקרה משהו באמת בלתי צפוי בחודש וחצי שנותרו לסיום העונה, זו תהיה התמונה בחמש הליגות הבכירות באירופה שנסגרו מוקדם מתמיד. בהיעדר מאבק אמיתי על התואר, העיניים יופנו לעבר מאבקים אחרים. הקרב על הכרטיסים לליגת האלופות והליגה האירופית, המלחמה נגד הירידה וכן המרדף אחר תואר מלך השערים והשיאים שעדיין ניתנים לשבירה העונה. הנה כל השאלות הפתוחות בליגות הבכירות.


* הנתונים נכונים ליום ראשון, 7.4.2013

שחקני מנצ'סטר יונייטד, ווין רוני עם רובין ואן פרסי. GettyImages
נשאר רק לשבור שיאים. רובין ואן פרסי, ווין רוני, אשלי יאנג/GettyImages

אנגליה

ליגת האלופות: מנצ'סטר יונייטד ומנצ'סטר סיטי תעפלנה אוטומטית, אבל מאחור מסתמן מאבק מרתק. צ'לסי כרגע שלישית עם 58 נקודות, טוטנהאם רביעית עם אותו מספר נקודות ומשחק יותר וארסנל חמישית עם 56 נקודות. גם אברטון עדיין חולמת עם 52.

הקו האדום: גורלן של רדינג (23 נקודות) וק.פ.ר (24) נחרץ ככל הנראה. וויגאן עם 31 נקודות והיא כרגע היורדת השלישית, כשגם סנדרלנד (31), אסטון וילה (33), סטוק (34), נוריץ' (35) וניוקאסל (36) עדיין לא רגועות.

מלך השערים: לואיס סוארס נהנה מהבצורת של רובין ואן פרסי ופתח פער של שלושה שערים בפסגה (22 לעומת 19 של ההולנדי). גארת' בייל ומיצ'ו עם 17 כח אחד אורבים מאחור, אך נראה כי לליברפול יהיה מלך שערים ראשון בודד בראש מאז ג'ון אלדרידג' ב-1988 (מייקל אואן עשה זאת במשותף ב-1998 ו-1999) ואילו ואן פרסי ייפרד מהתואר בו זכה כשחקן ארסנל אשתקד.

שיאים: מנצ'סטר יונייטד לוקחת את האליפות ה-20 שלה בקלות. היא צריכה עוד 18 נקודות כדי להשוות את שיא 95 הנקודות של צ'לסי מ-2004/5 (שיא המועדון עומד על 93) ועוד ארבעה ניצחונות כדי להשוות את שיא 29 הניצחונות של הבלוז מאותה עונה עם ז'וזה מוריניו. בכלל, עם יונייטד תנצח את כל משחקיה עד תום העונה היא תגיע ל-101 נקודות וכך פרגוסון ינפץ גם את השיא שקבע מוריניו אשתקד בספרד, כשריאל מדריד זכתה באליפות עם 100 נקודות.

טבלת הליגה האנגלית

לואיס סוארס שחקן ליברפול. GettyImages
מלך שערים ראשון תוצרת ליברפול מאז 1988? לואיס סוארס/GettyImages

ספרד

ליגת האלופות: ברצלונה תהיה האלופה, ריאל מדריד ואתלטיקו מדריד מתחרות על הסגנות וכולן תהיינה אוטומטית בליגת האלופות. המאבק על הכרטיס הרביעי יהיה בין ריאל סוסיאדד המפתיעה, מלאגה שבכל מקרה מושעית כרגע מהעונה הבאה באירופה, בטיס ו-ולנסיה.

הקו האדום: רק שלוש נקודות מפרידות בין מאיורקה האחרונה לסראגוסה המדורגת מעל הקו האדום. לה קורוניה התאוששה עם שלושה ניצחונות רצופים והחייתה את סיכוייה, אבל היא עדיין מסובכת קשות יחד עם יריבתה המושבעת סלטה ויגו שגם היא חזרה רק העונה לליגה הבכירה. סראגוסה, גרנאדה ואפילו אוסאסונה עדיין בקלחת.

מלך השערים: גם הפציעה הנוכחית לא תמנע מליאונל מסי לזכות בתואר הפיצ'יצ'י בפעם השנייה ברציפות והשלישית בארבע השנים האחרונות. הארגנטינאי כבש עד כה 43 שערים ב-29 משחקים, משמע הוא רחוק שבעה שערים בלבד משיא 50 השערים שקבע בעונה הקודמת. שבעה שערים יקדמו אותו גם למקום השישי בטבלת המבקיעים של כל הזמנים בליגה הספרדית, שם ניצב קיני עם 219 כיבושים. בקצב ההבקעה הזה, בעונה הבאה צפוי מסי להפוך למלך השערים ההיסטורי של לה ליגה. כרגע הוא עם 212 לעומת 251 של טלמו סארה.

השוער הטוב בליגה: בספרד מדובר בפרס יוקרתי הקרוי על שמו של ריקרדו סאמורה האגדי. ויקטור ואלדס זכה בתואר בארבע השנים האחרונות, אבל ייפרד ממנו העונה בגלל ספיגות מרובות וגם עקב היעדרות מכמה משחקים. כרגע טיבו קורטואה מאתלטיקו מדריד מוביל במירוץ עם 23 ספיגות ב-28 משחקים, ואחריו ווילי קבאז'רו ממלאגה עם 27 שערי חובה.

שיאים: אם ברצלונה תנצח את כל משחקיה עד תום העונה, היא תגיע ל-102 נקודות ותעקוף את שיא 100 הנקודות של ריאל. 26 שערים יאפשרו לבארסה להשוות את שיא 121 השערים של ריאל מאשתקד, והיא גם רוצה להאריך את רצף המשחקים בהם כבשה בליגה, העומד כרגע על 43 משחקים (מאז ה-4 בפברואר 2012). קצת מאחור, אתלטיקו תנסה לסיים לפני ריאל לראשונה מאז עונת הדאבל ההיסטורית ב-1995/6.

טבלת הליגה הספרדית

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. AP
בעונה הבאה כבר יהיה מלך שערי הליגה הספרדית בכל הזמנים. ליאונל מסי/AP

איטליה

ליגת האלופות: על פי המצב הנוכחי, אל יובנטוס האלופה תצטרפנה נאפולי ומילאן, אך רק אחת מהן תוכל להגיע למפעל אוטומטית מהמקום השני. השלישית תצטרך לעבור את הפלייאוף. במאבק על שני הכרטיסים לליגה האירופית מהמקומות הרביעי והחמישי, פיורנטינה שעדיין מפנטזת גם על המקום השלישי נלחמת מול אינטר, לאציו ורומא. אחת משלוש האחרונות תגיע לאירופה דרך הגביע (לאציו בגמר, ממתינה למנצחת בגומלין בין אינטר לרומא).

הקו האדום: פסאקרה האחרונה במצב הגרוע ביותר, מרוחקת שש נקודות מחוף מבטחים ונראה כי תחזור כבר אחרי עונה לליגת המשנה. פאלרמו הלפני אחרונה נאבקת כדי לא לרדת אחרי שמונה עונות בסרייה A. סיינה וגנואה מסובכות אף הן, ומבין ארבע המוזכרות כאן תרדנה שלוש.

מלך השערים: אם לא ייקלע לעוד בצורת ארוכה ומישהו יפתיע בריצה מטורפת, אדינסון קבאני יסיים כמלך שערי הליגה ויהיה נציג נאפולי הראשון שעושה זאת מאז 15 השערים שהספיקו לדייגו מראדונה ב-1987/8. קבאני ניצב כרגע בראש עם 22 שערים כשנותרו שבעה מחזורים לתום העונה. אם יגיע ל-30 כיבושים, יהפוך לשני פרט ללוקה טוני (31 שערים במדי פיורנטינה ב-2005/6) שעושה זאת ב-55 השנים האחרונות. חסרים לו שלושה כדי לציין 100 שערים כשחקן נאפולי.

טבלת הליגה האיטלקית

פבריציו מיקולי שחקן פאלרמו. Tullio M. Puglia, GettyImages
פאלרמו תרד אחרי שמונה עונות? פבריציו מיקולי/GettyImages, Tullio M. Puglia

גרמניה

ליגת האלופות: באיירן מינכן היא האלופה, גם דורטמונד ולברקוזן תהיינה בליגת האלופות, אבל המקום הרביעי עדיין פתוח ועליו נלחמות שאלקה, פרייבורג ופרנקפורט. גם מיינץ ואפילו מנשנגלדבאך והמבורג עדיין לא אמרו את המילה האחרונה.

הקו האדום: גרויטר פירת תהיה היורדת הראשונה וכפי הנראה הופנהיים (23 נקודות) ואוגסבורג (24) תיאבקנה על המקום ה-16 שמוליך למשחקי המבחן מול השלישית בבונדסליגה השנייה. מי מביניהן שתסיים במקום ה-17, תרד ישירות.

מלך השערים: רוברט לבנדובסקי מוביל כרגע עם 21 כיבושים ויכול להיות מלך השערים הראשון של דורטמונד מאז לותר אמריך ב-1965/6 (מרסיו אמרוסו היה מלך שערים משותף ב-2001/2). מאחורי החלוץ הפולני אורבים שטפן קיסלינג עם 18 ומריו מנדז'וקיץ' עם 15.

שיאים: העונה ההיסטורית של באיירן מינכן טומנת בחובה לא מעט אופציות לניפוץ שיאים עתיקים. המטרות הראשיות: לספוג פחות מ-21 שערים, לשמור על פער של יותר מ-20 נקודות מהסגנית (שבירת השיא מ-1973) והשגת יותר מ-25 ניצחונות (כרגע עומדת באיירן על 24, מתוכם 11 רצופים).

טבלת הליגה הגרמנית

טים ויזה שוער הופנהיים. GettyImages
בדרך לירידה? ויזה מהופנהיים/GettyImages

צרפת

ליגת האלופות: פריס סן ז'רמן תהיה שם בזכות אליפות ראשונה מאז 1994, אבל לא פחות מחמש קבוצות נאבקות על שני הכרטיסים הנוספים. מארסיי וסנט אטיין נהנות כרגע מיתרון, אבל ליון, ניס וגם ליל נמצאות במרחק אותו עדיין ניתן לסגור (למארסיי השנייה 57 נקודות, לסנט אטיין וליון 53 ולליל השישית 49 ומשחק חסר).

הקו האדום: כרגיל, לפחות תשע קבוצות עדיין מסובכות. טרואה במצב הקשה ביותר עם 25 נקודות במקום האחרון, כשמעליה ברסט ונאנסי, לה 30 נקודות לעומת 36 של ולנסיין במקום ה-13. סושו, הקבוצה הוותיקה ביותר בליג 1 עם 65 עונות במצטבר, עלולה לרדת אחרי 11 שנים.

מלך השערים: זלאטן איברהימוביץ' כבש עד כה 26 שערים ועשוי להיות הראשון מאז ז'אן פייר פאפן שמגיע ל-30 כיבושים בעונה. כמו כן, זלאטן יהפוך לשני פרט למארק ואן בומל שזוכה באליפויות בארבע מדינות שונות. בשתיים מהן הוא גם סיים כמלך השערים.

שיאים: סנט אטיין רוצה הופעה ראשונה בליגת האלופות במתכונתה הנוכחית, אבל לא רק. מועדון הפאר הצרפתי יכול לזכות בתואר ראשון מאז 1981 אם ינצח בגמר גביע הליגה את ראן בהמשך החודש. גם הגביע עדיין בהישג יד, כשסנט אטיין נמצאת ברבע הגמר.

טבלת הליגה הצרפתית

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן חוגג שער. רויטרס
ליגה רביעית בה יחגוג אליפות. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully