וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה תעמוד לדין בגין קריאות גזעניות

7.4.2013 / 17:00

כתב אישום הוגש נגד המועדון בעקבות קריאות לעבר חלוץ קרית שמונה אוסיי מאוולי. מהקבוצה נמסר: "נגיב בבית הדין"

one

במכבי חיפה מסרבים להרים ידיים במאבק האליפות גם אחרי הניצחון של מכבי תל אביב אמש (שבת) בדרבי, ששמר על פער של 10 נקודות בפסגת הטבלה. לאחר הניצחון הדרמטי על קרית שמונה (2:3), אריק בנאדו נכנס לחדר ההלבשה ועודד את השחקנים, בתקווה להקטין את הפער כבר בשני המחזורים הקרובים ולהפוך את המשחק מול מכבי תל אביב בעוד כשלושה שבועות לכזה שיוכל להשפיע על מאבק האליפות.

קרית שמונה היא הקבוצה היחידה שכבשה העונה יותר משער אחד מול הירוקים בקריית אליעזר, ואתמול היא עשתה זאת בפעם השנייה העונה. "אריק ביקש שלא נרים ידיים עד הרגע האחרון, ואנחנו חייבים לו את זה", אמר שחקן בקבוצה בסיום וסיכם את המשחק כך: "היינו פחות אגרסיביים היום, וזה גרם לטעויות בהגנה ולאיבוד כדורים באמצע. לגביע נצטרך להגיע מוכנים הרבה יותר". אם הירוקים ומכבי תל אביב ינצחו בשני המשחקים הקרובים, שתי הקבוצות יגיעו למשחק בסוף אפריל כש-12 נקודות בלבד יישארו בקופה, מה שיחייב את חיפה לנצח במשחק ולהקטין את הפער לשבע נקודות, כשיישארו עוד שלושה מחזורים לסיום העונה. כל תוצאה אחרת, והצהובים יוכלו לחגוג אליפות בקרית אליעזר. "לא ניתן למכבי תל אביב לחגוג בקריית אליעזר. נעשה הכל כדי שמאבק האליפות לא יוכרע כאן", אמר אחד השחקנים.

טאלב טואטחה שחקן מכבי חיפה פצוע. אדריאן הרבשטיין
יעבור אולטרסאונד. טוטאחה/אדריאן הרבשטיין

גזענות לעבר מאוולי. אפשרות: יציע ג' ייסגר למשחק אחד

טאלב טואטחה אמור לעבור היום בדיקת אולטרסאונד במטרה לאבחן את רמת הקרע בשריר הירך האחורי. על פי הערכה ראשונית, הוא ייעדר מול הפועל תל אביב ומול קרית שמונה בגביע המדינה, וייתכן שאף למעלה מכך. במועדון אמרו אתמול: "בעוד 48 שעות נהיה חכמים יותר". לאחר המשחק שוחח אריק בנאדו עם השחקן וביקש ממנו לנוח עד לקבלת התוצאות. יניב קטן שהוחלף בעקבות כאבים באזור המפשעה נבדק אתמול ואמור לפתוח מול הפועל תל אביב. אביחי ידין אמור לפתוח מול הפועל תל אביב במקום גוסטבו בוקולי המוצהב. הבלם אדין צוצאליץ' יחזור לסגל.

ההתאחדות לכדורגל החליטה להעמיד לדין את מכבי חיפה בגין קריאות גזעניות. הבוקר הגיש היועץ המשפטי של ההתאחדות עורך דין שלום אבן עזרא כתב אישום נגד המועדון, בסעיף זה, וזאת לאחר שבדוח השופט חלים זטמה נכתב: "אוהדי חיפה קראו קריאות גזעניות לעברו של חלוץ קרית שמונה אוסיי מאוולי, בירידה לחדרי ההלבשה במחצית המשחק ובעלייה לכר הדשא". באופן מסורתי, בית הדין נוהג לקנוס קבוצה אם היא אכן נמצאת אשמה בסעיף זה וכמו כן לפסוק על משחק ללא קהל. משחק הבית הקרוב של מכבי חיפה יהיה מול מכבי תל אביב.

ממכבי חיפה נמסר בתגובה: "נגיב בבית הדין". אחת האפשרויות שקיימת היא שחלק מהיציעים, יציע ג' למשל, ייסגר למשחק אחד. גורם במועדון הוסיף: "על פי דוח השופט, כ-30 אוהדים קראו קריאות לעבר שחקן קריית שמונה. ואם מדובר בקומץ, שאינו מהווה אפילו אחוז אחד מכלל האוהדים, אנחנו סבורים שאין להרשיע את המועדון כלל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שוער מכבי חיפה בויאן שראנוב. אדריאן הרבשטיין
רוצים להבטיח את עתידו במועדון. שראנוב/אדריאן הרבשטיין

במועדון כבר עובדים על העונה הבאה, אבל ההכנות יצברו תאוצה אחרי משחק הגביע ב-17 באפריל. גל כהן הוא המועמד המוביל להגיע במקרה שאחד הבלמים יעזוב. אנדריי פיליאבסקי מקווה לקבל הצעה מאוקראינה ובמקרה כזה חיפה לא תעמוד בדרכו. "גל כהן הוא אופציה טובה, גם בגלל שהוא שחקן חופשי וגם בגלל שאנחנו עוקבים אחריו. בינתיים נמתין ונראה איך מתפתחים הדברים עם פיליאבסקי". לדקל קינן יוצע לסיים את הקריירה במועדון והוא יבחן במקביל, בהתייעצות עם סוכנו גלעד קצב, גם אופציה לצאת לאירופה. קינן לא יעזוב לאנגליה, אבל אם יקבל הצעה מקבוצת צמרת מליגה אטרקטיבית הוא ישקול אותה בכובד ראש. בחיפה מעריכים שהשחקן יישאר. שלומי ארבייטמן וסטפן שצ'פוביץ' נמצאים ברשימות של המועדון, אך החלטה לגביהם תתקבל סמוך לסיום העונה. ארבייטמן יהיה רלוונטי רק אם האופציה של מונס לרכישת כרטיסו לא תמומש.

בקרוב תיערך פגישה לגבי עתידו של בויאן שראנוב, שבחיפה רוצים להבטיח את עתידו במועדון. לאחר השער השני שספג, השוער הציל את הקבוצה מספיגת שער שלישי ושוב סחט מחמאות על דרך ההתנהלות שלו בשלבים המכריעים של המשחק. ניר דוידוביץ', שצפה אתמול במשחק מהיציע, אמור להודיע לקראת סיום העונה על פרישה. כפי שפורסם ביום שישי, החלוץ אלון תורג'מן שוקל לעזוב את מכבי חיפה כבר בתום העונה לאור חזרת עידן ורד והכוונה להחזיר את מוחמד כליבאת. ההחלטה תתקבל בשיתוף סוכניו מיד בתום העונה. סינטאיהו סלליך צפה אתמול במשחק מהיציע. הוא יזומן לתחילת האימונים ומקווה לחזור לקבוצה בעונה הבאה.

אוהדי הקבוצה המתינו אתמול דקות ארוכות לשחקנים מחוץ לחדר ההלבשה וחלקם בא בטענות לרמת השיפוט.

(עדכון ראשון: 7.4.13, 08:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully