וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א-הפועל ת"א: ראדי ואלברמן בספק, דמארי בחוץ

הצהובים מגיעים רגועים לדרבי (ש', 21:10, ערוץ 1), וחושבים על אליפות בקלאס. שחקן הפועל: "יש לנו חוב גדול לאוהדים"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* זה יהיה הדרבי ה-140 בין מכבי והפועל תל אביב.

* מאזן הניצחונות העונה הוא 1:1, כך שהפועל עדיין מובילה במאזן הכללי, 43:45. עוד 51 משחקים נגמרו בתיקו.

* במאזן השערים הכללי דווקא מכבי מובילה, 141:153.

* מכבי אירחה 65 משחקי דרבי וניצחה 28 מהם. עוד 24 נגמרו בתיקו ו-13 הפועל ניצחה. האחרון שהאדומים ניצחו: 1:3 בעונה שעברה.

* אם מכבי תנצח, הפועל תצא מעשית ממאבק האליפות. רק רצף הפסדים מופרע של הצהובים לצד ניצחונות של האדומים בהפרשים מטורפים ישאירו סיכוי תיאורטי לאליפות כזו.

* בפעם האחרונה שמכבי ניצחה דרבי ביתי 0:4 ואז שוב אירחה את הפועל באותה עונה (באפריל), היא ניצחה 0:3. זה קרה ב-92/93.

* פרדי דוד אימן 17 פעמים נגד מכבי תל אביב. הוא ניצח שלושה משחקים, סיים שניים בתיקו והפסיד 12. במשחקי חוץ יש לו תיקו ושמונה הפסדים, כלומר 4.17 אחוזי הצלחה.

* אוראל גרינפלד שפט את מכבי תל אביב שלוש פעמים במשחקי בית. יש לצהובים 100 אחוזי הצלחה איתו ו-0:10 בשערים.

* למכבי 1,843 משחקי ליגה, להפועל 1,813. עד המחזור ה-31 של עונת 87/88 לשתיהן היה מספר משחקים זהה (1,015). את המחזורים 32 ו-33 באותה עונה שיחקה רק הפועל, שהייתה בפלייאוף העליון. מכבי השוותה במחזור השני של עונת 89/90 (1,050 משחקים) וסיימה את העונה הזו, בה הפועל הייתה בארצית, עם יתרון 30 משחקים, שנשמר עד היום.

נתונים: אתר דריבליסט

אוהדי מכבי תל אביב מרימים על הכפיים את ערן זהבי, מונס דאבור, ראדה פריצה. קובי אליהו
יכבוש מול האקסית? זהבי/קובי אליהו

מפתחות והכנות

מכבי תל אביב:

במכבי תל אביב מבינים אחרי ניצחון החוץ השבוע בקרית שמונה שתואר האליפות הולך ומתקרב וכעת רוצים בקבוצה לסיים את העונה הזו בסטייל.

כ-200 מאוהדי הקבוצה הגיעו הערב לאימון המסכם וקיבלו את אישור הצוות המקצועי לרדת לכר הדשא לעודד מקרוב את השחקנים לקראת הדרבי הגדול. בדרך כלל סגור האימון המסכם לאוהדים ולתקשורת, אך בקרית שלום הבינו את חשיבות העניין ואישרו את כניסת האוהדים שהניפו את ערן זהבי וראדה פריצה כל הכתפיים, כשהם מבקשים מהם 'רק תביאו את הדרבי'.

בחלק המקצועי מוטל עדין בספק שיתופם של גל אלברמן ומהראן ראדי הפצועים. מצבו של אלברמן נראה מעודד יותר וההערכה היא שהוא יוכל לקחת חלק במשחק. ראדי שהחמיץ גם את המשחק בקרית שמונה, טופל שוב על ידי הצוות הרפואי ורק מאוחר יותר יוחלט יחד עם הצוות המקצועי אם ישחק או יקבל מספר ימי מנוחה נוספים.

בנוגע להרכב מסתמן שאותו הרכב שפתח בקרית שמונה יקבל אשראי נוסף בדרבי, כאשר מונס דאבור יפתח יחד עם ראדה פריצה ואלירן עטר בחוד. "מה שאנחנו חייבים לעשות זה להיות בפוקוס", כתב ג'ורדי קרויף בתוכנייה שתימכר במשחק. "משום שמשחקי דרבי הם ימים מיוחדים לשחקנים ולקהל. כמו תמיד, המסר שלנו הוא להתנהג כראוי בלי קשר למה שקורה על הדשא. אנחנו יכולים להבטיח שנמשיך להילחם. המשימה עדיין לא הושלמה".



הפועל תל אביב:

רק עשרות אוהדים הגיעו היום (שישי) לאימון המסכם של הפועל תל אביב לקראת הדרבי הגדול מחר כדי לדחוף את השחקנים לניצחון מחר על מכבי. האוהדים תלו אמנם שלט "אש הנקמות בלבנו", אך בהפועל לא זוכרים כל כך מעט תומכים באימון מסכים לפני מפגש מול הצהובים. השחקנים למעשה הבינו כי הקהל לא כל כך מאמין שאפשר לצאת עם ניצחון מהדרבי. "חייבים להחזיר את הכבוד למועדון", אמר אחד השחקנים. "אנחנו מרגישים שיש לנו חוב גדול לאוהדים שלנו, שהם הכי טובים בארץ. ניתן הכול על המגרש".

כפי שכבר הסתמן אתמול, עומר דמארי לא יוכל ליטול חלק במשחק, כשגם היום החלוץ ערך אימון קל בצדי המגרש. גם תמונת ההרכב לא אמורה להשתנות, והמאמן פרדי דוד אכן מאמין בהרכב שניצח את בני יהודה באמצע השבוע. המשמעות היא שהקפטן וואליד באדיר לא יפתח בדרבי לראשונה אחרי תקופה ארוכה. כל ותיקי הקבוצה, למעט שי אבוטבול, ימתינו על הספסל מחר.

בניגוד לדרבי הקודם שבו פתח דויד רוצ'לה כמגן הימני, מחר ישחק בימין טיאגו קוסטה, שעדיין סופג ביקורות על היכולת שלו. סאבו פאביצ'ביץ' ורוצ'לה יאיישו את מרכז ההגנה ושמעון הרוש ישלים את החלק האחורי. אבוטבול, כאמור, ימשיך לקבל את הקרדיט בקישור על חשבונו של אריק דג'מבה דג'מבה, לצדו של אלמוג כהן וחנן ממן. בחלק הקדמי ימשיך להמר דוד על הצעיר ספורי. רק מחר יפרסם המאמן את הסגל, באספת הקבוצה.

טוטו תמוז, חנן ממן, רמזי ספורי שחקני הפועל תל אביב. מגד גוזני
יבוא לחבק גם בדרבי? ספורי/מגד גוזני

יעמוד למבחן

מכבית תל אביב: ערן זהבי

מאז הגעתו לקבוצה בינואר, זהבי עדין לא משחזר את היכולת הטובה שהביאה אותו לחתום על חוזה באיטליה. בקבוצה מאמינים שמחר, מול האקסית הוא יעלה עם אקסטרה מוטיבציה וייקח על עצמו הרבה אחריות במרכז המגרש. ההתמקדות של הגנת הפועל בשחקני החוד הצהובים, פריצה ועטר, עשויה לפנות שטחים לזהבי שיבוא מאחור לתמוך בהתקפה.

הפועל תל אביב: חנן ממן

בתחילת העונה נראה כי הפועל הצליחו עם הקשר שהסתמן כגניבת העונה, אך לאחר חודשיים מצוינים נעלם ממן, כפי שקרה לו לא מעט פעמים בהפועל חיפה. ביום שלישי השבוע הזכיר הקשר כמה כישרון יש לו ברגליים וכמה הפועל נראית אחרת כשהוא טוב במגרש. מחר, אם האדומים רוצים להיות פקטור במשחק, הם יצטרכו את ממן בשיאו.

סלים טועמה חנן ממן פרדי דוד הפועל תל אביב לפני הדרבי. דרור פיקלני
ממן עם הגב למצלמה. בדרבי חייב לעשות סוויץ'/דרור פיקלני

הרכבים משוערים

מכבי תל אביב: וינסנט אניימה, שרן ייני, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, יואב זיו, משה לוגסי (מהראן ראדי), גל אלברמן, ערן זהבי, מונס דאבור (דור מיכה), ראדה פריצה, אלירן עטר

הפועל תל אביב: אפולה אדל, טיאגו קוסטה, דויד רוצ'לה, סאבו פאביצ'ביץ', שמעון הרוש, אלמוג כהן, שי אבוטבול, חנן ממן, רמזי ספורי, טל בן חיים, טוטו תמוז.

(עדכון ראשון: 5.4.2013, 14:14)

האליפות של הפועל מרשימה יותר

אוסקר רוצה את אותם התנאים כמו של הפועל

מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

הפועל תל אביב בוואלה! ספורט

ערן זהבי עם אלירן עטר באימון מכבי תל אביב. קובי אליהו
אלירן עטר ורצועות הגב באימון/קובי אליהו
שחקני הפועל תל אביב באימון לקראת הדרבי. דרור פיקלני
לא נראה שהאוהדים מאמינים. הפועל תל אביב באימון המסכם/דרור פיקלני
אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
אוסקר מחכה לדרבי/קובי אליהו
אימון אוהדי הפועל תל אביב, שלט לפני הדרבי מול מכבי. דרור פיקלני
רק עשרות אוהדים הגיעו. שלט במתחם חודורוב/דרור פיקלני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully