וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון השחקנים אישר את ההסכם, מוסינזון: "פארסה"

4.4.2013 / 16:20

אסיפת הארגון אישרה את ההסכם שהושג לחמש העונות הבאות חרף התנגדות מספר שחקנים. גילי מוסינזון יוצא נגד ההחלטה

ארגון השחקנים קיים היום (חמישי) אסיפה על מנת לדון בהסכם שהושג בין ראשי הארגון למנהלת הליגה שלשום בלילה. במהלך האסיפה הועלה ההסכם להצבעה ואושר, לא לפני שמספר שחקנים הביעו תרעומת על חלק מפרטיו. כעת ההסכם יעבור לאישור דירקטוריון מנהלת הליגה, וביום ראשון בצהריים יוצג במסיבת העיתונאים במעמד שרת הספורט לימור לבנת. הישיבה בנוכחות השחקנים הייתה סוערת, אבל בסופו של דבר כאמור אושר ההסכם.

ניר אלון בפגישה של ארגון השחקנים. קובי אליהו
העביר את ההסכם בארגון השחקנים. ניר אלון/קובי אליהו

כזכור, פרטי ההסכם שהושג לחמש העונות הבאות בליגת העל כוללים חוק רוסי עם חמישה זרים, כשבסגל הקבוצה יהיו חייבים להיות שני שחקנים ישראלים עד גיל 22 ושחקן נוסף עד גיל 25. קבוצה אשר לא תרשום יותר מארבעה זרים בטופס המשחק במהלך כל העונה, תהיה זכאית בסוף העונה למענק מהטוטו ווינר על סך 250 אלף שקלים.

22 נוכחים הצביעו נגד ההסכם בעד 49 נוכחים תמכו בו. מתן נאור, שהציג את ההסכם בפני השחקנים והיה בצוות המשא ומתן, היה הנמנע היחיד.

בעקבות דחיית פתיחת משחקי הבית העליון בעקבות השביתה ועל פי החלטת מנהלת הליגה שמועד העברות יהיה סמוך לפתיחת הבית העליון והתחתון, נקבע היום כי מועד תום העברות ורישום שחקנים לליגת העל יהיה ביום ד', 17 באפריל בשעה 13:00, מספר שעות לפני פתיחת משחקי הבית העליון. כמו כן הוזזו שני משחקים במחזור הקרוב בליגת העל: הפועל חולון תארח את ברק נתניה ביום רביעי בשעה 18:55, וגלבוע/גליל תארח את אליצור אשקלון ביום חמישי בשעה 19:30.

גילי מוסינזון שחקן אליצור אשקלון. מגד גוזני
"כל הישיבה היום הייתה פארסה אחת גדולה של אחיזת עיניים". מוסינזון/מגד גוזני

קפטן הפועל תל אביב ונציג השחקנים במשא ומתן מתן נאור, שכאמור נמנע, הסביר: "אני יותר עייף ממרוצה או מאוכזב כי אלו היו שבועות לא קלים. זה היה ההסכם הכי טוב שיכולנו להגיע אליו בנקודת הזמן הזאת ולכן גם נמנעתי. ברגע שעלתה על שולחן המשא ומתן סיטואציה שמדברת על משהו קצת יותר טוב מחוק רוסי עם חמישה זרים ואמרנו שהשביתה היא לא המטרה אלא האמצעי, היה צריך לעשות את זה".

עידו קוז'יקרו התייחס גם הוא לסוגיה, ואמר: "הסבירו לנו על מה ההסכם מדבר והיו כאלו שפחות אהבו אותו. להגיד שזה הסכם החלומות? לא אגיד, אבל זה הסכם טוב. יש 48 מקומות מובטחים בעונה הבאה לשחקנים צעירים וזה הרבה יותר ממה שיש היום. אין פה שחור ולבן, אני מקווה שבעוד חמש שנים שחקנים ישראלים יהיו כאן המובילים".

ומי שפחות אוהב את ההסכם הוא גילי מוסינזון, שאמר: "פשוט בושה שהעתיד של השחקן הישראלי יקבע כפי שנקבע היום בישיבה. היה רוב של 16 נגד 14 שהצביעו בעד ההסכם. שאר השחקנים שלא הגיעו שלחו סמס. כפי שעשה בקיץ לפני שנתיים, ניר אלון מוביל לבד מהלכים ללא רוב שחקני הכדורסל הרשומים בארגון. אגב, מדובר בהסדר ולא בהסכם בו לניר אלון יש זכות לחתום על החוזה בלי השחקנים. כל הישיבה היום הייתה פארסה אחת גדולה של אחיזת עיניים".

יושב ראש מנהלת הליגה שמואל פרנקל אמר לאחר אישור ההסכם: "אני מברך את ארגון השחקנים על אישור ההסכם. אני מקווה שבזכות ההסכם יצמחו ויגדלו שחקנים ישראלים רבים שיקבלו דקות משחק בזכות ולא בחסד. אני מודה שוב לשרת הספורט לימור לבנת, לראש מנהל הספורט אורי שפר וליושב ראש הטוטו ווינר צחי פישביין על עזרתם בדרך להסכם. הליגה חוזרת ביום רביעי ולפנינו חודשיים של הכרעות עד לגמר ברוממה. אני קורא לקהל לחזור ולמלא את המגרשים ומאחל לכל השחקנים הישראלים והזרים הצלחה בהמשך העונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully