וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה השביתה בליגת העל. פרנקל: "חוזרים לשחק"

3.4.2013 / 6:29

נחתם הסכם בין מנהלת הליגה לארגון השחקנים. המתווה: חוק רוסי עם חמישה זרים, תגמולים לקבוצות שירשמו ארבעה זרים

בשעה 1:20 הלילה (בין שלישי לרביעי) יצא עשן לבן ממשרדי מנהלת הליגה בתל אביב כשמנהלת הליגה וארגון השחקנים הגיעו להסכם על חוקי הזרים בליגה החל מהעונה הבאה ולמשך חמש עונות. הדיון, שנערך כמעט לאורך שש שעות, היה ארוך ומייגע, אך השביל לכדי הסכם לא מעט בשל הגעתו של יו"ר הטוטו ווינר, צחי פישביין, לאחר שלוש שעות בתיווכו של יו"ר מנהל הספורט, אורי שפר. ההסכם כפוף באישור דירקטוריון מנהלת הליגה ואסיפת השחקנים, עד ליום ראשון הקרוב.

על פי ההבנות במסגרת חמש העונות הקרובות יתקיים בליגה החוק הרוסי, שקובע כי בכל רגע נתון יהיו על הפרקט לפחות שני שחקנים ישראלים. במהלך כל אחת מהעונות האלה, קבוצה בליגה תוכל לרשום עד חמישה זרים בטופס המשחק ובסך הכל שמונה שחקנים זרים בסגל במהלך העונה כולה. קבוצה אשר תרשום ארבעה שחקנים זרים או פחות, בטופס המשחק, בכל העונה כולה, תזכה לבונוס של 250,000 שקלים מה"טוטו ווינר". קבוצה אשר תשתף חמישה שחקנים זרים אף במשחק אחד יישלל ממנה הבונוס. במהלך שלוש העונות הקרובות כל קבוצה בליגת העל תחויב לרשום בסגל השחקנים שני שחקנים ישראליים מתחת לגיל 22 ושחקן ישראלי שלישי מתחת לגיל 25.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפשר לחזור לעסק האמיתי. פרנקל, אלון ופישביין/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשמעות של ההסכם בין הצדדים הוא שכבר היום יחזרו הקבוצות בליגת העל לאימונים מלאים, והמחזור ה-22, שנדחה מיום שבת האחרון, יתקיים ב-10 לאפריל. משחקה של מכבי תל אביב נגד בני הרצליה ידחה ל-13 באפריל במידה והצהובים יעפילו לשלב ההצלבה ביורוליג. כמו כן ימשוך ארגון השחקנים את העתירה שהגיש לבג"צ בבקשה לאפשר רק לשחקנים זרים "מומחים" להיות זכאים להטבות במס. בעקבות הדחייה בליגה, סיום העונה צפוי להדחות מה-6 ביוני לפחות בשבוע אחד.

"גם היום אנחנו מחלקים מיליון שקל לקבוצות שנותנות לישראלים לשחק יותר", סיפר יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל על ההסכם, "לקבוצות יהיה עכשיו אינטרס שיותר ישראלים ישחקו, ואני מקווה שנראה יותר ישראלים משחקים על המגרש. אני מאמין שההסכם יעבור בארגון השחקנים, זה הסכם טוב גם להם וגם למנהלת, עשינו כברת דרך לכיוון השחקן הישראלי ולספורט. לכולם יש אינטרס לחזור לשחק. אנחנו בעיצומה של עונה אטרקטיבית, בשבוע הבא נחזור לשחק".

יו"ר ארגון השחקנים, ניר אלון סיפר: "הכל היה שווה את זה. צחי פישביין הגיע עם דינמיקה טובה במשא ומתן, והרצון של הקבוצות הגענו להסכם טוב לשני הצדדים. בתקופה הבאה נראה הרבה יותר ישראלים על הפרקט. אנחנו לא רוצים להכניע את הצד השני, בחרנו בדרך של שילוב ידיים, אנשי המנהלת עושים עבודה נהדרת בשביל הכדורסל הישראלי. הגענו לשיא של המאבק הזה ביום הגדוש הזה, והפשרה הכי טובה היא שכל אחד יוותר קצת, שהליגה תחזור, ונראה כדורסל טוב ואיכותי".

מאיגוד הכדורסל נמסר: "האיגוד מבקש לברך את יו"ר מנהלת ליגת העל שמואל פרנקל, המנכ"ל עדלי מרכוס, הדירקטוריון, יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון והנציגות על כי השכילו להגיע להסכם טוב המהווה הישג חשוב לקבוצות הכדורסל, למנהלת, לארגון השחקנים וכמובן לשחקן הישראלי והכדורסל כולו. האיגוד יעמוד לרשות השחקנים והמנהלת בכל דרך שיתבקש כדי להמשיך את מסורת ליגת העל לתפארת ובו זמנית להמשיך את קידום השחקן הישראלי".

יניב גרין, שחתם על ההסכם ביחד עם אלון, מתן נאור ופרנקל סיכם: "הגענו להבנות וחתמנו על מסמך שאנחנו כארגון נצטרך ללכת איתו לשחקנים לקיים אסיפה, בתקווה שזה יעבור. יש עוד דרך לעשות, גם למנהלת יש עוד דרך להעביר את זה בדירקטוריון. ההסכם ייתן מקום לעוד ישראלי אחד בכל קבוצה, הקבוצות הן אלה שיבחרו בין חמישה זרים לארבעה זרים בעזרת התמריץ שיינתן להם. יש עוד כמה סעיפים נלווים, אבל נקווה שזה יעבור. אני בטוח שיהיו מתנגדים להסכם הזה, אני מקווה שנצליח לשכנע אותם. בשביל השחקנים הצעירים בליגה, ואלה שיגיעו בשנים הבאות, מה שעברנו בתקופה האחרונה היה שווה את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully