וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אסור שמכבי תל אביב תעלה להצלבה (ולמה חובה שתעלה)

למה עדיף שמכבי תכיר בהתנהלות הבעייתית שלה דרך הדחה הערב ואיך עלייה תגן על מקור הכוח שהצהובים עלולים לאבד. אוהד גרינוולד וחמי אוזן מתווכחים

קובי אליהו

למה כדאי שמכבי תל אביב לא תעלה להצלבה (אוהד גרינוולד)

אני חושב שכדאי למכבי תל אביב להפסיד בברצלונה וללכת הביתה. שמעון מזרחי יגחך, יכחיש, ואז יגחך שוב; הרעיון שהפסד, במשחק כלשהו, יכול לשרת את המועדון שלו, באיזושהי צורה - אפילו לטווח הרחוק - נראה לו מופרך מיסודו. כך מורכב מזרחי. כך בנויה מכבי. מהפסדים, הם משוכנעים, שום דבר טוב לא צומח.

כדאי למכבי להפסיד בברצלונה כי אני חושב שבלהט החגיגות מישהו שם עוד עלול לחשוב שהם עלו על משהו. שאפשר להתנהל בצורה מופקרת ולא לשלם את המחיר. מי שמתחמק מעונש היום, חזקה עליו שיחשוב שיתחמק מעונש גם מחר; ואפילו אם אלוהים שומר פינה חמה למכבים, הרב גלויברמן יוכל לספר להם שאין סומכים על הנס.

פיני גרשון, בזמנו, גרם לאנשים במכבי להאמין שהמועדון זוכה להשגחה פרטית. מכבי נזקקה לכמה סטירות כואבות במיוחד, עד לסנוקרת שנתנה לה הפועל חולון ב-2008, כדי להבין שאולי עדיף לרכוש ביטוח בשלושה מיליון דולר וחצי (קרלוס ארויו), ושאלוהים עוזר למי שעוזר לעצמו.

רוצה לומר: אם מכבי לא תיענש על ההתנהלות הקלוקלת שלה השנה בהדחה מוקדמת מהיורוליג, המנהלים יכולים לחשוב שככה זה בסדר. שאפשר לחלטר עם אוחיונים ולוגנים ופלאניניצ'ים ולגרד הצלבה ועם קצת מזל אפילו יותר מזה. ושלא צריך להשקיע הרבה מדי כסף, כי ממילא מלאכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים, וסיינה תפסיד בסוף, איכשהו, לאיזו בשיקטאש, ויגיע הלוגן התורן שברגע האמת ינפק משחק שיא, ושהשלשה המכריעה תמיד תצלול פנימה, ולעולם חוסן.

שחקן מכבי תל אביב, דרקו פלאניניץ', מול שחקן ברצלונה, שרונאס יאסיקביצ'יוס. ברני ארדוב
אם מכבי לא תיענש על ההתנהלות הקלוקלת שלה השנה בהדחה מוקדמת מהיורוליג, המנהלים יכולים לחשוב שככה זה בסדר. שאפשר לחלטר עם אוחיונים ולוגנים ופלאניניצ'ים ולגרד הצלבה ועם קצת מזל אפילו יותר מזה/ברני ארדוב

במכבי מבינים בדרך הקשה. כל המהפכות הרציניות במועדון נעשו אחרי מפלות: בקיץ 93', לאחר עונת המלפפונים, החליטה מכבי לעבוד, לראשונה, עם ג'נרל מנג'ר (רלף קליין ז"ל יחד עם המאמן מולי קצורין. זה החזיק כמה חודשים - אבל מילא, לפחות הייתה נכונות לנסות); בנובמבר 2008, חודשים ספורים אחרי אובדן האליפות עם צביקה שרף, הוחזר פיני גרשון בחוזה מיליונים, הגבוה אי-פעם למאמן ספורט בישראל; בקיץ 2010, מיד לאחר שגם גרשון הפסיד אליפות, שוב שונתה פאזה והמשיח החוטא הודח לטובת האנטיתזה (בלאט).

אולי הפסד לברצלונה והדחה עוד לפני רבע הגמר יגרמו לאנשי מכבי להבין: עם חמש שנים אירופאיות דלות בהישגים, שכוללות פיינל פור אחד ושתי הדחות עוד לפני שלב שמונה האחרונות, אפילו ביורוליג המוחלשת הזו, אפילו עם פשיטת הרגל של המועדונים ביוון ובאיטליה, וכשבעצם היורוליג כוללת בקושי שלוש-ארבע קבוצות כדורסל יציבות (צסק"א, ברצלונה, ריאל) - הגיע הזמן להחליף דיסקט. להרים את התקציב, לחלק את העוגה אחרת, ולהפסיק לשחק אותה אנדרדוג. זה מאוד נוח, אבל פשוט בלתי-מכביסטי בעליל.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
דייויד פדרמן בעלים מכבי תל אביב מאוכזב מאחורי גיא גודס, דרק שארפ עוזרי המאמן. ברני ארדוב
להיות אנדרדוג? מאוד נוח, אבל בלתי מכביסטי/ברני ארדוב

למה חובה שמכבי תל אביב תעלה להצלבה (חמי אוזן)

בעיקרון, התשובה לשאלה היא פשוטה: השאיפה הבסיסית לנצח. או ליתר דיוק - השאיפה הבסיסית לנצח במכבי תל אביב. כל השאר, שטויות ילדותיות. הרבה יותר קל להבין טעויות אחרי הצלחות יחסיות ולא אחרי התרסקות והדחה בטופ 16. נקודת המוצא של תיאורית הארמגדון הנגדית היא שמכבי תל אביב, לא משנה מה תעשה מעתה, היא כישלון מהדהד. איש מאלו שטוענים זאת ושסבור שכישלון יאיר זאת הכי נכון, פשוט לא מעכל את האפשרות שאולי המפלה היא לא בדיוק מפלה. שנעשו טעויות, אבל גם נעשו דברים טובים. שלא הבנו לעומק שיש כאן כמה דברים טובים שפשוט לא נוצלו נכון ולא נהנו מסבלנות נדרשת. למה התפכחות חייבת להיות שלילית כל הזמן. חכו רגע. יש עוד אפשרות.

אבל יש עוד משהו חשוב. מכבי תל אביב חייבת לעלות להצלבה גם בגלל דיוויד בלאט. למען הצדק שהמאמן הכי טוב בספורט הישראלי ראוי לו. עלייה בדרך הזו להצלבה תחזיר את בלאט לאותה נקודה שבה היה אחרי המדליה בלונדון 2012 – אליל. דוגמה לאיך ספורטאי ישראלי צריך לחשוב ולפעול. כל אפשרות אחרת, משמע הדחה כבר בטופ 16, תזרוק את בלאט לנקודת הקיצון השנייה: מאמן חבוט, כפי שהיה בלא מעט משחקים בסיבוב הראשון בטופ 16.

מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט. ברני ארדוב
הפרשנות לגביו נעה מקיצון לקיצון. עדיף שזה יהיה קיצון חיובי. בלאט/ברני ארדוב

עבור מכבי תל אביב מדבר בניואנס מפתח. בלאט חבוט אחרי הדחה, זה בלאט שהנהלת מכבי תל אביב יכולה לוותר עליו בטעות בקיץ. כרגע הנהלת מכבי תל אביב משדרת עסקים כרגיל, אבל זה מה שהיא עשתה אחרי שפיני גרשון הפסיד אליפות לגליל. זמן קצר אחר כך יצא המרצע מן השק: גרשון הודח, כי מאמנים שנכשלים במכבי תל אביב מודחים בדרך כלל. במועדון הכי קפיטליסטי בכדורסל האירופי אין משוואה אחרת. בטח כאשר על הגיליוטינה יונח ראשו של מאמן שהנהלת מכבי תל אביב לא אוהבת לאהוב.

עד היום מעמד העל של בלאט הגן עליו מפני המתחים בקבוצה. להנהלת המועדון לא היה את האומץ להדיח את האיש שרוב אוהדי מכבי תל אביב מבינים בסוף שהוא מוציא את המקסימום מכל סגל שנותנים לו. שהוא ממלא את הלב בגאווה עם שחקנים שמזנקים על הפרקט ונלחמים למען ובשם הסמל. הדחה מהטופ 16 תפתח מחדש את הפצעים עם בלאט. כולם הרי ירוצו להגן על שמם ולטנף על האחרים. ואז מכבי תל אביב תאבד את העוגן המקצועי הכי חשוב שלה. אחרי שניסתה את כל סוגי המאמנים, למכבי תל אביב אין תחליף לבלאט. מי יבוא במקומו? גרשון השבע? מאמן זר שלא יתאקלם? עודד קטש החנפן והצבוע? למכבי תל אביב הנוכחית אין אופציה טובה יותר מבלאט. עלייה מוצדקת לשלב ההצלבה תבהיר זאת היטב.

שון ג'יימס, ריקי היקמן שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אין ברירה, חייבים להתעלות גם הערב/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully