וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכר את היריבה בהצלבה: ריאל מדריד

4.4.2013 / 23:45

מוכשרת, התקפית, פגיעה. ריאל מדריד מציגה שלל כוכבים, אך לא מדובר במשוכה בלתי עבירה גם בחוץ. לפרטים: יותם הלפרין

רודי פרננדס, שחקן ריאל מדריד. GettyImages
עבר מפואר, הווה? ככה-ככה. רודי פרננדס/GettyImages

ההיסטוריה

קבלו אותה - הקבוצה המעוטרת בתולדות אירופה. הבלאנקוס ידעו ימים יפים והשלימו שבע זכיות בגביע אירופה ב-16 שנים בין 1964 עד 1980. ההווה לעומת זאת, הרבה פחות ורוד. בעידן פלורנטינו פרס, ולמעשה עוד הרבה לפני כן, ריאל לא מצליחה לשחזר ימיה כקדם. לפני שנתיים שבו סוף סוף לפיינל פור היורוליג לאחר היעדרות בת 15 שנים, אך אשתקד לא הצליחו לשחזר את ההישג והודחו כבר בטופ 16. גם בכל הקשור לליגה המקומית השנים האחרונות לא האירו לה פנים, והאליפות האחרונה הגיעה בעונת 2006-2007. אשתקד ריאל הייתה קרובה לאליפות, אך ברצלונה - דווקא היא - חזרה מהקבר בסדרת הגמר ורשמה עוד אליפות לאוסף.

פבלו לאסו מאמן ריאל מדריד. GettyImages
הנחיל סגנון התקפי בהרבה מכפי שהתרגלו במדריד. לאסו/GettyImages

העונה הנוכחית

החזרה של רודי פרננדס למדי הבלאנקוס לאחר קריירה מדכדכת מעבר לים הפיחה מחדש את התקוות בבירת ספרד, שם קיוו שהסטאר פאוור של הגארד יספק את התשובה לחואן קרלוס נבארו של ברצלונה. למרות הכישלון ביורוליג, המאמן פבלו לאסו שהנהיג בריאל סגנון התקפי בהרבה מכפי שהתרגלה אליו, נשאר לעמוד מאחורי הקווים. התוצאות? אם בפתיחת העונה ריאל נראתה נהדר, צלחה בקלות את שלב הבתים וכבשה את המקום הראשון של בית ה', הרי שהיא נחלשה בהמשך וספגה שלושה הפסדים רצופים. לפחות את הליגה המקומית היא מוליכה בבטחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן ריאל מדריד ניקולה מירוטיץ' מול שחקן פנאתינייקוס קוסטס צרצאריס. Panagiotis Moschandreou, GettyImages
עוד יהלום שיעזוב את אירופה בקרוב. מירוטיץ'/GettyImages, Panagiotis Moschandreou

הסגל והמאמן

ריאל שמרה על רוב הסגל מהעונה שעברה וכן על הסגנון ההתקפי והמהיר שלה. רודי פרננדס כאמור, השתלב היטב בסגנון הנוכחי וגם מרכוס סלוטר, אקס הפועל ירושלים, התאקלם במהירות ומספק לקבוצה נופך הגנתי חשוב. מי שעשה צעד נוסף קדימה העונה הוא הפורוורד הנהדר ניקולה מירוטיץ'. הפורוורד המונטנגרי, שהתאזרח בספרד, נראה כמי שהמעבר שלו לליגה הטובה בעולם הוא אך ורק עניין של זמן. לצידו, גם פליפה רייס הותיק והטוב תורם תרומה שקטה ולא מוערכת דיו, אך בכל זאת, הקבוצה בנויה קודם כל סביב הגארדים. ג'ייסי קארול ממשיך לצלוף מקסימום שלשות במינימום דקות, וגם סרחיו יול תורם את חלקו ויכול להתפוצץ בכל ערב נתון.

צביקה שרף מאמן מכבי תל אביב בכדורסל מאוכזב. ברני ארדוב
זוכרים איך זה לנצח את ריאל בחוץ. שרף והלפרין/ברני ארדוב

אפקט הביתיות

לא גדול במיוחד. לריאל אמנם קהל אוהדים גדול, אך רק בשבועות האחרונים נוכחנו לראות עד כמה ההשפעה שלו קטנה, כשריאל הפסידה שני משחקי בית ברציפות למלאגה ופנאתינייקוס. למכבי תל אביב כבר יש היסטוריה ארוכה של ניצחונות חוץ במדריד, כולל אחד זכור במיוחד בעונת 2007-2008 שהושג בזכות סל דרמטי של יותם הלפרין. המשחקים במדריד תמיד האירו פנים לצהובים.

מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט. ברני ארדוב
משימה אפשרית. בלאט/ברני ארדוב

הסיכוי לעבור

לא רע. ריאל אמנם מציגה סגל עם כישרון בלתי נגמר - בעיקר בקו אחורי, אך מצד שני הוכח לא פעם העונה ועוד לפני כן שמדובר בקבוצה פגיעה שתלויה במידה רבה, אול מדי, בצד ההתקפי ובקליעה מבחוץ. בסדרת משחקים שנערכים אחד אחרי השני נראה שלחוסר היציבות הזו יכולה להיות חשיבות מכריעה. מכבי תל אביב כבר טעמה בעבר ניצחונות על ריאל בחוץ, כך שיתרון ביתיות של הבלאנקוס לא אמור להוות גורם משמעותי במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully