וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בשבעה צעדים

4.4.2013 / 23:42

הדכדוך לפני סיינה, התקווה אחרי קאחה, ההתפוצצות על אולימפיאקוס והקרב מול ברצלונה. לפני, במהלך ואחרי - כך נראו שבעת שבועות הקאמבק המשוגעים של מכבי תל אביב

עריכה: רן מנחם

סיינה (12.2, יד אליהו)

המאזן לפני המשחק: 5:2

מה אמרו לפני: אחרי סיבוב רע שכלל שלושה הפסדים בהיכל, המשחק נגד סיינה נראה בעיקר כמו הזדמנות לשיפור המורל ולהמתקה של עונה מרה. "זו ההזדמנות האחרונה שלנו", אמר דיוויד בלאט משפט שחזר שוב ושוב בשבועות הבאים. באותה נקודה, איש לא האמין שההזדמנות הזו בכלל קיימת, כנראה שגם בלאט לא: "הסיכוי לעלות לא טוב", הוסיף, "אם בסופו של דבר לא נעלה נמשיך להילחם עד הסוף".

מה קרה במשחק: יוגב אוחיון רשם שיא אישי ביורוליג, 19 נקודות, גיא פניני חזר מתקופה קשה ותרם 15 ומכבי שלטה במשחק מכדור הפתיחה ורמסה את האיטלקים 61:92. המאזן השתפר ל-5:3.

הערכת מצב אחרי: במכבי החלו לצוץ סימני אופטימיות, אם כי ידעו שם שהרבה דברים צריכים לקרות כדי להגיע להצלבה. " נלחמנו על החיים שלנו", אמר פניני, "ואם ככה אנחנו נראים כשאנחנו נלחמים על החיים שלנו אז מצדי שניראה ככה כל הזמן". שון ג'יימס ראה אולי את הנולד: "תמיד היתה לנו התלהבות, אבל עכשיו אנחנו משחקים כמו שצריך, לא כמו ששיחקנו מול ברצלונה. בכל המשחקים ששיחקנו והפסדנו , כולל התבוסה לחימקי , יכולנו לנצח. זה הכל עלינו". בלאט עדיין העדיף להסתכל רק על המשחק הבא: "אם נשחק ככה מול קאחה, יש לנו סיכוי".

למה עדיין לא האמנו: כי סנונית אחת לא מבשרת את בוא האביב וסטטיסטית, ניצחון ביתי ממילא חייב היה להגיע לאחר שלושה הפסדים.

יוגב אוחיון, שחקן מכבי תל אביב מול בובי בראון, שחקן סיינה. ברני ארדוב
שיא קריירה ביורוליג ברגע הנכון. אוחיון מול בובי בראון/ברני ארדוב

קאחה לבוראל (28.2, ויטוריה)

מה אמרו לפני: בלאט המשיך עם מנטרת "זה המשחק הכי חשוב", ודווין סמית' העדיף לשמור על פרופיל נמוך כשנשאל על הסיכויים הנמוכים של הקבוצה להעפיל להצלבה: "אנחנו מכבדים מה שאנשים חושבים, אבל מתרכזים בעצמנו". כמו ג'יימס, גם הוא שלח רמז לבאות: "זו קבוצה שונה עם אנרגיה שונה".

מה קרה במשחק: כמעט כמו בכול ביקור של מכבי תל אביב בוויטוריה, האווירה העוינת לא ממש השפיעה על הצהובים, שהיו במיטבם. ג'יימס היה גדול בהגנה, סמית' תרם 20 נקודות ומספר סלי קלאץ', דיוויד לוגן קבר שלשה מכרעת ומכבי ניצחה 62:66 ועלתה למאזן 5:4 בבית.

הערכת מצב אחרי: הדרך להצלבה עוד הייתה ארוכה, אבל עכשיו כבר אפשר היה לראות את האור בקצה המנהרה. "יש לנו מספיק משחקים לנצח", אמר בלאט, "אנחנו עדיין בחיים. העסק לא נהיה קל יותר אבל הוא משמח יותר". שמעון מזרחי נכנס לתמונה: "כל מי שמכיר את המסורת וכוח הרצון של המועדון הזה שנקרא מכבי ת"א יודע שאנחנו לעולם לא נכנעים ולא נשברים".

למה עדיין לא האמנו: כי עם מאזן 5:3 כשיש לך עדיין משחקים כל כך קשים כמו חימקי ואולימפיאקוס בחוץ אין שום סיבה לאופטימיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שון ג'יימס שחקן מכבי תל אביב מול אנדרס נוצ'יוני שחקן קאחה לבוראל. GettyImages
נתנו את הנשמה ואת הלב. שון ג'יימס מטביע מעל נוצ'יוני/GettyImages

פנרבחצ'ה/אולקר (7.3, איסטנבול)

מה אמרו לפני: לאחר שכתשו את בשיקטאש בטורקיה, ידעו במכבי תל אביב שאת ההזדמנות מול פנרבחצ'ה/אולקר המפורקת אסור לפספס. הצהובים, צריך לזכור, הגיעו אחרי הפסד מביך בדרבי ובמורל שפוף. "ההרגשה לא טובה", אמר בלאט, "אבל לפעמים הרגשה כזו יכולה להחזיר אנשים לפוקוס. חשוב שנגיע עם האנרגיות שהבאנו במשחקים האחרונים".

מה קרה במשחק: ואכן, הגיעו עם האנרגיות. מכבי תל אביב המשיכה עם היכולת המצוינת מעבר לקשת, לקחה פיקוד מהפתיחה ובסיוע 18 נקודות של ריקי היקמן ו-15 שלשות קבוצתיות ניגבה את הטורקים עם ניצחון 85:94. עם מאזן 5:5, שלב ההצלבה הופך פתאום להיות מאוד מוחשי.

הערכת מצב אחרי: בנקודה הזו הבינו במכבי שהפאזל מתחיל להתחבר בכיוונם והחלו להסתכל קדימה. "אני לא יודע כמה משחקים צריך כדי לעלות", הודה בלאט, "צריך לבדוק את כל האופציות ולראות. "אנחנו ניצחנו את סיינה 30 הפרש כשאף אחד לא נתן לנו סיכוי. חימקי קבוצה טובה, אבל אנחנו במומנטום טוב". מורן רוט הוסיף: "חזרנו לתמונת העלייה בכוחות עצמנו, ועשינו זאת בזכות היכולת, הנחישות והאמונה במשחק שלנו".

למה עדיין לא האמנו: כי הניצחון על פנרבחצ'ה/אולקר היה הכרחי ממילא וחוץ מזה היו כל מני ביטויים מפחידים כמו "21 הפרש" ו"זוראן פלאניניץ'" באוויר.

שחקן מכבי תל אביב, ריקי היקמן, מול שחקן פנרבחצ'ה/אולקר, בו מקאלב. GettyImages
נתן רמז לבאות. היקמן/GettyImages

חימקי מוסקבה (14.3, יד אליהו)

מה אמרו לפני: השימוש בביטוי "משחק עונה" החל מיד לאחר המשחק מול פנרבחצ'ה/אולקר והתגלגל על הלשון של כל מי שרק נשאל על ההתמודדות עם הרוסים. פניני ביטא זאת בצורה הטובה ביותר: "הגענו לרגע המכריע, הכדור בידיים שלנו", אמר, "לפני כמה שבועות המצב לא היה מזהיר מבחינתנו, שיפרנו את המצב, זה כבר מעודד, וצריך להמשיך את זה. כמה אפשר להפסיד בנוקיה? צריך להחזיר לקהל המדהים שלנו עם ניצחון גדול, אין זמן יותר מתאים מאשר מול חימקי".

מה קרה במשחק: הרוסים לא היו אגוז קל לפיצוח, אבל ריקי היקמן בא לעבודה. מה זה בא? דפק כרטיס, לקח על עצמו את המשחק וקלע 30 נקודות שהעניקו 79:80 גדול. זה אולי לא הפרש של 22 נקודות, אבל זה ניצחון שהעלה ל-5:6 ופתח לחלוטין את הקרב על המקום הרביעי.

הערכת מצב אחרי: ההפסד הביתי של סיינה לאולימפיאקוס הפך את העסק למעניין במיוחד, משום שהאיטלקים, שפתחו היטב את הטופ 16, הידרדרו קשות. גיבור המשחק היקמן שמר על מצב רוח טוב ואמר ש"הסוד היה לאכול פאי תפוחים ולשתות מילקשייק", אבל עיני הצהובים היו נשואות ליוון, למשחק מול אולימפיאקוס. "יש לנו עדיין המון עבודה", הסביר היקמן. ג'יימס הלהיב: "השארנו הכול על הפרקט כי ידענו על מה המשחק הזה ומה עלינו לעשות כדי לנצח, ואני מקווה שנהיה היכן שאנחנו צריכים להיות. בשבוע הבא יהיה לנו משחק חשוב מאוד וזו הולכת להיות מלחמה".

הציטוט המעניין ביותר הגיע מדיוויד פדרמן, שכבר אמר ש"יכול להיות שאנחנו לא שווים יותר מטופ 16" וקרן מאושר: "אני שמח שאולי אצטרך לאכול את הכובע ולראות שמה שאמרתי לחלוטין לא היה נכון".

למה עדיין לא האמנו: כי אחרי כל המאמץ הזה הגיעה משימה בלתי אפשרית: לנצח את אלופת אירופה בחוץ. הפסד לאולימפיאקוס וניצחון מתבקש של סיינה באיסטנבול מוציאים את מכבי מהתמונה. הלא זה התסריט הכי הגיוני, לא?

דרקו פלאניניץ' שחקן מכבי תל אביב מול קרשימיר לונצ'אר שחקן חימקי מוסקבה. ברני ארדוב
עברו את הקיר הזה. דרקו פלאניניץ' פורץ את החומה הרוסית/ברני ארדוב

אולימפיאקוס (22.3, פיראוס)

מה אמרו לפני: במכבי ידעו שהסיכויים שאלופת אירופה תעצור את רצף הניצחונות גבוה, אבל טסו ליוון עם הרבה אופטימיות. "זה משחק על העונה האירופית שלנו", הגדירו בקבוצה. היקמן אמר מה שנשמע אולי כמו מס שפתיים אבל הוכח מאוחר יותר כנכון: "במשחק האחרון כולם שיחקו קבוצתי וזה היה המפתח מבחינתנו. זה מאוד משמעותי להשגת ניצחונות. אבל יש לנו עדיין עבודה, ודרך הגנה ומלחמה יש לנו סיכוי טוב להשיג ניצחון". בלאט הזכיר: "לפני כמה זמן אמרתי שחמישה ניצחונות יעלו אותנו. אולי טעיתי באחד, אבל זה ללא ספק משחק קריטי".

מה קרה במשחק: מכבי פתחה בבליץ רצחני, שיתקה את ואסיליס ספנוליס וירדה להפסקה ביתרון 23:41. למרות ניסיון קאמבק של היוונים שמרו הצהובים על היתרון, כששלשה של דווין סמית', מי אם לא הוא, הבטיחה ניצחון עצום 67:73, ועם מאזן 5:7 כבר אפשר היה לחשוב על הצלבה, משימה שנראתה בלתי אפשרית באמצע פברואר.

הערכת מצב אחרי: בשלב הזה מכבי פיצתה בגדול על שלושת הפסדי הבית בסיבוב הראשון. את הבשורה היא קיבלה כבר בתחילת ההתמודדות, כשסיינה הפסידה לבשיקטאש, מה שיצר מצב שגורלה תלוי לחלוטין בידיה. "יש לנו סיכוי לעשות היסטוריה", אמר בלאט ואוחיון הוסיף: "אנחנו בעיצומו של קאמבק מטורף ואסור לנו להפסיק לרוץ קדימה. אנחנו מאושרים, אבל יודעים שעוד לא הבטחנו דבר ונמשיך להשקיע ולתת את הגוף והנשמה עד השנייה האחרונה".

כעת כבר הבינו במכבי תל אביב: העסק כולו בידיים שלהם, ניצחון על בשיקטאש יקנה להם את הכרטיס להצלבה.

למה עדיין לא האמנו: האמת שעכשיו כבר האמנו.

שחקן אולימפיאקוס, ואסיליס ספאנוליס, מול יוגב אוחיון, מכבי תל אביב. GettyImages
נטרול מושלם. אוחיון עוצר את ספנוליס/GettyImages

בשיקטאש (28.3, יד אליהו)

מה אמרו לפני: במכבי השתמשו בכול נשק דיפלומטי אפשרי. מורן רוט אמר ש"אסור לזלזל בבשיקטאש", באימונים הובהר לשחקנים שכלום לא נגמר וככלל, התחושה הייתה שהמשימה עדיין לא הושלמה. אבל בינינו, לכולם היה ברור שאת המשחק הזה מכבי לא תפספס.

מה קרה במשחק: 58:101, ודומה שכול מילה נוספת רק תגרע מהסיפור.

הערכת מצב אחרי: עכשיו מכבי כבר הייתה בפנים מעשית ורק חיכתה לגושפנקה הספרדית. אוחיון הביע תקווה ש"ברצלונה תקל עלינו" וניק קיינר מדלי ביקש פטור מכאבי ראש: "לא רוצה להתחייב שנעפיל להצלבה, אני לא טוב במתמטיקה, את החישובים נשאיר לאנשים אחרים".

למה עדיין לא האמנו: כי אחרי שכבר ראינו את זה קורה, באה קאחה לבוראל עם ניצחון לא הגיוני במוסקבה והשאירה אותנו במתח עוד שבוע.

שחקן מכבי תל אביב ניק קיינר מדלי מול שחקן בשיקטאש גספר וידמאר. קובי אליהו
את החישובים השאיר לאחרים. קיינר מדלי/קובי אליהו

ברצלונה (4.4, ברצלונה)

מה אמרו לפני: התסריט שבו חימקי מנצחת ביוון לא הדיר שינה מראשי מכבי, אבל גם לא גרם להם להיות שאננים. "אנחנו צריכים להמתין, שום דבר לא נגמר", אמר המנכ"ל אלי דריקס ושון ג'יימס סיכם: "האם נהיה בשלב הבא? צריך לראות את המשחקים הבאים. אני לא לא יכול להצהיר את זה, עשינו מה שהיינו צריכים ואני מקווה שנהיה בהצלבה".

מה קרה במשחק: משחק הרואי של מכבי תל אביב השאיר את העסק צמוד, אבל ברבע הרביעי מכבי לא יכלה לקטלונים והפסידה 74:71. למרבה המזל, אולימפיאקוס גברה על חימקי 70:79 וסידרה למכבי את המקום השלישי בבית.

תוצאה סופית: זה לא היה קל, זה הגיע עם קצת עזרה מבחוץ, אבל מכבי תל אביב בהצלבה. אנחנו ממשיכים להאמין.

מרסליניו הוארטאס שחקן ברצלונה מול ניק קיינר מדלי שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
כבוד על המאבק. הכרטיס מגיע למכבי למרות ההפסד בברצלונה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully