וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנקל: "השחקנים צריכים לרדת מהעץ שטיפסו עליו"

2.4.2013 / 21:44

יו"ר המנהלת שב מחו"ל וכינס ישיבה דחופה, שהתנהלה בטונים צורמים. השחקנים שוקלים הצעה משופרת של המנהלת

צילום ועריכה: קובי אליהו

נציגי מנהלת הליגה ונציגי ארגון השחקנים נפגשים הערב (שלישי) במשרדי מנהלת הליגה תחת חסותו של מנהל הספורט, כאשר המטרה היא לסיים את השביתה עוד היום. את המנהלת מייצגים היו"ר שמואל פרנקל, חיים אוחיון, אלדד אקוניס, שמעון מזרחי, צביקה ליבר ועדלי מרכוס. את ארגון השחקנים מייצגים היו"ר ניר אלון, ירון מיכאלי, יניב גרין, מתן נאור ועו"ד מטעם השחקנים.

במנהלת הליגה מתכוונים להציע לשחקנים הצעה משופרת לפיה מספר הצעירים המחויב בטופס יעמוד על שניים ולא על שלושה. ובנוסף לזה, החלת החוק הרוסי עם המגבלה של עד חמישה זרים. לפני הפגישה אמר ניר אלון: "אני תמיד אופטימי, אנחנו רוצים לחזור למקום הטבעי שלנו שזה הפרקט".

במהלך הפגישה יצאו השחקנים כדי לדון בהצעה שהגישו במנהלת לפיה קבוצות שישתפו שחקנים ישראלים ליותר דקות יזכו במענק כספי בסוף העונה. המתווה הכללי של השיטה בחמש העונות הבאות יהיה חוק רוסי עם חמישה זרים והגבלה של שלושה ישראלים צעירים בין 18 ל-22. את המידע אישר יו"ר המנהלת שמואל פרנקל.

אבנר קופל עם דורון הרציקוביץ'. קובי אליהו
הגיע מאילת. דורון הרציקוביץ', משמאל עם קופל/קובי אליהו

עוד לפני הפגישה קיבלה גלבוע/גליל אישור מהאחראי על הליגה הבלקנית שי שטריקס לשחק ביום חמישי נגד רילסקי הבולגרית עם שחקני הנוער שלה.

מוקדם יותר, התכנס דירקטוריון מנהלת ליגת העל בצהריים ברמת גן עם שובו של היושב ראש שמואל פרנקל מחופשה במזרח הרחוק. פרנקל נפגש עם שפר למרות בקשות חלק מאנשי איגוד הכדורסל מאמש שלא לערב את אנשי השרה לימור לבנת בנעשה בין מנהלת הליגה לארגון השחקנים. לאחר הפגישה הזו, נפגש יושב ראש מנהל הספורט אורי שפר, עם נציגי ארגון השחקנים, ניר אלון מאיר טפירו יניב גרין ומתן נאור, כדי לנסות ולסיים את השביתה בליגת העל. במהלך הפגישה ביקש שפר מהשחקנים לחזור לשולחן המו"מ.

הפגישה המוקדמת בין ראשי המנהלת התקיימה בנוכחותם של פרנקל, צביקה ליבר, שמעון מזרחי, אלדד אקוניס, חיים אוחיון ומספר עורכי דין שדנו באפשרויות השונות להחלטה בישיבה. מלבד חברי הדירקטוריון שהם ראשי הקבוצות ונציגי איגוד הכדורסל אבנר קופל ודויד פריש, הגיעו לישיבה נציגים נוספים מקבוצות הליגה, ביניהם בעלי הפועל אילת דורון הרשיקוביץ', הספונסר הראשי של גלבוע גליל קלמן שחם, והמנהל המקצועי של הפועל ירושלים דני כהן.

הישיבה התנהלה בטונים גבוהים בין הנוכחים, ובמהלך הישיבה אמר יו"ר הפועל אילת מוטי אמסלם: "אנחנו ועוד קבוצות רבות בעד ארבעה זרים, ובשביל תל אביב וירושלים נתמוך בחמישה זרים וחוק רוסי". פרנקל עצמו אמר: "לא ניתן לניר אלון לקבוע את עתיד הכדורסל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שמואל פרנקל, שמעון מזרחי. קובי אליהו
יצליחו לסיים את השביתה? אבנר קופל, שמעון מזרחי ושמואל פרנקל/קובי אליהו

"יש שחקנים שמאיימים להעיף אותם מהדירות"

היום התראיין עידו קוז'יקרו לרדיו קול רג"ע, והתייחס למשבר שעובר ענף הכדורסל: "אנחנו נמצאים בסיטואציה לא נעימה. אנחנו מותקפים ומאוימים בצורה חסרת תקדים על ידי הרבה אנשים מהמנהלת. מופעלים לחצים אטומיים על לא מעט שחקנים. יש שחקנים שמאיימים להעיף אותם מהדירות, לקחת להם את המכוניות ולא להחתים אותם לעונה הבאה".

"ניסינו ליצור קשר עם המנהלת כמה שבועות לפני ההכרזה על סכסוך העבודה", אמר קוז'יקרו. "הנסיונות האלה נתקלו בדחייה, לא רוצה לומר זלזול. הם לא הסכימו להיפגש איתנו בכל התקופה הזו - לא כמו עכשיו, זה קצת מראה על היחס של המנהלת כלפי השחקנים".

קוז'יקרו ביקר בחריפות את הטענות לפיהן אין מספיק שחקנים ישראליים איכותיים על מנת לשחק בחוק רוסי עם ארבעה זרים, כפי שדורשים השחקנים: "אז אני מציע שיביאו 12 יושבי ראש זרים ואז נראה אם הם יבואו ויגידו שאין מספיק יושבי ראש ישראלים לנהל את הכדורסל. זה שטויות. יש מספיק שחקנים טובים, אבל הדבר היחיד שאין מספיק הוא הזדמנויות".

על עודד קטש שאירח את פגישת יושבי הראש הראשונה בביתו, אמר סנטר חיפה: "הוא שכח שלפני 17 שנה הוא כמעט הפך על שמעון מזרחי שולחן כי הוא לא רצה להיות המחליף של ישראל אלימלך. גם אחרי שהוא חזר למכבי מגליל עליון, הוא קיבל את ההזדמנות רק כי גיא גודס נפצע. אז גם עודד קטש הגדול כנראה שכח שהוא פעם היה שחקן צעיר".

שחקני מכבי חיפה עידו קוז'יקרו, ליאור שגב. ניב אהרונסון
"אני מציע שיביאו 12 יושבי ראש זרים ואז נראה אם הם יבואו ויגידו שאין מספיק יושבי ראש ישראלים". קוז'יקרו/ניב אהרונסון

עוד לפני הישיבה החשובה של אנשי המנהלת, הודו אמש רוב חברי הדירקטוריון כי אין בכוונתם לסגור את ליגת העל, והם מאמינים שעד סוף השבוע יגיעו לסיכום עם ראשי ארגון השחקנים, "הגענו לשלב שאין ברירה. את הליגה אנחנו לא יכולים לסגור, נצטרך להגיע לפיתרון יצירתי שיוציא את שני הצדדים מאושרים". ככל הנראה במהלך הפגישה היום תעלה ההצעה להוריד את הדרישה לשלושה שחקנים צעירים בסגל, ואולי אף לתת מענק לקבוצות שיבחרו לשחק עם ארבעה זרים במסגרת החוק הרוסי ולא עם חמישה.

למרות דיווחים על מחנות שונים בארגון השחקנים, רוב אנשי הארגון ממשיכים לדבוק בדרישה לחוק רוסי עם ארבעה זרים. כחלק מהרצון הטוב לסיים את השביתה, ייתכן כי בשנה או בשנתיים הקרובות, יסכימו ראשי הארגון לוותר על חוק רוסי עם חמישה זרים, אך לא לאורך זמן רב יותר. כמו כן שחקנים רבים לא אהבו את הביקורת שהושמעה בתוך ישיבת נשיאות איגוד הכדורסל אמש מצד שמעון מזרחי וצביקה שרף.

עדכון ראשון: 10:39

שמואל פרנקל, שמעון מזרחי. קובי אליהו
במנהלת לא אהבו את הביקורת שלו. שמעון מזרחי עם שמואל פרנקל/קובי אליהו
פגישת מנהלת ליגת העל. קובי אליהו
כולם התכנסו כדי לסיים את השביתה בכדורסל./קובי אליהו

יו"ר המנהלת שמואל פרנקל אמר: "יושבים פה הצוות שמנהל את השיחות עם השחקנים וגם דורון הרציקוביץ' הבעלים של הפועל אילת. היינו בדיון של 3-4 שעות לראות איך אנחנו ממשיכים את הליגה, חשוב להמשיך מיד את הליגה בשביל השחקנים, הקהל והספונסרים. זאת ליגה אטרקטיבית מאוד, בזכות החוקים שלה. הקהל נהנה בצורה בלתי רגילה ורוצים להמשיך בכך. אנחנו מצרים על כך שארגון השחקנים הכריז על שביתה בשלב מוקדם כל כך, אחרי פגישה אחת, ונמשיך לדבר איתם. חשוב מאוד למצוא את הדרך להמשיך את הליגה הזאת במהירות רבה. בסך הכל יש לנו עניין שהליגה תיפתח בהקדם. הם צריכים למשוך את העתירה שהם הגישו".

"בשלב הזה לא יהיו אימונים עד יום ראשון", המשיך פרנקל, "הייתי בחו"ל אבל השארתי צוות מצוין. בטכנולוגיה של היום הייתי בקשר רציף עם הצוות. לנו יש עניין לגמור את השביתה בעוד 5 דקות. אי אפשר לאפשר להסתדרות להפוך את ליגת העל לליגה למקומות עבודה. הלכנו לקראתם והוספנו את השלושה צעירים, בניגוד לדעתם. עם יותר מזה הם יירו לעצמם ברגל. השחקנים צריכים לרדת מהעץ שהם טיפסו עליו ולחזור מיידית לשחק. אנחנו מוכנים לשבת איתם אינטנסיבית".

שמעון מזרחי: "ההסכם שלנו עם ארגון השחקנים הוא עד ה-6 ביוני, השחקנים ידעו שהיו"ר בחופשה מתוכננת עם משפחתו לגיוס בתו. מה קרה? אף אחד לא יכול לכפות מציאות. בן אדם נוסע עם משפחתו לחו"ל ומשאיר נציגות מכובדת, אז מה הבעיה? לארגון השחקנים אין שום הישגים עד כה. העובדות הן שבספטמבר 2012 התקבלה החלטה שאין יותר ארבעה זרים אלא עם חמישה זרים בחוק הרוסי".

חיים אוחיון: "אין לנו מאבק עם השחקנים, יש להם מאבק איתנו. ניהלנו משא ומתן מתוך אחריות לכדורסל הישראלי ולכדורסלן הישראלי. כמעט בכל פעם שהם ביקשו ישבנו איתם. גם בשעות לא סבירות ומרחקים לא סבירים. אנחנו מוכנים לשבת איתם גם בשעה 5 היום. כל אחד אמר דברים שהוא צריך פחות היה להגיד. צר לי מה שאמרתי. אי אפשר להגיד לקבוצה שלי שמייצגת את גידול שחקנים ומאמנים צעירים שהם לא מגדלים שחקנים צעירים. אנחנו הכלנו על עצמנו 3 שחקנים צעירים עד גיל 22, אנחנו חשבנו שארגון השחקנים קבע את השביתה כמטרה ולא כאמצעי, הם לא התנהלו בדרך לגיטימית. לראות את הדברים ולהגיד שהשמש זורחת והציפורים מצייצות. גם החמאס וגם החיזבאללה לא מנעו מאיתנו את קיום המשחקים. הפרטנר מהצד השני לא בא עם ידיים נקיות למגעים הללו. הכדורסלנים שלנו לא רוצים לשבות, אף אחד לא קבע את זה כמטרה. המצב שהגענו אליו של השבתת הליגה הוא מצב קיצוני שאי אפשר להגיע אליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully