וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד הכדורסל: "רואים בחומרה את התנהלות השחקנים"

1.4.2013 / 21:53

האיגוד התכנס לישיבה דחופה והודיע: "המצב האבסורדי חייב להיפסק". מזרחי תקף: "יש שחקנים שרוצים למשוך עד גיל 50"

נשיאות איגוד הכדורסל התכנסה הערב (שני) על מנת לדון בשביתת שחקני הכדורסל בליגת העל, ובסיום נמסר: "איגוד הכדורסל רואה בחומרה את ההתנהלות והשביתה הפראית של השחקנים והכל תוך כדי העונה המשוחקת ותחת הסכם. איגוד הכדורסל רואה חשיבות בקידום הכדורסל והכדורסלן הישראלי, אך הדרך לכך הינה על המגרש תוך כדי משחק ואימונים. האיגוד קורא לשחקנים לחזור לאלתר למגרש ללא תנאים ובמקביל קורא למנהלת הליגה וארגון השחקנים להכנס למשא ומתן מיידי ולהשלימו עד 30 לאפריל תוך כדי שהליגה משוחקת והכל לטובת ענף הכדורסל. המצב האבסורדי חייב להיפסק, האיגוד והמנהלת כרגולטורים יקבעו כללי וחוקי משחק הכדורסל. ארגון השחקנים לא יכול לקבוע את כללי המשחק אלא לדאוג לתנאי העסקתם של השחקנים".

אבנר קופל יושב ראש איגוד הכדורסל. מגד גוזני
קוראים להפסקת השביתה לאלתר. קופל/מגד גוזני

אגב, לאחר שביום שבת העבירו לא מעט שחקנים ביקורת על הישראלים של מכבי תל אביב, הפעם הגיעה תורה של מכבי לתקוף בחזרה. "יש שם כמה שחקנים שרוצים למשוך עד גיל 50", ירה שמעון מזרחי בהתייחסותו לחלק מהשחקנים השובתים.

מארגון השחקנים לא איחרה התגובה להגיע: "ארגון שחקני הכדורסל רואה חשיבות רבה בקידום הכדורסל והכדורסלן הישראלי לא פחות מחברי נשיאות איגוד הכדורסל, זו תמצית המאבק שמנהל הארגון בימים אלה. ארגון השחקנים אינו מבקש לקבוע את חוקי המשחק, הארגון היה שותף בעבר וימשיך ולהיות שותף גם היום בקביעת תנאי העסקתם של השחקנים, כאשר למספר השחקנים הזרים המשחקים בליגה יש השפעה ישירה על השחקנים הישראלים. אנו מבקשים להחזיר לליגה את הזהות הישראלית שאבדה לה בשנים האחרונות. אנו קוראים לראשי המנהלת, בואו לשולחן המו"מ בלי תנאים מוקדמים ויחד נשיג את ההסכם הטוב ביותר לכדורסל הישראלי".

גם צביקה שרף, החבר באיגוד, תקף את השחקנים ואמר: "אני קורא לשחקנים, שחלק מהם היו חניכים שלי הרבה מאוד שנים וייצגו ומייצגים את נבחרת ישראל, לחזור מיד למגרשים. גם אם יש ויכוחים הדבר האחרון שצריך לעשות זה לעצור את העונה. אני לא זוכר ליגה בעולם, כולל ליגת ה-NBA, שהושבתה באמצע העונה בגלל ויכוחים על שנה הבאה. במצב הרגיש שבו הכדורסל שיקר לנו נמצא, שביתה היא הרת אסון, אני קורא לשחקנים לחזור למגרשים. אנחנו מבחינתנו כנשיאות איגוד הכדורסל שמודאגים מהנושא הזה נותנים גיבוי מלא למנהלת. קודם כל צריך לחזור למגרשים, ואז יהיה קל הרבה יותר".

איתן רוב אמר בנידון: "איגוד הכדורסל תומך בעמדת מנהלת הליגה. שביתת השחקנים היא שביתה פראית בניגוד להסכם שיש עם השחקנים. בעיות טיבן להיפתר על המגרש והדבר הזה אסור שיווצר. יש פה מצב לא נורמלי. האיגוד והמנהלת כרגולטורים צריכים לקבוע את חוקי המשחק. השחקנים וארגון השחקנים צריכים לדאוג לתנאי העסקתם, מישהו לא הבין את תנאי המשחק. השחקנים, גם בתוכם, הם לא מקשה אחת. יש את הצעירים שהולכים שבי אחרי ניר אלון ויש את דור הביניים שלא רוצים לשבות, והמבוגרים מובילים את קו השביתה. הדבר הזה צריך להסתיים כי צריך לחזור. מסכנים את עתיד הענף".

עו"ד שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
על אילו שחקנים הוא מדבר? מזרחי/ברני ארדוב

כזכור, השביתה בליגת העל יצאה לדרך שלשום, כאשר שחקני הקבוצות התכנסו בבית ההסתדרות בתל אביב ולא הופיעו למשחקים, מלבד שחקני מכבי תל אביב, הפועל אילת ומספר שחקנים נוספים. במנהלת החליטו לבטל את המשחקים, כמו גם את המחזור הבא, שאמור היה להיערך ביום רביעי. מחזור המשחקים הבא יתקיים אם כך רק ב-10 לאפריל, מה שיגרום לרוב קבוצות הליגה לא לשחק למעלה משלושה שבועות.

הלילה ישוב יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל מהחופשה המשפחתית במזרח ומחר בצהריים יתכנס דירקטוריון המנהלת בתל אביב על מנת לדון בדרכים לסיים את המשבר. אחד הפיתרונות העומדים על הפרק הוא לסיים את הליגה כבר השבוע. מחר אחר הצהריים ייפגשו נציגי ארגון השחקנים עם יו"ר מנהל הספורט אורי שפר כדי לנסות ולגבש דרכים לפתור את המשבר.

שמואל פרנקל יו"ר מנהלת הליגה. ברני ארדוב
בשעה טובה, חוזר לארץ. פרנקל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully