וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: חי על הקצה

1.4.2013 / 8:00

קלאודיו פיסארו קפץ מקצה הספסל לקדמת הבמה, כיכב בהצגת הענק של באיירן מינכן והסביר מדוע באירופה חוששים מפניה. הפרואני מוביל את נבחרת המחזור, לצד האיש שמראה את הגב לקסיאס, הווירטואוז של יובנטוס ותאומי המגדל הבלגים

ספורט 2

בתקציר: הרביעייה של מנצ'סטר סיטי, כולל העקב של וינסנט קומפני

השבוע הזה התחיל כשבוע של באיירן מינכן. האם הוא גם יישאר כזה? לפני המשחק הראשון מול יובנטוס ברבע גמר ליגת האלופות, הבווארים הפציצו תשעה שערים לרשת המבורג והראו עד כמה עמוק הסגל שלהם. אולי העמוק באירופה. פרנק ריברי ותומאס מולר קיבלו מנוחה? יש את אריאן רובן המתאושש ושרדאן שאקירי. מריו מנדז'וקיץ' עייף ומריו גומז פצוע? תמיד אפשר להקפיץ את קלאודיו פיסארו. כל קבוצה הייתה מתברכת בסקורר מסוגו כאופציה השלישית. זו באיירן הנוכחית ואין פלא שבאירופה משקשקים. פיסארו היה הכוכב הראשי בקונצרט של באיירן והוא גם מוביל את נבחרת המחזור השבועית, לצד כמה שחקנים נוספים שיעמדו במוקד משחקי ליגת האלופות. איתם גם שני בלמי נבחרת בלגיה, הגיבור האלמוני של נאפולי והחלוץ המושמץ של ארסנל.

שחקני באיירן מינכן קלאודיו פיזארו (ימין) ואריאן רובן. רויטרס
כל קבוצה הייתה מתברכת באופציה שלישית שכזו. קלאודיו פיסארו/רויטרס

שוער

דייגו לופס - ריאל מדריד

איקר קסיאס חוזר בהדרגה לכשירות ופותח מחדש את סוגיית השוער בריאל מדריד, אבל דייגו לופס לא ייפרד מהשער כל כך מהר. דווקא כאשר הלחץ התקשורתי על ז'וזה מוריניו להחזיר את הקפטן הולך וגובר, השוער שחזר למדריד מסביליה דאג להצדיק את האמון המוחלט לו הוא זוכה ממאמנו. לופס לא יצא מההרכב מאז המעבר, ומול סראגוסה צירף הופעה מרשימה לא פחות מזו מול מנצ'סטר יונייטד. התיאום בין השוער לשחקני ההגנה שלו השתפר, הוא חש בטוח יותר וגם מציל את ריאל, כמו בשני המקרים לקראת הסיום מול המחמיצן הכרוני הלדר פושטיגה. לופס הדף את שתי הנגיחות של החלוץ הפורטוגלי וחילץ עבור ריאל נקודה. "הוא בכושר הטוב בחייו", כתבו עליו בעיתון 'אס'. גם מוריניו אישר כי לופס יהיה זה שישחק נגד גלאטסראיי ושלח רמז עבה לקסיאס: "יהיה קשה להוציא את לופס מהשער". המשפט הזה יהיה תקף עד תום העונה?

דייגו לופס שוער ריאל מדריד. GettyImages
לא יפנה את המקום שלו בקלות. דייגו לופס/GettyImages

הגנה

מגן ימני: לוקאש פישצ'ק - דורטמונד

מתוך מחשבה לקראת המשחק מול מלאגה, יורגן קלופ בחר להשאיר את לוקאש פישצ'ק על הספסל והציב את קווין גרוסקרויץ כמגן ימני במשחק החוץ מול שטוטגרט. אחרי 25 דקות נפצע המגן השמאלי מרסל שמלצר, ולקלופ לא נותרה ברירה אלא להכניס את פישצ'ק במקומו ולהסיט את גרוסקרויץ שמאלה. ארבע דקות לאחר מכן, המגן הפולני כבר נגח את הראשון של דורטמונד והעיר את המשחק. פישצ'ק, שמצא את הרשת רק פעם אחת העונה בליגה עד שבת האחרונה, השלים שבוע בו כבש שלושה שערים בשלושה משחקים. הוא צימק בהפסד של פולין לאוקראינה 3:1, השתתף בחגיגת החמישייה לרשת סן מרינו האומללה והמשיך בכושר ההבקעה גם בליגה. לקינוח, פישצ'ק בישל את שער הניצחון ב-1:2 על שטוטגרט לבן ארצו רוברט לבנדובסקי שהבקיע מחזור תשיעי ברציפות. מנואל פלגריני מחפש תשובה לדהירות של המגן הפנטסטי הזה באגף הימני. לא בטוח שימצא.

בלם: וינסנט קומפני - מנצ'סטר סיטי

קפטן המריבה חזר, ובגדול. חודשיים שלמים ישב וינסנט קומפני ביציע בגלל פציעה, ולפתע רוברטו מאנצ'יני ראה אותו פותח בהרכב של נבחרת בלגיה מול מקדוניה באמצע השבוע. "שחקנים צריכים להבין שהמועדון חשוב יותר", תקף המאמן בהתבטאות אומללה, "אבל אני לא יכול להכניס אותו לכלא לשבועיים". אז במקום לכלא מאנצ'יני שלח את הבלם הבלגי להרכב, קיבל ממנו את יכולת המנהיגות המפורסמת, שקט במרכז ההגנה וכפיצוי גם שער עם הסטה בעקב ב-0:4 הקליל על ניוקאסל. "היינו בלעדיו 60 יום, זה היה רע מאוד", הודה מאנצ'יני בנימה רגועה יותר בסיום. האיטלקי איבד במהלך התקופה בה חסר את קומפני 10 נקודות בשישה משחקי ליגה, אז מה הפלא שהוא עצבני? קומפני, מצידו, שבר בצורת של 11 חודשים בדיוק מאז שער הליגה הקודם שלו. זה קרה ב-30 באפריל 2012 מול מנצ'סטר יונייטד. גם בשבוע הבא יש דרבי.

שחקן בורוסיה דורטמונד לוקאש פישצ'ק (מרכז) חוגג שער. רויטרס
יום המנוחה הסתיים עם שער ובישול. לוקאש פישצ'ק, במרכז/רויטרס

בלם: יאן ורטונגן - טוטנהאם

ומי טוב יותר להשלים את קומפני מאשר חברו להגנת נבחרת בלגיה? יאן ורטונגן ממשיך לפלס דרכו לצמרת הבלמים המובילים בעולם וטוטנהאם היא הנהנית העיקרית מכך. שחקן ההגנה הרב גוני תופקד הפעם במרכז העורף מול סוונסי, אבל זה לא מנע ממנו לסיים עם מאזן שכל חלוץ היה מתפאר בו. בטח אחד בשם עמנואל אדבאיור. בעוד ורטונגן הצטרף להתקפה, השתלט היטב על הכדור וסיים באלגנטיות בדקה השמינית, החלוץ הטוגולזי קיבל הזדמנות דומה וסיפק ביצוע קלוש שעורר גיחוך בקרב צוות השידור. גם בדקה ה-21 יצא ורטונגן מעמדת המוצא שלו והחזיר אסיסט לגארת' בייל. ארבעה שערים בחמישה משחקים יש לבלגי, ולא מדובר כאן בליגה ההולנדית אלא בפרמיירליג החזקה. תוסיפו לכך עבודת הגנה מצוינת ותקבלו את החבילה השלמה. הסברה שטוטנהאם היא קבוצה של איש אחד כבר לא תופסת. זו קבוצה של שניים.

מגן שמאלי: סילביו - דפורטיבו לה קורוניה

האם אנו עדים למסע היחלצות מופלא של לה קורוניה? נועלת הטבלה כבר הייתה עם רגל וחצי בקבר לפני הדרבי, אבל אז ניצחה 1:3 את סלטה ויגו וקיבלה תקווה. מסתבר שגם פגרת הנבחרת לא עצרה את דפור, ששוב הבקיעה שלישייה לרשת יריבה ישירה מהתחתית. הקורבן התורן הייתה מאיורקה, שאיבדה יתרון ונוצחה במגרשה 3:2. מי שהשווה עבור דפורטיבו והחזיר אותה למשחק היה המגן השמאלי סילביו, שהבקיע שער נפלא נגד סלטה בבעיטה ממרחק ועשה זאת הפעם בפריצה מסחררת מהאגף אותה סיים עם בעיטה לרשת של דודו אוואט. עוד פורטוגלי שמכניע את שוער נבחרת ישראל. במפגש הנבחרות היה סילביו בעיקר ניצב בתמונות טרום המשחק של כריסטיאנו רונאלדו, אבל בקבוצה מגליסיה הוא מתחיל סוף כל סוף לקיים את ההבטחה, אחרי שהצטרף אליה בינואר. הפציעה הקשה מימי אתלטיקו מדריד מאחוריו, בדרך לשחזור היכולת הנהדרת מתקופתו בבראגה.

שחקן טוטנהאם יאן ורטונגן (שמאל) מבקיע מול סוונסי. רויטרס
ביצועים שכל חלוץ היה מתפאר בהם. יאן ורטונגן כובש מול סוונסי/רויטרס

קישור

אטיין קאפו - טולוז

אחד הקשרים המבוקשים באירופה חשף בשבת יכולות נוספות הקיימות בארסנל שלו. אטיין קאפו היה על הכוונת של ברצלונה ומוזכר כמועמד לאנגליות הבכירות. כל הקבוצות מודעות לפיזיות של הקשר האחורי, לקשיחות שלו וליכולת לחלץ כדור ומיד לבנות התקפה. בניצחון 2:3 של טולוז על אז'קסיו, הקשר שנופה לאחרונה מנבחרת צרפת הפגין גם יכולת הבקעה וביצע באופן מושלם את פעולת ההצטרפות מהקו האחורי. "הביקורות פגעו בי, אבל מצד שני עזרו לי לשקם את הגאווה", הסביר לאחר משחק שנעל מבחינתו תקופה פחות טובה. קאפו כבש את הראשון של טולוז, בישל באומנות של השני לפרנק טבאנו הכישרוני ולסיום לקח אחריות והכריע את המשחק מהנקודה הלבנה. לא דבר של מה בכך בקבוצה שעדיין לא כבשה העונה מהנקודה הלבנה. ללא עדן בן בסט הפצוע, טולוז מצאה סקורר מפתיע שחגג צמד ראשון בקריירה ושיפר את מאזנו העונה לשישה שערים. בדיוק כמו בכל העונות הקודמות גם יחד.

בלרים דז'מאילי - נאפולי

את עונת הבכורה שלו בסרייה A, ב-2009/10, העביר בלרים דז'מאילי בטורינו, שנשרה בסיום לליגת המשנה. הקשר השוויצרי מעולם לא כבש במדי הגרנאטה, אבל אותה עונה הזניקה את הקריירה שלו באיטליה והביקור המחודש בטורינו הדליק שוב את הניצוץ. דז'מאילי הגיע יחד עם נאפולי והציג את ההופעה הטובה ביותר שלו בארץ המגף. הקשר האחורי הבקיע שלושער ראשון בקריירה והשאיר את קבוצתו בתמונה עם 3:3 מטורף בטורינו, לפני שאדינסון קבאני המחליף שבר את השוויון עם צמד מאוחר וקבע 3:5. בשני השערים הראשונים עוד הרים דז'מאילי את היד כאות התנצלות, אבל בשלישי אותו הבקיע בבעיטת פאלש מרהיבה הוא כבר חגג בטירוף. "האמת היא שהרגשתי מעט רע עבור טורינו, אבל האצטדיון הביא לי מזל. זה היה ערב מיוחד בשבילי".

פדרו מוראלס - מלאגה

ברגע האחרון של חלון ההעברות בינואר ולאחר שהסגל שלו דולל בגלל כמה עזיבות, החליט מנואל פלגריני לצרף את בן ארצו פדרו מוראלס. הקשר הצ'יליאני שכיכב לפני שלוש שנים בעונת האליפות של דינמו זאגרב, הגיע בהשאלה לקבוצה מאנדלוסיה ובשבת פתח לראשונה בהרכב. לצערה של ראיו וייקאנו, זה קרה במגרש שלה. מוראלס הסיר את החלודה עם שני בישולים מנקודת הקרן ונתן לספרדים לגלות אותו לראשונה. אחרי שסידר שער לווליגטון וגם אחד לז'וליו באפטיסטה (שער ראשון מאז אוקטובר 2011) מוראלס חגג שער בכורה עם בעיטה מצוינת מחוץ לרחבה. מרסלו סאלאס, חלוץ נבחרת צ'ילה לשעבר, כינה את מוראלס 'פוקיגול' בגלל דמיונו לדמות האנימציה פוקימון, בתקופה בה הם שיתפו פעולה באוניברסידד דה צ'ילה. אז היו למוראלס 13 שערים בעונה אחת גדולה, עכשיו הוא פתח את החשבון גם בספרד.

אטיין קאפו שחקן טולוז לפני ז'וליאן מישל שחקן ליל. רויטרס
הקבוצות הבכירות של אירופה בעקבותיו. אטיין קאפו/רויטרס

התקפה

ז'רביניו - ארסנל

"הוא נתן לנו בדיוק את מה שאנחנו מבקשים מחלוץ - הוא היה מסוכן, כבש וחילק אסיסטים". על המשפט הזה חתום ארסן ונגר, והחלוץ המדובר הוא ז'רביניו. כן, ז'רביניו. השחקן הכי מושמץ בסגל של ארסנל, זה שלא סיפק את הסחורה מאז הגיע מליל בקיץ 2011, היה איש המשחק ב-1:4 של התותחנים על נועלת הטבלה רדינג, אצלה המאמן נייג'ל אדקינס ערך בכורה מאכזבת על הקווים. ללא תיאו וולקוט הפצוע ובזמן שלוקאס פודולסקי סובל מפיחות במעמדו, ז'רביניו פתח לצד אוליבייה ז'ירו, בישל לצרפתי ולסנטי קאסורלה, כבש בעצמו והזכיר יותר את ההופעות שלו במדי חוף השנהב באליפות אפריקה מאשר התצוגות המהוססות בפרמיירליג. גם הקהל בלונדון הריע לו לאחר שהוחלף. האם מדובר בנקודת מפנה בקריירה האנגלית של ז'רביניו?

פאביו קוואליארלה - יובנטוס

האיש והסטייל, המומחה לשערים נדירים, הכה בפעם ה-100. פאביו קוואליארלה מעולם לא כבש בליגה נגד אינטר, עד הדקה השלישית בדרבי ד'איטליה בשבת. החלוץ הווירטואוז מצא את החיבורים בבעיטה מדויקת מ-20 מטרים שכל כולה אינסטינקט טהור, ציין את שערו ה-100 בסרייה A דווקא מול המנחוסית שלו והצעיד את יובנטוס לניצחון 1:2 יקר שגם היווה נקמה בנראזורי. קוואליארלה היה האיום העיקרי על הגנת אינטר והוא גם זה שבישל את שער הניצחון, אותו כבש שותפו להתקפה אלסנדרו מאטרי. לא משנה במי בוחר אנטוניו קונטה כצמד ההתקפי שלו, בדרך כלל מדובר בשילוב מנצח. קוואליארלה שיפר את מעמדו לקראת המשחקים מול באיירן מינכן בליגת האלופות. כמו שתבינו מיד, האתגר של יובנטוס לא יהיה פשוט כלל וכלל.

קלאודיו פיסארו - באיירן מינכן

האוהדים הבווארים קיוו לחגוג באופן רשמי את האליפות מול המבורג בשבת. אלא שדורטמונד דחתה את הקץ בשבוע, ובמקום מסיבת אליפות קיבלו האוהדים מסיבת שערים. 2:9 ניצחה באיירן מינכן את המבורג. זו לא טעות. האלופה המיועדת לא רק כבשה תשעה שערים לראשונה מאז 1984, אלא עשתה זאת ללא שני החלוצים הבכירים שלה. רציתם עוד הוכחה לספסל הבלתי נגמר של יופ היינקס? קלאודיו פיסארו סיפק אותה. החלוץ השלישי בהיררכיה הזכיר לכולם שבכל זאת מדובר במלך השערים של השחקנים הזרים בהיסטוריית הבונדסליגה, כשהבקיע לא פחות מרביעייה ובישל שניים נוספים תוך 38 דקות. הפרואני להט על המגרש, נהנה מכל רגע והיה חתום גם על שער נפלא בעקב. פיסארו העלה את מאזנו בכל הזמנים ל-164 שערים והשאיר מאחור את הבוס קרל היינץ רומיניגה. ניצחון ליגה עשירי ברציפות לבאיירן המגוונת. לשמחתה של יובנטוס, מולה פיסארו לא יפתח בהרכב.

פאביו קוואליארלה שחקן יובנטוס חוגג שער. AP
כל שער בצבע. פאביו קוואליארלה/AP

שווים אזכור

ג'אנלוקה קורצ'י (בולוניה) - מחק את החיוך לדי נטאלה

ז'ואאו פריירה (ולנסיה) - עוד פורטוגלי בהתאוששות

אריאן רובן (באיירן מינכן) - תפקיד מפתח בהצגת השבוע

מאוריסיו פינייה (קליארי) - האקדוחן מת מצחוק

ג'יי רודריגז (סאות'המפטון) - קוטל הענקיות

טואפילו מאולידה (באסטיה) - בדרך להבטחת הישארות

אנדי קארול (ווסטהאם) - התעורר בזמן

חלוץ ווסטהאם אנדי קארול. רויטרס
באופן נדיר, סיפק את הסחורה. אנדי קארול/רויטרס

כוכב אורח

לימה - בנפיקה

כשנבחרת פורטוגל ביקרה בישראל לפני כשבוע וחצי, הלדר פושטיגה לא הפסיק להחמיץ. הוא אמנם כבש מקרוב וסייע לקאמבק של נבחרתו בדרך ל-3:3, אבל פעם נוספת הוכח עד כמה כריסטיאנו רונאלדו נואש לסקורר אמיתי. לדעת רבים בפורטוגל, לימה יכול לתת מענה לצרה ההיסטורית של הנבחרת ולכן צריך ללכת בדרכם של הברזילאים דקו ופפה. אלא שבינתיים הדרכון הפורטוגלי שלו עדיין לא אושר, פאולו בנטו לא רשאי לזמנו ונאלץ לצפות בו מפציץ ללא הרף במדי בנפיקה. בשבת ציין חלוץ הרכש מבראגה את השלושער הראשון שלו העונה, כשכיכב ב-1:6 של קבוצתו על ריו אבה. לימה בן ה-29 כבש את השער ה-100 של בנפיקה העונה בכל המסגרות והוסיף את ה-15 שלו בליגה, לפני שהוחלף לקול תשואות האוהדים. בכושר הזה, למוליכה הפורטוגלית יש זכות לפנטז על זכייה בליגה האירופית.

לימה שחקן בנפיקה. AP
עושה בבנפיקה בדיוק מה שעשה בבראגה. לימה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully