וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: באיירן מינכן הביסה 2:9 את המבורג

תוצאה מדהימה: פיזארו חגג עם רביעייה, אולם הבווארים דחו את חגיגות האליפות לאחר שדורטמונד ניצחה 1:2 בשטוטגרט

הבונדסליגה לא הוכרעה טרם חודש אפריל, אבל חוותה הערב (שבת) את אחד המשחקים הבלתי נשכחים בתולדותיה. מוליכת הטבלה באיירן מינכן רמסה 2:9 את המבורג במשחק שתוצאתו נכנסה הישר אל ספרי ההיסטוריה כשאחת התבוסות הגדולות ביותר שנחלה הקבוצה הגאה מצפון גרמניה ואחת הגדולות שהנחילה הקבוצה מבוואריה. למרות הניצחון הענק של סגנית אלופת אירופה, היא לא זכתה הערב רשמית באליפות משום שהאלופה היוצאת דורטמונד השיגה את שלוש הנקודות אחרי 1:2 בשטוטגרט. חגיגות האליפות של באיירן מינכן נדחו, אולם רק זמנית משום שהשליטה האבסולוטית של הבווארים העונה בליגה הגרמנית תביא להם בוודאות את כתר האליפות ה-23 בתולדותיהם והראשון זה שלוש שנים.

שחקני באיירן מינכן חוגגים. רויטרס
השפלה בקנה מידה היסטורי. שחקני באיירן חוגגים/רויטרס

באיירן מינכן - המבורג 2:9

הקבוצה ממינכן ניצחה 23 משחקים ב-27 מחזורים ומאזן השערים שלה אחרי המשחק על 12:78. היריבה שלה, המבורג, הגיעה לאליאנץ ארינה כשהיא רחוקה רק נקודה מהמקום המוליך למוקדמות ליגת האלופות, אבל מי שחשב שיתחולל קרב אדיר בין שני מועדוני הפאר האלה טעה כבר בדקה ה-5, כשבאיירן היממה את יריבתה עם שער של שרדאן שאקירי, לאחר שקיבל כדור מטוני קרוס ובעט פנימה. המבורג האומללה ראתה את סגנית אלופת אירופה תוקפת גלים גלים ולא עמדה בלחץ.

בסטיאן שווינשטייגר הכפיל את יתרון הבווארים כשניצל מסירת רוחב של שאקירי בדקה ה-19, ובדקה ה-30 קלאודיו פיסארו חגג שער משלו אחרי קיבל כדור מחאבי מרטינס וקבע 0:3. שלוש דקות אחר כך אריאן רובן הרים את האליאנץ ארינה לאחר שהשלים דאבל-פס עם פיסארו, שמסר בעקב להולנדי, וזה הרים את הרגל ושלח את הכדור לרשת. את תוצאת המחצית חתם פיסארו, שהשלים צמד בדקה ה-45 וקבע 0:5. שאקירי בעט מתוך הרחבה כדור שפגע בקורה ופיסארו עט על הריבאונד כדי לשים את הריבאונד בפנים. איזו מחצית ראשונה אדירה של באיירן, שלא ריחמה לרגע על המבורג.

שחקני באיירן מינכן קלאודיו פיזארו (ימין) ואריאן רובן. רויטרס
רביעייה על שמו. פיסארו/רויטרס

באיירן המשיכה במחצית השנייה באותו קצב. בדקה ה-53 פיסארו השלים שלושער לאחר שהמשיך בעקב כדור שבעט רובן וקבע 0:6. המבורג לא הספיקה לעכל ובדקה ה-55 רובן השלים צמד והלוח הראה 0:7 לאחר שההולנדי כבש בצ'יפ אלגנטי ושלח את רנה אדלר להוציא עוד כדור מהרשת.

בדקה ה-68 המבורג רשמה שפל חדש, כשספגה את השער השמיני והמשחק הזה איים להפוך לתבוסה הגדולה בתולדותיה. קלאודיו פיסארו, בערב בלתי נשכח, השלים רביעייה לאחר מהלך קבוצתי שכלל את פרנק ריברי ותומאס מולר בדקה ה-68. לוח התוצאות הראה 0:8 לבאיירן. המבורג הצליחה לצמק בדקה ה-75 משער של ג'פרי ברומה בנגיחה, אבל זה רק עצבן את באיירן, שהגיבה כעבור דקה בשער של ריברי שקבע 1:9 מדהים. את תוצאת המשחק חתם היקו וסטרמן בדקה ה-86, כשנגיחה שלו צימקה את התוצאה לזכות המבורג. בסיום באיירן ניצחה 2:9.

זו הפעם הרביעית בתולדותיה של באיירן שהיא כובשת תשיעייה וזו הפעם הראשונה מאז 1984 שהיא מרשיתה תשעה שערים לרשת היריבה. זו הפעם השנייה שהמבורג מובסת 9:2 במינכן, הפעם הקודמת קרתה ב-1964 והיא הייתה לקבוצה השנייה של העיר, מינכן 1860.

שחקן בורוסיה דורטמונד לוקאש פישצ'ק (מרכז) חוגג שער. רויטרס
נראו טוב לפני מלאגה וגם קלקלו קצת לבאיירן. פישצ'ק וחבריו חוגגים/רויטרס

שטוטגרט - דורטמונד 2:1

דורטמונד תאבד את התואר וזה רק עניין של זמן, אבל זה לא קרה הערב (שבת). השנייה בטבלה יצאה למשחק חוץ מול שטוטגרט, שניצחה במחזור הקודם את פרנקפורט ועצרה רצף של ארבעה הפסדים בכל המסגרות.

דורטומונד שלטה יותר בכדור במחצית הראשונה, סיכנה את שערו של סוון אולרייך ועלתה ל-0:1 בדקה ה-29. הגנת שטוטגרט לא הספיקה להתארגן, מרקו רויס הגביה בזריזות כדור חופשי שננגח על ידי המחליף לוקאס פישצ'ק פנימה, והאורחים עלו ליתרון שנשמר עד למחצית.

הקצב בתחילת המחצית השנייה היה מצוין, כשנורי שאהין ורוברט לבנדובסקי החמיצו הזדמנויות לבסס את יתרונה של דורטמונד. וכשלא כבושים, אומרת הקלישאה, סופגים. בדקה ה-63 אלכסנדרו מקסים הרשית לזכות שטוטגרט את ה-1:1 אחרי שהכניע את רומן ויידנפלר, ודרוטמונד החלה להילחץ. בדקה ה-70 שטוטגרט נותרה בעשרה שחקנים אחרי שגאורג נידרמאייר ספג צהוב שני ואדום בעקבותיו. היתרון המספרי ולחץ האורחים עשה את שלו, ובדקה ה-82 רוברט לבנדובסקי קבע 1:2 לזכות דורטמונד, שקיבל מסירה מפישצ'ק ובעט בעוצמה פנימה. זהו המחזור התשיעי ברציפות שהחלוץ הפולני כבש בליגה, בדרכו לתואר מלך שערי הבונדסליגה העונה. דורטמונד אספה את שלוש הנקודות ודחתה מעט את חגיגות האליפות של באיירן.

משחקים נוספים:

שאלקה - הופנהיים 0:3
פרייבורג - מנשנגלדבאך 0:2
מיינץ - ורדר ברמן 1:1
אוגסבורג - האנובר 2:0
דיסלדורף - לברקוזן 4:1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully