וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב - מכבי חיפה: ראדי פצוע, לוגסי בכוננות

הקשר חזר פצוע מהמסע של הנבחרת ועשוי להיעדר. מיכה, פריצה ועטר בחוד (ש', 20:50, ע' 1). בוקולי יפתח, אזולאי תורגל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* הקבוצות נפגשו 135 פעמים בליגה הראשונה. הצהובים מובילים 47:49 בניצחונות, 37 משחקים הסתיימו בתיקו. מאזן השערים שווה: 182:182.

* כשמכבי תל אביב מארחת, ב-69 משחקים היא השיגה 31 ניצחונות מול 17 של חיפה. 21 משחקים נגמרו בתיקו.

* ארבעת המשחקים האחרונים בין הקבוצות הוכרעו, כולם בשער אחד. חיפה מובילה 1:3 במשחקים האלה.

* בעשרת המשחקים האחרונים בין הקבוצות, מכבי חיפה ניצחה שמונה פעמים. משחק נוסף נגמר בתיקו ומשחק אחד (העונה) ניצחה מכבי תל אביב.

* ב-16 השנים האחרונות אלון יפת שפט את מכבי חיפה 12 פעמים יותר מאשר שפט את מכבי תל אביב (58 מול 46), ועדיין הירוקים רשמו אצלו שלושה הפסדים פחות מהצהובים (10 מול 13).

* ב-20 משחקי הבית האחרונים שלה, מכבי תל אביב ניצחה 18 פעמים והפסידה את השניים הנותרים, פעמיים 1:0 לבני יהודה (בעונה שעברה והעונה). זה יוצא 90 אחוזי הצלחה.

* למכבי חיפה עם אריק בנאדו על הקווים יש 83.3 אחוזי הצלחה, לעומת 76.5 אחוזי הצלחה של אוסקר גרסיה במכבי ב-27 המשחקים עד כה.

נתונים: אתר דריבליסט

שחקני מכבי חיפה, אלון תורג'מן, יניב קטן. ברני ארדוב
הירוקים בשליטה מלאה בהתמודדות הזו בשנים האחרונות/ברני ארדוב

משחק מן העבר: מכבי תל אביב – מכבי חיפה 1:5, מחזור 30, עונת 1991/92, 15.5.1992

* מכבי תל אביב של אברהם גרנט הגיעה למשחק הזה כאלופה הגאה, עם פער של 15 נקודות מבני יהודה במקום השני.

* מכבי חיפה של שלמה שרף הגיעה מהמקום השלישי, אבל כקבוצה חבולה ופצועה, עם ויקטור צ'אנוב ואייל ברקוביץ' מחוץ לסגל ובמרחק 11 נקודות מבני יהודה במקום השני.

* המשחק נערך באשדוד עקב עונש רדיוס שספגו הצהובים. זו הייתה הופעה שנייה של מכבי תל אביב באשדוד באותה עונה, אחרי מחזור הפתיחה, בו הפסידה 3:2 לבית"ר תל אביב.

* 41 ימים לפני המפגש הזה באשדוד, אירחה חיפה את מכבי ת"א וחטפה תבוסה של 5:1.

* בשער החיפאי עמד יעקב בוסקילה, השוער המחליף. במחצית, בפיגור 3:0, החליף אותו שרף באסרף דאמוני, שוער קבוצת הנוער. במרכז ההגנה: המאמן הנוכחי של חיפה, אריק בנאדו.

* אבי כהן הירושלמי עלה ראשון על הלוח הלא קיים באשדוד בדקה ה-19, כשנגח לרשת מחמישה מטרים. 0:1 למכבי תל אביב, שער 16 למגן הימני של מכבי באותה עונה.

* עברו ארבע דקות ואיציק זוהר שלח פצצה מ-20 מטר. רק רשת, 0:2 למכבי ושער 12 לזוהר באותה עונה ו-21 בקריירה (מתוך 139).

* עוד דקה ואלי דריקס דחק פנימה ריבאונד מהדיפה של בוסקילה, אחרי עוד בעיטה של זוהר. 0:3 במחצית. שער 13 לדריקס באותה עונה ו-67 בקריירה (מתוך 129).

* בדקה ה-52 שוב אבי כהן, הפעם כבר לרשת של דאמוני עם שפיץ מקצה הרחבה, 0:4. שער 17 לאבי כהן באותה עונה, 54 בקריירה, אותה סיים עם 70 שערים.

* בדקה ה-66 מכבי כבשה את החמישי, כאשר מאיר מליקה דחק מקרוב. שער שביעי למליקה באותה עונה ו-23 בקריירה (מתוך 52).

* מכבי חיפה כבשה שער כבוד בדקה ה-71, כשראובן עטר שלח פנימה פנדל מדויק. שער 13 לעטר באותה עונה ו-42 בקריירה מתוך 124.

נתונים: אתר דריבליסט

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקן מכבי חיפה, דקל קינן. ברני ארדוב
בתפקיד המוטיבטור. קינן/ברני ארדוב

מפתחות והכנות - מכבי תל אביב

הצהובים, שמוליכים את הטבלה בפער מבטיח של עשר נקודות, יודעים שניצחון יבטיח כמעט באופן מעשי את האליפות הראשונה מזה עשור. סגל מלא יעמוד לרשות אוסקר גרסיה, שנמנע השבוע מנאומי מוטיבציה בפני שחקניו ורק הדגיש את חשיבות המשחק הזה, כפי שהוא עושה לפני כל משחק וכל יריבה, כאשר הוא הזכיר להם שמדובר ביריבה חזקה מאוד שנמצאת בכושר מצוין בתקופה האחרונה. המאמן ציין בפני השחקנים כי הם עומדים בפתחו של שבוע שיכלול שלושה משחקים שעשויים להכריע את מאבק האליפות ועל כן הם יצטרכו להגיע בשיא המוכנות והריכוז לכל אחד מהמשחקים.

המאמן לא מתכוון לערוך שינויים מקצועיים בהרכב שרץ נהדר בתקופה האחרונה כאשר שרן ייני יתופקד כמגן ימני, קרלוס גרסיה ואיתן טיבי יפתחו כבלמים ויואב זיו כמגן שמאלי. מהראן ראדי חזר פצוע ממסע הנבחרת, עבר טיפולים והוא בספק להתמודדות כאשר במצב של היעדרות שלו משה לוגסי יחליפו. גל אלברמן וערן זהבי, שחזרו ממסע הנבחרת לצפון אירלנד, יפתחו יחד בקישור, כאשר החלק הקדמי שנראה נפלא בשמונת הניצחונות הרצופים האחרונים, יכלול את דור מיכה, ראדה פריצה ואלירן עטר. רוברטו קולאוטי לא נכלל בסגל מסיבות מקצועיות אחרי שלא זומן למפגש בבית המלון.

כל הכרטיסים למשחק אזלו וכ-700 סדרנים ואנשי אבטחה יהיו נוכחים באצטדיון לשמירה על הסדר. במכבי תל אביב הבהירו כי בדיוק כפי שהיה במשחקי הבית הקודמים של הקבוצה העונה, אוהד של קבוצה יריבה שייכנס למגרש ויישב ביציע שאינו מיועד לקבוצתו, יוצא מהמגרש וכספו לא יוחזר. המועדון גם ממליץ לאוהדים שלא לרכוש כרטיסים מגורמים לא מוסמכים מחשד לזיופים.

מהראן ראדי, מכבי תל אביב. קובי אליהו
במכבי תל אביב ינסו להכשירו. ראדי/קובי אליהו

מפתחות והכנות - מכבי חיפה

אחרי הדברים שאמר אריק בנאדו אתמול במסיבת העיתונאים ("ניצחון יפתח את מאבק האליפות"), במכבי חיפה ערכו הבוקר את ההכנות האחרונות לקראת משחק העונה מול מכבי תל אביב בידיעה שכל תוצאה מלבד ניצחון תסגור כמעט סופית את ההתמודדות עם הצהובים של אוסקר גרסיה בקרב על האליפות. אריק בנאדו אסף את שחקני ההגנה בלבד וערך להם אסיפה סגורה. שחקני ההתקפה שוחררו. "מכבי תל אביב מכירה אותנו ואנחנו אותה. אין סודות בין שתי הקבוצות", אמר המאמן לשחקנים. "מי שישחק יותר חזק וינצח במאבקי אחד על אחד ינצח". האסיפה הוקדשה בעיקר לנושא עמידה נכונה בחלק האחורי.

גוסטבו בוקולי שנטש אתמול את האימון ערך היום אימון מלא, והוא מקבל עדיפות לחולצת ההרכב על פני אביחי ידין שתורגל אתמול במקומו. למעט ניר דוידוביץ', עידן ורד ואדין צוצאליץ', לרשות אריק בנאדו יעמוד סגל מלא. אייל משומר ערך כבר שלושה אימונים מלאים וגם הוא כשיר למשחק. תמיר כהן חזר גם הוא להתאמן אבל לא יהיה בסגל וכפי שכבר פורסם בוואלה! ספורט, השחקן יתבקש לעזוב את הקבוצה מיד בתום העונה בכפוף לסיכום לגבי הפיצוי שהוא אמור לקבל על התרת החוזה.

"לרגע לא חשבנו לוותר על התואר, מחר נצטרך להוכיח שאנחנו עדיין רלוונטיים במאבק הזה", אמר שחקן בקבוצה. "לכל קבוצה, גם למכבי תל אביב יש נקודות תורפה. אריק יכין אותנו בצורה הטובה ביותר כדי לדעת מהן. אנחנו מאמינים בעצמנו, אין סיבה שהסיפור בליגה יסתיים כבר עכשיו". במועדון מדווחים על אווירה טובה. הבלם דקל קינן שחזר מהנבחרת עורך שיחות מוטיבציה עם חבריו לקבוצה וצוצאליץ', שחזר להתאמן עם מסיכה משוחח לא מעט עם השחקנים. בויאן שראנוב שיפתח בין הקורות ייכנס בתום העונה למשא ומתן עם מכבי חיפה לגבי הארכת החוזה שלו, שמסתיים בעוד שנתיים. 1,600 אוהדים ירוקים ילוו את הקבוצה מחר למשחק והם מכינים מפגן תמיכה גדול בקבוצה.

יניב קטן, ויאם עמאשה, שחקני מכבי חיפה חוגגים. ברני ארדוב
יכול להפוך את העונה מטובה לחלומית. קטן חוגג עם עמאשה/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

מכבי תל אביב: ראדה פריצה

החלוץ הנפלא שהגיע בחודש ינואר והפך לאחד משחקני המפתח של מוליכת הטבלה עשוי להיות ההבדל המשמעותי בין שתי הקבוצות. נוכחותו של פריצה, שלא נטל חלק בהפסד של הצהובים למכבי חיפה בקרית אליעזר בסיבוב השני, עשויה להכריע את המשחק מול הגנה איטית יחסית ולהעניק מקדמה אדירה במאבק על האליפות.

מכבי חיפה: יניב קטן

מה טוב יותר ממשחק עונה בבלומפילד, כדי לאמוד את ההשפעה והשינוי בתפיסה וביכולת של הקפטן העונה. לא משנה באיזו כושר נמצאים השחקנים שלידו המשחק הזה, כמו משחקי עונה רבים אחרים, ייפול ויקום בין היתר על היכולת והמנהיגות של קטן במרכז המגרש, בתרומה שלו להגנה וביכולת שלו להחזיק את הכדור כשמכבי חיפה צריכה אותו. ניצחון של מכבי חיפה, יכול להפוך את העונה של קטן מעונה גדולה לחלומית.

הרכבים משוערים

מכבי תל אביב: וינסנט אניימה, שרן ייני, איתן טיבי, קרלוס גרסיה, יואב זיו, מהראן ראדי, גל אלברמן, ערן זהבי, דור מיכה, ראדה פריצה, אלירן עטר.

מכבי חיפה: בויאן שראנוב; אייל משומר, דקל קינן, אנדריי פיליאבסקי, טאלב טואטחה; גוסטבו בוקולי, אייל גולסה, יניב קטן, חן עזרא, שלומי אזולאי; ויאם עמאשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully