וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר באירופה: אייאקס בעלת האקדמיה היעילה ביבשת

ההולנדים סיפקו 69 שחקנים לליגות הבכירות באירופה ומקדימים את פרטיזן וברצלונה. ומה אחוז שחקני הבית בליגות הבכירות?

אייאקס מחזיקה באקדמיית הכדורגל הכי יעילה באירופה, כך עולה מתחקיר מקיף שנעשה ביבשת, בניסיון להתחקות אחר המועדונים שמייצרים את הכי הרבה כישרונות צעירים. המחקר נעשה ב-31 ליגות באירופה, ומצא כי אייאקס סיפקה 69 שחקנים שגדלו באקדמיה שלה לליגות ביבשת.

אחרי אייאקס מפיעות ברשימה פרטיזן בלגרד, היידוק ספליט וברצלונה, ולאחר מכן ספורטינג ליסבון ו-MTK בודפשט. על פי המחקר, הקריטריון לשחקן ש"גדל במועדון" נחשב לכזה שהעביר לפחות שלוש שנים באקדמיה בין הגילאים 15 ל-21.

רפאל ואן דר וארט שחקן המבורג (שמאל) מול האנו באליטש שחקן נירנברג. Alex Grimm, GettyImages
עוד תוצר. ואן דר וארט/GettyImages, Alex Grimm

אייאקס, לדוגמה, הצמיחה שמות כמו נייג'ל דה יונג (מילאן), רפאל ואן דר וארט (המבורג), ווסלי סניידר (גלאטסראיי), אורבי עמנואלסון (פולהאם), יאן ורטונגן (טוטנהאם), גרגורי ואן דר ויל (פריס סן ז'רמן) ומרטן סטקלנבורג (רומא). שחקנים כמו זלאטן איברהימוביץ', סטיבן פינאר ולואיס סוארס גם עברו בשלב מוקדם בקריירה שלהם באייאקס, אבל לא עומדים בקריטריונים של המחקר.

עוד עולה כי הקבוצות מהליגות העניות באירופה מחזיקות באחוז הכי גבוה של שחקני בית, 27 אחוז. בין השאר נכללות ברשימה בולגריה, סרביה, קרואטיה, סלובניה, הונגריה, צ'כיה, סלובקיה, בלארוס ופינלנד. בסלובקיה יש 40 אחוז ממוצע שחקני בית, בקפריסין יש 11 אחוז בלבד.

בחמש הליגות הבכירות (אנגליה, איטליה, ספרד, גרמניה וצרפת) אחוז שחקני הבית צנח ל-17.2 אחוז. בליגות בדרג ב' (פורטוגל, סקוטלנד, הולנד, טורקיה, יוון ורוסיה) שחקני הבית הם רק 15.2 אחוז מהסגל.

בדו"ח מצוין הקושי הגדול של המועדונים הקטנים לשמור על השחקנים. "עבור הקבוצות האלו, המטרה היחידה היא להשביח את השחקנים, על מנת שיוכלו למכור אותם", נכתב, "המצב הקבוע הוא של מצוקה כלכלית וחוסר יציבות, שכופה עליהם לשלב שחקנים צעירים. גורמים חיצוניים רק מגבירים את התופעה, בניסיונם לגרוף רווחים על השחקנים הצעירים, תוך שימוש בקשרים ביבשת ושיתוף פעולה עם מאמנים וקבוצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully