וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל - פורטוגל: לשמור על החלום

21.3.2013 / 23:55

הנבחרת חייבת ניצחון (14:45, ער' 1), 38 אלף צופים יתמכו ברמת גן מול רונאלדו וחבריו. בן בסט כשיר, ייני יפתח

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

ההכנות הסתיימו, פסטיבל רונאלדו זז הצידה. מחר (שישי, 14:45, ערוץ 1 ו-511 HD) זה קורה: נבחרת ישראל מארחת באצטדיון רמת גן את נבחרת פורטוגל, למשחק שיכול לשנות לחלוטין את תמונת בית ו' של מוקדמות מונדיאל 2014. שתי הנבחרות ניצבות זו לצד זו בקרב על המקום השני עם שבע נקודות, וניצחון ביתי (ראשון על נבחרת חזקה מאז ה-0:5 על אוסטריה ב-1999) יעניק לנבחרת בכחול-לבן מקדמה רצינית. אלא שפורטוגל כמובן עדיפה ואיכותית יותר, אחרי שנעצרה בחצי גמר היורו האחרון. ויש לה אחד, כריסטיאנו רונאלדו, שרבים מ-38 אלף הצופים שרכשו כרטיסים מגיעים לאצטדיון הלאומי בעיקר בשבילו.

בהתאחדות נערכים למשחק הזה כמו למבצע צבאי ולאור הפקקים ועומס התנועה הצפוי, היא תפעיל ביום המשחק שירות הסעות ללא תשלום מהחניון של אצטדיון המושבה בפתח תקווה אל אצטדיון רמת גן. החל מהשעה 12:00 (ועד לאחרון האוהדים שישתמש בשירות) יחלו האוטובוסים לצאת לרמת גן ובחזרה בכל עשר דקות. גם המשטרה מקיימת היערכות רצינית וכבר הודיעה בהתאם לעומסים הצפויים בסמוך לאצטדיון, ייתכן כי גם החניון של קניון איילון ייסגר ולא תותר בו חנייה לבאי המשחק.

עדן בן בסט נבחרת ישראל. קובי אליהו
כשיר למשחק. עדן בן בסט/קובי אליהו

אלי גוטמן דיבר במסיבת העיתונאים הרשמית על ההתייעצות בינו לבין הקפטן יוסי בניון והבהיר לקראת המשחק הגורלי: "פורטוגל זה לא רק רונאלדו. השיקול המרכזי לגבי ההרכב הוא איזון, נוכל לשנות גם לשיטה אחרת בהרכב הזה. השחקנים כבר מתורגלים. התביישתי אחרי שראיתי את המשחק מול רוסיה, לקחתי אחריות ואני עושה הכל כדי שדברים כאלה לא יקרו יותר".

נבחרת ישראל ערכה אחר הצהריים אימון מסכם לקראת פורטוגל. ההרכב שתרגל המאמן גוטמן לקראת המשחק הוא אותו הרכב שסיים את אימון הנבחרת אמש. על פי האימון, גוטמן מתכוון לפתוח עם דודו אוואט בשער, הבלמים טל בן חיים ואיתן טיבי במרכז ההגנה, כשיובל שפונגין יתופקד כמגן ימני ורמי גרשון מועדף על פני גל שיש כמגן שמאלי.

לקראת סוף האימון עדן בן בסט נטש עקב כאבים, ואלירן עטר החליפו בהרכב. למרות שבן בסט לא השלים את האימון, בנבחרת מעריכים שחלוץ טולוז יהיה כשיר למשחק, ובדיקת ה-MRI שעבר הערב הראתה כי אין פגיעה משמעותית בגיד אכילס, כזו שתצריך מנוחה להמשך טיפולים. גורם בנבחרת אמר הערב: "לאור תוצאות הבדיקה אין שום סיבה שבן בסט לא יפתח בהרכב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אלי גוטמן נבחרת ישראל. מגד גוזני
הזכיר גם לשחקנים שפורטוגל זה לא רק רונאלדו. אלי גוטמן/מגד גוזני

שרן ייני יפתח, כצפוי, בין הבלמים לקשרים כשלפניו בקישור ישחקו ביברס נאתכו וערן זהבי, שקיבל גם היום את חולצת ההרכב על חשבון בירם כיאל, שככל הנראה ישב על הספסל במשחק. השלישייה הקדמית נותרה ללא שינוי כשמאור מליקסון, עדן בן בסט ותומר חמד תורגלו בה.

מוקדם יותר היום אמר גוטמן במסיבת העיתונאים: "לשמחתי שחקני הנבחרת, אחרי תקופה של למעלה משנה, מכירים את הקו והדרך. אף פעם לא התעסקתי בפייבוריטים או אנדרדוג. אני יכול להבטיח שההכנה לפורטוגל היא בדיוק כמו מול לוקסמבורג. למידת היריב, הנקודות החזקות שלו. יש לנו מחר יריב שהנקודות החזקות שלו הן גדולות, אבל יש לנו את הדרך שלנו. כל שחקן שיעלה ידע מה מוטל עליו, התקפית והגנתית. זה המפתח".

הרכב משוער: דודו אוואט, יובל שפונגין, איתן טיבי, טל בן חיים, רמי גרשון, שרן ייני, ביברס נאתכו, ערן זהבי, מאור מליקסון, עדן בן בסט, תומר חמד.

שרן ייני נבחרת ישראל. קובי אליהו
ישחק בין הבלמים לקשרים. שרן ייני באימון הנבחרת/קובי אליהו

גם נבחרת פורטוגל ערכה הערב את האימון המסכם והיחיד שלה על אדמת ישראל לקראת המשחק ביום שישי. פורטוגל נחתה אמש בשעות הערב בישראל והתמקמה במלון "הילטון". בשעות הבוקר נהנו השחקנים מהשמש התל אביבית לפני שיצאו לאימון.

מיד לאחר האימון התייצב המאמן פאולו בנטו במסיבת העיתונאים הרשמית לקראת המשחק. המאמן נשאל כיצד הוא רואה את העובדה שההכנות של הישראלים מתמקדות בעיקר בכריסטיאנו רונאלדו: "אני לא יודע אם זה טוב או רע. באופן טבעי רונאלדו זוכה לתשומת לב גבוהה. אנחנו ננסה לשחק את המשחק שלנו עם כל השחקנים. זה לא משנה לנו כיצד מתייחסים לרונאלדו, אנחנו נערכים כרגיל".

פאולו בנטו מאמן נבחרת פורטוגל. ברני ארדוב
מצב רוח טוב באימון. פאולו בנטו/ברני ארדוב

השאלה הפתוחה היחידה שנותרה בעניין ההרכב היא לגבי כשירותו של קשר פורטו, ז'ואאו מוטיניו, שמחלים מפציעה בשריר הירך האחורי וחזר לאימונים רק ביום רביעי. באימון היום הוא חש בטוב ולא סבל מכאבים ולכן גדלים הסיכויים שיפתח במשחק. הלדר פושטיגה צפוי בסופו של דבר לקבל עדיפות בחוד על פני הוגו אלמיידה, וזה יהיה השינוי הנוסף מההרכב ששיחק בחצי גמר היורו מול ספרד, כשגם נאני הפצוע חסר ואת מקומו יתפוס סילבסטרה וארלה. יתר התשעה שהפסידו לספרד בפנדלים יפתחו ברמת גן.

הרכב משוער: רוי פטריסיו, ז'ואאו פריירה, ברונו אלבש, פפה, פאביו קואנטראו, ראול מיירלש, מיגל ולוסו, ז'ואאו מוטיניו (קרלוס מרטינס), סילבסטרה וארלה, כריסטיאנו רונאלדו, הלדר פושטיגה.

כריסטיאנו רונאלדו באימון נבחרת פורטוגל. ברני ארדוב
מה הוא מכין לאוואט? כריסטיאנו רונאלדו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully