וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: "אני מרשה לעצמי להתייעץ עם יוסי בניון על ההרכב"

21.3.2013 / 14:00

מאמן הנבחרת התייחס למעמדו של הקפטן לפני המפגש עם פורטוגל, והוסיף: "פורטוגל זה לא רק רונאלדו. התביישתי אחראי שראיתי את המשחק מול רוסיה". הקפטן: "אני כאן ל-90 דקות או לשנייה. אני יודע מה אני יכול לתרום". צפו בתמונות של רונאלדו בארץ

צילום ועריכת וידאו: מיכאל ברגמן

רגע האמת של נבחרת ישראל מתקרב: בעוד פחות מ-24 שעות תתייצב הנבחרת למפגש המדובר נגד נבחרת פורטוגל וכריסטיאנו רונאלדו והיום (חמישי) התקיימה מסיבת העיתונאים האחרונה לקראת ההתמודדות. המאמן אלי גוטמן והקפטן יוסי בניון התייחסו בין השאר להכנות וההיערכות של הנבחרת למפגש. מיד לאחר מכן עלו השחקנים לאימון המסכם בבית הנבחרות בשפיים.

אלי גוטמן נבחרת ישראל. מגד גוזני
מוכנים לרגע האמת. גוטמן/מגד גוזני

אלי גוטמן, מאמן הנבחרת, אמר בפתיחת מסיבת העיתונאים: "אני יכול להעביר את התחושות שלי, אני מרגיש מהשחקנים ביטחון, שקט נפשי, ריכוז. הם יודעים לאיזו התמודדות אנחנו הולכים. אני מאוד נהנה מהרגע הזה. הסיקור התקשורתי הוגן בסך הכול וגם אני מודע לכך שבסופו של דבר יהיה מבחן התוצאה וההשלכות שלו. נגיע מוכנים.

"לשמחתי שחקני הנבחרת, אחרי תקופה של למעלה משנה, מכירים את הקו והדרך", המשיך המאמן. "אף פעם לא התעסקתי בפייבוריטים או אנדרדוג. אני יכול להבטיח שההכנה לפורטוגל היא בדיוק כמו מול לוקסמבורג. למידת היריב, הנקודות החזקות שלו. יש לנו מחר יריב שהנקודות החזקות שלו הן גדולות, אבל יש לנו את הדרך שלנו. כל שחקן שיעלה ידע מה מוטל עליו, התקפית והגנתית. זה המפתח".

על הדרך שלו בנבחרת, אמר גוטמן: "מהרגע ששיחקנו נגד פינלנד ידעתי לקראת מה אני חותר. אני יודע בדיוק איך נשחק מחר וגם אתם תדעו, אבל מחר. שחקנים מגיעים, יש פציעות ומחלות והתפקיד שלי בפרק הזמן הזה הוא לתרגל ולקבל החלטות. השיקול לגבי ההרכב הוא איזון. כשאתה מעלה מערך נגד פורטוגל, אתה רוצה שהוא יהיה מאוזן וזה השיקול העיקרי כשאני לוקח בחשבון את כל ההיבטים בהתמודדות הזו".

על שיטת המשחק בהתמודדות, אמר גוטמן: "בסופו של דבר, בתוך הרכב השחקנים ניתן יהיה לשנות שיטת משחק, לעבור לשיטה נוספת. השחקנים כבר מתורגלים וכמובן שיש תכנית להמשך המשחק, בהתאם להתפתחויות. יש לנו שחקנים בעלי יכולות אישיות שהוכיחו את עצמם. מול פינלנד, כניסה של שלושה שחקנים מהירים וטכניים הכריעה את המשחק".

על האווירה בנבחרת אמר גוטמן: "אנחנו מיום שני ביחד ואני נהנה מכול רגע. שחקנים באים רציניים ומרוכזים. היום ישבתי עם דקל קינן, הוא לא מתורגל בהרכב והוא אמר שהכי חשוב שהוא בנבחרת. עם שחקנים כאלה יוצאים לקרב. גם יוסי לא מתורגל, אנחנו מדברים על הרבה דברים. בסוף יוסי אבוקסיס ואני קובעים את ההרכב, אבל אני מתייעץ עם בניון".

על היריבה עצמה אמר המאמן: "פורטוגל זה לא רק רונאלדו, זה אלבש ופפה שיודעים לתת כדורים ארוכים. ולוסו, מוטיניו אם ישחק, יש להם הרבה שחקנים מוכשרים. יש להם מי שיחליף את נאני ונצטרך לשחק כיחידה אחת. אמרתי לשחקנים באחת האסיפות שהתביישתי אחרי שראיתי את המשחק מול רוסיה להיות המאמן של המשחק הזה. כאדם שלוקח אחריות אמרתי לעצמי שצריך לעשות כדי שדברים כאלה לא יקרו יותר ועל זה אנחנו עובדים באימונים".

על תפקודו של ייני אמר גוטמן: "במכבי תל אביב עושה את התפקיד הזה אלברמן, בברצלונה בוסקטס, אחד עם יותר טכניות והשני יותר אגרסיבי. ייני נותן לי הרגשה באימונים שהוא יכול להוציא אותנו קדימה וגם להיות אחראי ולעזור לבלמים בשעת הצורך".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
יוסי בניון נבחרת ישראל. מגד גוזני
"זה שלא זומנתי במשחקים הקודמים לא אומר כלום מבחינתי". בניון/מגד גוזני

קפטן הנבחרת יוסי בניון, אמר: "מבחינתי, אני שחקן נבחרת ב-15 השנים האחרונות כמעט. זה שלא זומנתי במשחקים הקודמים לא אומר כלום. זכותו של כל אחד להגיד מה שהוא רוצה. אני הייתי בנבחרת ונשארתי, אני הקפטן. יש כאלה שאוהבים לשכוח את זה ולא מעניין מה כולם אומרים".

בניון הוסיף על המעמד שלו בנבחרת: "אני תמיד מגיע אותו דבר. מבחינת המעמד רק התקשורת קובעת באיזה מעמד שחקן מגיע. אני כאן כדי לתת מאה אחוז. כששלמה שרף זימן אותי ב-98' לא קיבלתי שום הבטחה שאהיה בהרכב כול משחק. באתי להיות אחד מכולם והמאמן מחליט מי ישחק ומי לא. בתור שחקן צריך לכבד כול החלטה ואני כאן, ל-90 דקות או שנייה. אני יודע מה אני יכול לתרום על המגרש ומחוצה לו".

על כושרו האישי אמר הקפטן: "נוצר מצב שנפצעתי בווסטהאם לשלושה חודשים. חזרתי בסוף ינואר והייתה לי אפשרות לעבור לספרד או לקבוצה אחרת באנגליה. אני מרוצה מההחלטה וחושב שהחודשים האחרונים בצ'לסי הם ההצלחה הכי גדולה בקריירה שלי. להגיע לשם אחרי פציעה כזו ולהיות בסגל כמעט כל משחק, להיות ברוטציה ולהילחם על תפקידים עם מאטה, הזאר ואוסקר, שחקנים של 30 מיליון פאונד. מבחינת הכושר הייתי רוצה לשחק יותר, אבל אני בכושר טוב ונותן הכול".

העיתונאים המשיכו לנסות להקשות על בניון, שאמר: "טבעי שכול הפוקוס יהיה עליי, אבל אני אחד מכולם, שווה לכול שחקן. לא קיבלתי בחיים יחס עודף. לאן שהגעתי, הגעתי בזכות עבודה קשה ומאמץ. עשיתי את המקסימום". על רונאלדו אמר הקפטן: "כולם מדברים על רונאלדו, הוא אחד משני השחקנים הטובים בעולם, הוא מדהים. אבל כמו שאלי אמר, כולם שם ברמה גבוהה. כשנבחרת שעלתה לחצי גמר היורו מגיעה אליך, זה קשה, אבל ההכנה היא הכי טובה שיש ואני מקווה שכולם יעשו את מה שצריך ומה שעשינו באימונים ואז יהיה בסדר".

יוסי בניון אלי גוטמן נבחרת ישראל. מגד גוזני
"לא היה ספק שיוסי בסגל". בניון עם גוטמן/מגד גוזני

גוטמן גם התייחס לנושא אי זימונו של בניון במשחקים הקודמים, ואמר בגילוי לב: "ליוסי ולי הייתה שיחה שהודעתי לו שהוא לא מוזמן נגד לוקסמבורג. יוסי לא אהב את זה, אבל כיבד את השיחה והבנתי אותו. הוא הקפטן. לאחר מכן היו לנו עוד מספר שיחות. מבחינתי לא היה ספק שיוסי בסגל והשיחות שקיימנו נעשו בכזאת רמה של כבוד הדדי. עצם העובדה שאני מרשה לעצמי להתייעץ אתו על ההרכב מדברת בעד עצמה".

בסיום אמר גוטמן: "מי שיאמן את הנבחרת עוד עשר שנים יהיה בניון". השחקן עצמו סיכם: "כקפטן, יש אחריות במגרש ומחוצה לו. על המגרש מצפים ממך להביא את היכולות ולעזור לשחקנים שלידך. לתת ביטחון לצעירים ולהרגיע אותם, עם הניסיון שיש לי. אנחנו מתמודדים עם נבחרת מצוינת, אבל אנחנו מתרכזים במה שאנחנו צריכים לעשות ונקווה שזה יספיק לתוצאה טובה".

בהתאחדות הודיעו שניתן יהיה להכניס בקבוקים אל האיצטדיון כדי לאפשר לקהל להתמודד עם החום הכבד. בנוסף, ייצאו שאטלים מאיצטדיון המושבה בשל העובדה כי בחניון הסמוך לאיצטדיון רמת גן תהיה מצוקת חנייה על רקע הקרקס שהוקם שם. שערי האיצטדיון ייפתחו ב-12:45.

כריסטיאנו רונאלדו אימון נבחרת פורטוגל. ברני ארדוב
מה הוא מחפש שם? כריסטיאנו רונאלדו באימון/ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בוקר נהדר בישראל עם הקולגות". רונאלדו עם ולוסו, פפה וסילביו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהנה מהשמש. רונאלדו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איך הם יגיעו למשחק? נבחרת פורטוגל משתזפת/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהנה מהשמש התל אביבית. רונאלדו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטירוף סביבו נמשך. רונאלדו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully