וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזור הכדורסל ביום ראשון בוטל

20.3.2013 / 16:30

פג אולטימטום המנהלת לקבוצות, וזאת לאחר שרוב הקבוצות ביטלו אימוניהן כי הישראלים סירבו לשחק במחזור הקרוב

המחזור ה-22 בליגת העל לא ייערך ביום ראשון הקרוב, וזאת לאחר שפג האולטימטום של מנהלת הליגה לארגון השחקנים. גורמים בכירים במנהלת אישרו כי מאחר שהשחקנים סירבו לחתום על מסמכים שהם מתחייבים לעלות על הפרקט ביום ראשון, המחזור מבוטל, וייערך במועד בלתי ידוע.

השביתה בליגת העל החלה לתת את אותותיה הבוקר (רביעי) לאחר שהאימונים של הפועל אילת וברק נתניה נערכו בצורה חלקית מאוד, כשכל השחקנים הישראלים של הקבוצות לא הורשו להתאמן עד שיחתמו על מסמך כי אין בכוונתם להשבית את הליגה ביום ראשון. לאחר מכן התקבלה החלטה אצל כל קבוצות הליגה, מלבד גלבוע/גליל ומכבי תל אביב, שלא לערוך היום אימונים.

כזכור, אמש הודיע ארגון השחקנים כי הוא יקיים שביתת אזהרה ביום ראשון, בעקבות אי ההתקדמות במגעים עם מנהלת הליגה על מספר הזרים בעונה הבאה. לאחר מכן הוציא יו"ר המנהלת שמואל פרנקל, מכתב לארגון השחקנים בו הוא מאיים שאם כל השחקנים לא יחתמו עד היום בשעה 15:00 על מסמך בו הם מתחייבים להופיע למשחק, הוא יבטל את המחזור ביום ראשון.

יותר מאוחר הוציא פרנקל מכתב מסודר לראשי הקבוצות ובו ציין ששחקן שלא יחתום על המסמך היום, לא יורשה להתאמן ולא יהיה זכאי למשכורת על הימים אותם החסיר. במנהלת הליגה לא מתכוונים לקיים פגישת חירום עם ארגון השחקנים, אך ייתכן שתיערך ישיבה בין ראשי הקבוצות על מנת לתאם את המהלכים הבאים שלהם. ישיבה דומה נערכה ביום ראשון האחרון.

ארגון השחקנים השיב במכתב למנהלת הליגה: "הפנייה של המנהלת ישירות לשחקנים אינה כדין. כמו כן, איום המנהלת על השחקנים לבל ישבתו גם היא אינה חוקית בעליל. המנהלת הפיצה לקבוצות מכתב אסור נוסף במסגרתו נדרשים השחקנים לחתום על המנעות משביתה כתנאי להתאמן במסגרת הקבוצה. השחקנים מאוחדים ונמנעו מחתימה על המסמך. חבל שבמקום לשבת למשא ומתן ולהגיע להסכם עם הארגון, המנהלת, כמי שמאגדת ומייצגת את הקבוצות, בחרה לפעול באורח נפסד תוך נסיונות כושלים להפעיל לחץ ישירות על השחקנים בקבוצות. מי שפוגע בחירות ההתארגנות, לפי חוק הסכמים קיבוציים, עלות לשאת בפיצוי של עד 200 אלף שקל".

עדכון ראשון: 10:58

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully