וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמאבק המושלם של נדאל: כאילו מעולם לא עזבת

עלייה בדירוג העולמי, תואר 53 בקריירה, יותר טורנירי מאסטרס מפדרר, 1.4 מיליון דולר בתוך חודש וחיוך. רפאל נדאל שוב איתנו ויש לו עוד כמה פסגות לכבוש עד סוף מאי

רפאל נדאל המשיך הלילה (בין ראשון לשני) את הקאמבק המרשים שלו עם זכייה בטורניר אינדיאן וולס היוקרתי (סך פרסים של 5.3 מיליון דולר). השור ממאיורקה, 5 בטורניר, התגבר על פיגור 1:0 במערכות כדי לגבור על חואן מרטין דל פוטרו (7) 6:4, 3:6, 4:6 בקרב על התואר ולזכות בטורניר שלישי ברציפות.

רפאל נדאל, טניסאי ספרדי, אחרי הזכייה בטורניר אינדיאן וולס 2013. GettyImages
מגיע לו לחגוג. נדאל/GettyImages

נדאל חזר לפעילות בפברואר אחרי 222 ימי היעדרות והדרדרות למקום החמישי בעולם. הוא התחיל את דרכו בטורנירים קטנים בצ'ילה ובברזיל, לאחר מכן זכה בטורניר אקפולקו הבינוני במקסיקו אחרי ניצחון בגמר על דויד פרר המדורג רביעי בעולם והלילה כאמור זכה באינדיאן וולס. בדרך לתואר בקליפורניה הספרדי בן ה-26 ניצח את רוג'ר פדרר ואת תומאס ברדיך, המדורגים 2 ו-6 בעולם.

"לא יכול להיות קאמבק טוב מזה, נכון?", הוא חייך בסיום, "כשאתה חווה חזרה כזו, אתה זוכר היטב את הרגעים הלא טובים, את שבעת החודשים הקשים הללו, את הספקות שמלווים אותך. זה ניצחון מאוד חשוב בשבילי, היה לי חשוב לגבור על הטניסאים הכי טובים בעולם על משטח בו הם מצטיינים".

הספרדי שחוזר לכושר יתכונן כעת לעונת החימר אותה הוא כל כך אוהב. הטורניר הבא בו הוא ישתתף יהיה זה במונטה קרלו, שייצא לדרך ב-13 באפריל ושבו הוא זכה שמונה פעמים ברציפות (2005-2012), מה שהופך אותו לטניסאי היחיד בתקופת התחרויות הפתוחות שזוכה באותו טורניר שמונה פעמים ברציפות. לאחר מכן הוא יתחרה בברצלונה, מדריד ורומא ובסוף מאי יחל את דרכו להגנה על התואר ברולאן גארוס.

רפאל נדאל, טניסאי ספרדי, אחרי הזכייה בטורניר אינדיאן וולס 2013. GettyImages
ועכשיו למונטה קרלו. נדאל/GettyImages

אלו בעצם חלק מהמשמעויות של הניצחון של הספרדי הלילה:

* הריצה היפה באינדיאן וולס השתלמה לנדאל גם בדירוג העולמי: הוא עלה למקום הרביעי.

* נדאל עלה למאזן 1:17 העונה אחרי זכייה בשלושה מתוך ארבעת הטורנירים בהם השתתף.

* מאזן הקריירה שלו עומד כעת על 123:600 (ניצחונות:הפסדים. כ-83 אחוזי הצלחה).

* הזכייה שלו הייתה התואר ה-53 בקריירת היחידים שלו.

* נדאל זכה במיליון דולר בזכות התואר בקליפורניה. סכום הזכיות שלו העונה עומד כבר על 1.4 מיליון דולר וכל זה בחודש.

* בזכות מיליון הדולר הללו, נדאל טיפס לסכום פרסים שנע סביב 51.5 מיליון דולר לאורך הקריירה. הנתון הזה מציב אותו במקום השני בכל הזמנים, כ-25 מיליון דולר פחות מרוג'ר פדרר ושלושה מיליון יותר מנובאק דג'וקוביץ'. פיט סמפראס במקום הרביעי.

* הניצחון על דל פוטרו העניק לו את התואר ה-22 שלו בטורנירים מסבב המאסטרס, המאזן הטוב ביותר בהיסטוריה. הוא נפרד מרוג'ר פדרר שנשאר עם 21 תארים כאלו.

* אחרי שכבר הניף את התואר באינדיאן וולס ב-2007 וב-2009, הוא עשה זאת הלילה בפעם השלישית.

  • עוד באותו נושא:
  • רפאל נדאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully