וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאלוב: "המשחק מול פורטוגל הוא המבחן שלי בנבחרת"

17.3.2013 / 18:28

הקשר מחכה לרונאלדו: "שהאוהדים יבואו לתמוך בנו ויעזבו אותו". על השיטה: "גוטמן מתאים אותה לשחקנים ולא להיפך"

ליאור רפאלוב עובר העונה בקלאב ברוז' תהליך התבגרות, כזה שדורש ממנו להשקיע יותר מחשבה במספרים מאשר בטקטיקה. בעונה שעברה רשם הקשר עונה טובה בליגה הבלגית. בתחילת העונה הוא החליט לשנות גישה ותחת שני מאמני הקבוצה העונה, הקשר הישראלי מנתב את הקריירה למקום שונה מזה בו היה עד כה.

ב-2,300 דקות בעונה שעברה רפאלוב רשם שישה שערי ליגה וחמישה בישולים. העונה, בקרוב למחצית מכמות הדקות הזו, הוא מצא את הרשת תשע פעמים. הוא כבש פעמיים נוספות בליגה האירופית, הוסיף שמונה בישולים ב-27 הופעות בכל המסגרות והיד עוד נטויה. במשחק מול פורטוגל מאמין רפאלוב, השינוי הזה יכול לבוא לידי ביטוי והוא רואה במפגש מול כריסטיאנו רונאלדו וחבריו הזדמנות אמיתית לדור הנוכחי להביא תוצאות.

ליאור רפאלוב, נבחרת ישראל. ברני ארדוב
המספרים בעלייה, פורטוגל תחטוף ממנו? רפאלוב/ברני ארדוב

"העונה שעברה הייתה מוצלחת, אבל העונה אני חושב בעיקר על איך לתרגם יכולת למספרים", הוא מספר בפתיחת הריאיון עימו, "כריסטוף דאום (המאמן בעונה שעברה, א"י) נתן לי המון אחריות, גם השחקנים סביבי הרגישו את זה. זה המשיך בתחילת העונה עם ג'ורג' לייקנס, מאמן נבחרת בלגיה לשעבר, אבל אז הגיע קרע בשריר, שמנע ממני לשחק חודשיים. באותו זמן, אני ושישה שחקני הרכב נוספים נפצענו וזו הייתה מכה גדולה למועדון. אחר כך הגיעו חמישה הפסדים רצופים, לייקנס הלך הביתה והגיע מאמן חדש (חואן קרלוס גארידו, א"י) ואתו תקופה חדשה, בה חזרתי מהפציעה. לא קל לחזור מקרע בשריר הירך האחורי ולקח לי זמן. בחודשיים האחרונים הבנתי שאני מסוגל לחזור לכושר ולהפוך לדמות דומיננטית וחשובה בקלאב ברוז'".

השינוי שעבר רפאלוב הוא בעיקר מחשבתי. גארידו מבקש ממנו לקחת יותר אחריות בחלק הקדמי והקבוצה מעבירה יותר כדורים דרכו. "אנשים שלא צופים במשחק מסתכלים בסופו של יום על מי בישל ומי כבש. אני לא נמדד בגולים, אלא במעורבות שלי במשחק, אבל אין ספק שהמספרים עוזרים. את העונה האחרונה סיימתי עם 11 שערים (17 בכל המסגרות, א"י), אבל אני לא יודע לומר איפה אני מצליח יותר. אני מרגיש טוב בברוז' כמו שהרגשתי בחיפה. בשני המועדונים נתנו לי הרבה חום והצוות מעריך אותי. אני לא נכנס להשוואות, זה פאסה. מי שרוצה להבין את ההבדלים בין ישראל לבלגיה מוזמן להגיע לכאן".

חואן קרלוס גארידו מאמן ויאריאל. GettyImages
נותן הרבה אחריות ומרחב. גארידו/GettyImages

בינואר צסק"א מוסקבה רצתה אותך. כמה נלחמת ללכת? ההצעה הייתה גבוהה מאוד.

"זה היה מאוד מחמיא, הבנתי מהנשיא שלנו שהייתה התעניינות מאוד רצינית, אבל הוא ביטל אותה על הסף. לא נלחמתי מכיוון שזה היה בינואר ואשתי הייתה בחודש השישי להריונה. מבחינת טיימינג, זה לא היה הזמן לעבור. אני בדעה שהרבה יותר מתאים לעבור קבוצה בקיץ, כי יש לך יותר זמן להיות מוכן. בינואר הכול לחוץ וצפוף, מגיעים שחקנים ספציפיים, שקבוצה צריכה בנקודות מסוימות. אני יכול לומר עכשיו שאני שוקל לעשות מעבר בקיץ, מעבר רציני יותר. אשב עם הנשיא ועם המנהל הספורטיבי ונקבל את ההחלטה הטובה ביותר בשבילי ובשביל המועדון. עכשיו אנחנו לפני הפלייאוף וזה מה שמעסיק אותי".

מבחינה קבוצתית יש לכם עונה די בינונית, אבל בבלגיה יש קיזוז והעונה בעצם נפתחת מחדש בפלייאוף. יש לכם סיכוי להשיג את אנדרלכט המובילה?

"צריכים להיות ריאליים. אנדרלכט עשתה מאזן מטורף של 13 ניצחונות ברציפות וברחה לליגה. הם ראויים לזכות באליפות. המקום הראשון מעפיל אוטומטית לאלופות והשני למוקדמות, כך שהמטרה שלנו היא להיות בטופ שתיים. אנחנו בסיטואציה בה ההפרש במחזורים האחרונים, כ-15 נקודות, מתקזז בחצי. אם יהיה מצב שאנדרלכט תמעד בפלייאוף ואנחנו נפתח ברצף חיובי, נוכל לדבר. בכל מקרה, המטרה היא כרטיס לצ'מפיונס".

גארידו נותן לך יותר חופש, הרבה יותר קל עכשיו להיות זה שמוביל את הקבוצה למקום הזה.

"כשהוא הגיע התאוששתי מהפציעה. נכנסתי לשיחה אתו והוא אמר לי שאני לא כשיר למשחק שלם. ישבתי בהתחלה על הספסל ולקח לי קצת זמן, אבל אחרי שבועיים-שלושה חזרתי להרכב ומאז אני שם. כבשתי ארבעה שערים בעידן שלו ואני משחק בעיקר בשני תפקידים, באחד הצדדים או באמצע. זה לא חדש לי כי עשיתי את זה בחיפה. העניין הוא שפה המאמן מאוד מקפיד על זה שאכנס לאמצע ואעזוב את הקו כדי לתת לחלוץ ולשחקן הקו לפתוח משחק ולרוץ לעומק. הוא רוצה שאהיה יותר מעורב ושותף להנעת הכדור. בברוז' מתאמנים על שני הפרמטרים האלה כל יום".

ליאור רפאלוב שחקן קלאב ברוז'. GettyImages
מה תהיה התחנה הבאה אחרי ברוז'?/GettyImages

בעידן אלי גוטמן בנבחרת רפאלוב לא הפך לבאנקר בהרכב, למרות השיפור במספרים. אחת הסיבות לכך היא השיטה של המאמן, שמקפיד על מרכז שדה צפוף ומפנה פחות מקום לשחקני הקישור ההתקפי. "יש לי מערכת יחסים מצוינת עם אלי, אנחנו בקשר טוב. בתחילת הקמפיין הייתי פצוע וזו הייתה תקופה חשובה לקבוצה ולנבחרת. אי אפשר לומר שלא הייתי שחקן הרכב, כי אם לא הייתי פצוע, אני מעריך שהייתי מתחיל את הקמפיין בהרכב. כאב לי מאוד שלא יכולתי ליטול חלק, במיוחד כאשר לא השגנו את התוצאות שרצינו ובעיקר בגלל שלא ניצחנו את אזרבייג'אן בחוץ ומעדנו מול רוסיה בבית. מאוד רציתי להיות מוכן לזה, אבל הפציעה ניתקה אותי. היה לי קשה לראות מהבית את הנבחרת. זה המשחק הראשון בו אני כשיר וכנראה גם המבחן שלי בנבחרת. כל תוצאה חוץ מהפסד תהיה טובה, כי גם עם תיקו נהיה בחיים. גוטמן יתרגל שני מערכים, אחד הגנתי ומבוקר ואחד יותר התקפי, למקרה שנצטרך לחזור מפיגור או להבקיע בדקות מסוימות. אני בטוח שנגיע למצבים ועם קצת מזל אולי גם נבקיע, אבל פורטוגל פייבוריטית ברורה".

למה שנאמין בכם הפעם?

"פורטוגל באה לנצח ואנחנו ננסה לקלקל להם את התוכניות ולהוציא לפחות נקודה. ניצחון ייתן לנו הרבה מוטיבציה ונוכל להאמין שאפשר להעפיל מהבית הקשה הזה. בדיבורים אנחנו טובים מאוד, אבל אלי מנסה להרים את הציפיות ולכן אני אופטימי. אולי נבוא קטנים ונצא מחויכים".

מה אתה חושב על השיטה? היא פוגעת בך, במליקסון, בבניון. אין מקום ליותר מקשר התקפי אחד בהרכב. גוטמן בונה בעיקר על נאתכו, אלברמן וראדי.

"גוטמן תמיד מסתכל על מי נמצא בכושר משחק טוב ולפי זה בונה על ההרכב. אני בטוח שהוא מתאים את השיטה לשחקנים ולא להיפך. הוא לא יעלה עם מערך שהשחקנים לא יכולים לבצע. יש לנו יותר זמן להתכונן הפעם מאשר למשחק מול פינלנד. נתכונן לכל סיטואציה. יש היום כמה ליגיונרים שמספקים מספרים. עדן בן בסט, מאור מליקסון ואני משחקים מדי שבוע. חמד משחק בספרד ויוסי בסגל באנגליה. לגוטמן יהיה כאב ראש בריא לקראת פורטוגל, אסור לאכזב אותו".

ובטח את הקהל. מדברים על אצטדיון מלא, אבל רוב האוהדים מגיעים לראות את רונאלדו. בדור הזה לא הצלחנו להפתיע אף נבחרת, כולל שוויץ ויוון.

"בסיטואציה שיש היום, האוהדים יבואו לתמוך בנבחרת ויעזבו את רונאלדו. אני מסכים שחלק מגיעים לראות את פורטוגל, כי הם ברמה הכי גבוהה באירופה. כולם רוצים לתמוך בנו, זה משחק השיא שלנו. בחוץ יהיה קשה מאוד ואם אפשר להוציא משהו, זה רק בבית. אין עוד משחק כזה".

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. רויטרס
עזבו אותו, תעודדו את הנבחרת. רונאלדו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully