וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן ואבוקסיס שוקלים שינוי מערך לקראת פורטוגל

17.3.2013 / 8:16

הסיבה לאי זימון טואטחה: הנבחרת עשויה לשחק במערך 4:1:4:1, הכולל שחקן הגנה בין הבלמים לקישור והעדפה למגנים הגנתיים

מאמן הנבחרת אלי גוטמן ועוזרו יוסי אבוקסיס שוקלים לשנות את המערך לקראת המשחק נגד פורטוגל. המערך שעליו מדובר בשיחות מקצועיות כולל ארבעה שחקני הגנה ושחקן נוסף שישחק בין הבלמים לקישור. בנבחרת אישרו אתמול: "אני חושבים על מספר מערכים שהנבחרת לא תרגלה עד היום".

לטענת גורמים בנבחרת, הסיבה שבגללה טאלב טואטחה לא זומן לנבחרת נובעת מהשיקולים החדשים של הצוות המקצועי, שמעדיף לשחק במערך שכולל מגנים בעלי אופי הגנתי יותר, מאשר בעלי אופי התקפי, כמו אבי ריקן וטואטחה. "הגול שספגה הנבחרת מול פינלנד, והמערך בו משחקת פורטוגל, שנחשבת לאחת הנבחרות הטובות באירופה בהשתלטות עם כדורים באזור שבין הבלמים לקישור, היא המקור למחשבה על מערך חדש", הסבירו.

שחקן מכבי חיפה, טאלב טואטחה. קובי אליהו
הסיבת לכך שלא זומן נחשפת. טואטחה/קובי אליהו

יש לציין כי בנבחרת שוקלים גם מספר שיטות אחרות, שיטה הכוללת שלושה קשרים אחוריים וארבעה שחקני הגנה, או שיטה מוכרת יותר הכוללת חמישה שחקני הגנה שגוטמן מגדיר כ-3:5:2.

אם בסופו של דבר יוחלט לפתוח במערך הזה, ייתכן שגוטמן יעלה עם רמי גרשון או גל שיש, למשל, בהרכב. השחקן שישחק בין הבלמים לקישור במקרה הזה יהיה אחד הבלמים (טיבי למשל) או אפילו להפתיע עם שרן ייני. כרגע ייתכן שגם שני הבאנקרים הגדולים בהתקפה, עדן בן בסט ותומר חמד, לא יפתחו יחד וגוטמן יעדיף למקם בצד שמאל את אחד הקשרים ההתקפיים שלו. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, גוטמן החליט לזמן את בניון לסגל כבר ביום שישי שעבר, בכפוף לכך שייכלל בסגל לאחד משני המשחקים הקרובים שנותרו לצ'לסי. הקשר אמור לקבל דקות מול פורטוגל, במיוחד אם הנבחרת תחליט לפתוח במערך הזה.

הבוקר נחתו הלגיונרים בירם כיאל, רמי גרשון וטל בן חיים, ושגרירים נוספים אמורים לנחות בהמשך. אגב, חלק משחקני הנבחרת וליגת העל ישתתפו היום בחנוכת חנות שוקולד של משפחת כיאל ביישוב ג'דיידה-מכר. "אולי זה ייתן קצת טעם מתוק לקראת פורטוגל", אמר אתמול קשר סלטיק.

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
הולך על שינוי מערך? גוטמן/ברני ארדוב

נבחרת תפתח מחר את ההכנות לקראת פורטוגל, זאת בשל משחקה של מכבי חיפה הערב מול בני יהודה. מחר (18:30) תיערך מסיבת עיתונאים בבית הנבחרות בשפיים והאימון יהיה היחיד שיהיה פתוח לכל אורכו לתקשורת. ביום שלישי ורביעי תערוך הנבחרת אימון כפול, בבוקר בשפיים ובערב ברמת גן. ביום חמישי ייערך האימון המסכם שלה בשעות הצהריים (14:00), כשעוד לפני כן תיערך מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת המשחק בשישי (14:45, רמת גן). במוצאי שבת תחל הנבחרת בהכנות לקראת המשחק מול צפון אירלנד, לשם תמריא ביום ראשון בצהריים, כשעוד לפני גן תערוך אימון סגור בשפיים.

לגוטמן יהיו חמישה ימים כדי להכין את הנבחרת למשחק והוא יערוך מספר אסיפות לקראת המשחק. לקראת המשחק הולכת וגוברת תופעת מכירת המנויים לקראת המשחק. כפי שפורסם כאן בשבוע שעבר, עשרות אוהדים מציעים את המנויים שרכשו עד לא מזמן תמורת סכומים מופקעים, בעיקר באמצעות מודעות יד שניה באינטרנט. הסכומים נעים בין 200 שקלים לכרטיס בודד ועד 1,000 שקלים תמורת מנוי שכולל גם את המשחקים מול אזרבייג'אן (שישי לספטמבר) וצפון אירלנד (15 באוקטובר), שינעל את הקמפיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully