וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה נגד השמצה: האוזמן על הקשיים של מכבי תל אביב בליגה

11.3.2013 / 7:00

מכבי תל אביב מנסה לטעון שהליגה המקומית לא מעניינת אותה, אך האמת המרה היא שהעונה, בניגוד לעונות קודמות, קבוצות הליגה פשוט יכולות להגיע ולנצח אותה בקלות יחסית. האוזמן סוגר מחזור, מגנה את ההשתלחות של דרוקר בסמית' ותוהה: אריק שיבק, אתה רציני?

1. במסגרת תכנית הפריגיים לפני משחק היורוליג של מכבי תל אביב מול פנר-אולקר כאן בוואלה! ספורט התגלע ויכוח בין הפאנליסטים (אריק שיבק, אוהד גרינוולד ואנוכי) באשר לסיבות שהביאו להפסדה של מכבי תל אביב בדרבי. הוחלפו שם דעות שונות, לרבות הדעה לפיה מכבי מפסידה בליגה פשוט כי המסגרת המקומית לא מעניינת אותה. עושה רושם שדיוויד בלאט אימץ אף הוא את המנטרה הזאת לאחרונה, כאשר בהתבטאויות שונות נתן להבין שמכבי תל אביב שומרת את עצמה ליורוליג. ולא שיש משהו לא בסדר בזה. ועובדה – מכבי לא הלבישה למשחק מול נתניה את שון ג'יימס.

אבל בלאט ושאר הצוות הצהוב יודע שזאת לא בדיוק האמת. מכביתל אביב מתקשה בליגה כבר תקופה ארוכה, והיא לא הפגינה שום סימנים של חוסר אכפתיות בהפסד בדרבי או בניצחונות הדחוקים על חולון ואילת בליגה או על אשדוד וחיפה בגביע. וזה לא רק בגלל בעיות היצירה בהתקפה. וזה לא רק בגלל חוסר העומק המשווע מתחת לסל. לאורך השנים התרגלנו לקלישאה (המדויקת) לפיה יש מצבים מסוימים בהם אפשר לתפוס את מכבי כשהיא לא מוכנה. המצב העונה השתנה. ולא, לא בגלל רמת הקבוצות היריבות המקומיות. הן נשארו בערך אותו הדבר. פשוט מכבי היא לא ממש מכבי. ולא חייבים לתפוס אותה כשהיא לא מוכנה. אפשר פשוט להגיע ולנצח אותה. כולל במשחק על כל הקופה שיערך ברוממה ביוני.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. נמרוד סונדרס
מכבי, ובכן ,היא פשוט לא מכבי. בלאט אובד עצות אמש/נמרוד סונדרס

2. יש לא מעט דברים מקצועיים שאפשר לכתוב על משחקה של הפועל ירושלים בחיפה. אבל עם כל הכבוד להצטיינות של קלאיית'ס ולעליונות של חיפה הזחוחה מחד, לריקודים של טפירו ולבעיות הסגל של ירושלים מאידך, הרי שהסיפור המרכזי ממנו לא ניתן להתעלם הוא פרשת דרוקר-סמית'. הקרנף צוטט באמירות חמורות שהופנו כנגד מאמנו, והאחרון השיב באופן חמור לא פחות. על פי הפרסומים השונים, נראה שסמית' אמור לעמוד בפני שימוע ביום שלישי הקרוב, לאחריו יסיים את דרכו בקבוצה של עיר הבירה.

אז מה היה לנו כאן? שחקן התראיין והשמיץ את מאמנו. ועל כך ייענש בחומרה. מאמן התראיין והשמיע דברים חמורים וחסרי תקדים על אותו השחקן. מה יהיה עונשו? לא יעלה על הדעת לפטור את שרון דרוקר מאחריות להתנהלותו הפסולה רק בגלל שהשחקן "התחיל". מאמנים מקדישים שעות רבות במהלך העונה כדי להטיף לשחקניהם שלא להיגרר לפרובוקציות במגרשים. כי במגרש הכדורסל, גם מי ש"התחיל" וגם מי שגמר - נענשים. וקל וחומר כשעסקינן במאמנים. עם כל הכבוד להצהרות התוקפניות של דרוקר והמנכ"ל שלו, קרייג סמית' הוא עדיין שחקן הקבוצה.

אז מבלי להיכנס לכל מיני בדיקות רלוונטיות לעניין לשון הרע שמומלץ למקורביו של סמית' לבצע עבורו, פשוט לא ניתן לקבל מצב שבו מאמן מתראיין ומשמיע דברי בלע כאלה כנגד חבר לאותו המועדון. בעונה שעברה היה זה הבעלים של אשקלון שפעל תוך חוסר צדק מוחלט, כאשר העדיף להעניש את המנהל המקצועי שלו שמעון אמסלם ולוותר לכוכב הקבוצה החצוף מרקו קילינגסוורת'. אם קיימת כאן מידת צדק, צריך יושב הראש של הפועל ירושלים לזמן את מאמנו לשימוע. ולתת לו בדיוק את אותו העונש שיבחר לתת לקרייג סמית'.

ועוד כמה דברים לסיום. כשמאמן קבוצה מתראיין ומפיל את האחריות לנתוני הריבאונד החלשים של הקבוצה שלו על שחקן יחיד – זה מביך. אם נאמרו הדברים ברגע של אבדן עשתונות, הרי שזה לא מוסיף כבוד לאותו המאמן. ואם שרון דרוקר באמת מאמין בשטות הזאת, מצבו עוד הרבה יותר גרוע.

שרון דרוקר מאמן הפועל ירושלים. מגד גוזני
ההשתלחות בסמית' לא מוסיפה לו כבוד. דרוקר/מגד גוזני

3. שתי ידיעות שפורסמו בימים האחרונים ואשר נוגעים להחלטות של אריק שיבק דורשות התייחסות. החלטה אחת של המאמן הלאומי היא לזמן את שון דאוסן, אור סולומון ובר טימור לסגל הרחב של הנבחרת הבוגרת. עם כל הכבוד (ויש כבוד) לחשיבות הזימון לסגל המורחב, צריך לקוות שלפחות שני האחרונים ימצאו מקומם בסגל האמיתי, זה שמשחק בקיץ. הידיעה הנוספת נוגעת לכובעו השני של שיבק, כמנהל המקצועי באיגוד הכדורסל. מסתבר שהוצגה תכנית שתועבר לאישור, לפיה שחקן צעיר בליגת העל יוכל ליטול חלק אף במשחקי קבוצת ליגה לאומית. הפעם, ועם כל הכבוד לניסיונותיו של הדמות המקצועית הבכירה של איגוד הכדורסל לחשוב מחוץ לקופסא, יש מקום לומר לו שתי מילים בלבד: נו באמת. גם אם יצליחו לפתור את כל הבעיות הלוגיסטיות, היישומיות, הכספיות, הביטוחיות וכן הלאה, הרי שמבחינה מקצועית מדובר בתכנית שמוטב לכולם אם תיגנז ומהר.

אם יחסיר השחקן הצעיר שני אימונים (לפחות) בשבוע מאימוני הקבוצה בליגת העל, הוא לא ישחק בה. אם הוא יגיע רק לשני אימונים בקבוצת הליגה הלאומית, בהנחה שלמאמן שם יש טיפה של אינטגריטי וכבוד עצמי, הוא לא ישחק גם בה. ומה לגבי ההשלכות שיש למהלך כזה על יתר שחקני הסגל באותה קבוצה לאומית? שיבק, זה פשוט לא רציני. אתה, כמאמן, מעולם לא היית מסכים לפתרון מחולטר שכזה. ומה לגבי חלוקת עומסים? ומה לגבי תיאום מקצועי בין שתי המסגרות? השחקנים הצעירים לא צריכים קיצורי דרך. הם צריכים דרך. בלי קומבינות, בלי העדפה מתקנת ובלי חצאי פתרונות. יש דרך אחת ויחידה לשלב שחקנים צעירים שכאלה בשתי מסגרות. קוראים לדרך הזאת ליגת מילואים. שם, מפוקחת קבוצת המילואים על ידי מאמן הקבוצה הבוגרת (או המנהל המקצועי) מתוך כוונה לאפשר חיזוק אלמנטים חלשים ומתן דקות משחק נוספות באותה המשפחה. השחקן הצעיר והכדורסל הישראלי מחפשים פתרונות אמיתיים.

אריק שיבק מאמן נבחרת ישראל (מימין) לצד עוזרו אריק אלפסי. קובי אליהו
שיבק, זה לא רציני/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully