וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם בגלשני רוח: ארד למעין דוידוביץ'

6.3.2013 / 19:45

הגולשת סיימה תשיעית בשיוט המדליות בברזיל, ויחד עם האלופה לי קורזיץ תרכיב לראשונה פודיום בשליטה ישראלית. בגברים: נמרוד משיח סיים שישי, שחר צוברי שביעי

צפו בחגיגות של קורזיץ ודוידוביץ'

השייט הישראלי רשם הערב (רביעי) הישג חסר תקדים באליפות העולם בגלשני רוח, שננעלה בבוזיוס שבברזיל. לראשונה בהיסטוריה, שתי גולשות ישראליות יעמדו בצוותא על הפודיום באליפות עולם. אחרי שלי קורזיץ הבטיחה זכייה שלישית ברציפות באליפות העולם כבר אתמול, מעין דוידוביץ' זכתה היום במדליית הארד, אחרי שסיימה במקום התשיעי בשיוט המדליות.

דוידוביץ' דורגה במקום השני לפני שיוט המדליות בו הניקוד כפול, אבל בשיט עצמו סיימה במקום התשיעי בלבד וצברה 18 נקודות שליליות. בריוני שואו הבריטית סיימה רביעית בשיוט ועקפה את דוידוביץ', אבל הגולשת הישראלית שמרה על פער של שני מקומות משרלין פיקון הצרפתיה שסיימה את השיוט שישית, וכך איבדה סיכוי לזכות במדליה. אגב, לי קורזיץ סיימה את השיוט הזה במקום השביעי.

עבור דוידוביץ' מדובר כמובן בהישג השיא בקריירה. בשנה שעברה היא זכתה במדליית הכסף באליפות אירופה ממנה נעדרה לי קורזיץ, וב-2011 היא סיימה שישית באליפות העולם באוסטרליה. ב-2008 ייצגה דוידוביץ' את ישראל במשחקים האולימפיים בבייג'ינג, וסיימה עשירית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
פודיום בשליטה כחול לבן. דוידוביץ'/מערכת וואלה, צילום מסך

היום האחרון באליפות העולם בגלשני רוח נפתח הערב בבוזיוס באיחור של כשעה בגלל רוחות חלשות באתר התחרות. ואז יצאה לדרך שיוט המדלית של הגברים. נמרוד משיח דורג רביעי ערב השיוט עם כמות נקודות זהה לזו של ביירון קוקלאניס שדורג שלישי. בפועל, משיח היה רחוק מלהתמודד על מקום בפודיום אחרי שסיים את השיוט במקום התשיעי בלבד, מה שהוריד אותו בסופו של דבר למקום השישי הכללי.

נמרוד משיח גולש רוח ישראלי. עידו שחם
לא כל יום קורזיץ. נמרוד משיח מחוץ לפודיום/עידו שחם

ניק דמפסי הבריטי סיים שני והבטיח את זכייתו באליפות העולם, כשהאלוף האולימפי מהולנד, דוריאן ואן ריסלברג, סיים שני. ביירון קוקלאניס היווני סיים את השיוט המסכם במקום הרביעי וזכה בסופו של דבר במדליית הארד. המדליסט האולימפי מבייג'ינג, שחר צוברי, סיים את השיוט במקום העשירי ונותר במקום השביעי הכללי עם סיום האליפות.

משיח סיכם: "התחלתי דרך חדשה. אני מאוכזב שלא השגתי מדליה, אבל גאה ובטוח בדרך. הפנים בהחלט קדימה עם הרבה ביטחון. כל הכבוד למעיין וללי על ההישג המצוין". צוברי הוסיף: "הייתה לי אליפות טובה. אני מרגיש שעשיתי התקדמות גדולה. אחזור ארצה ואעשה סיכום מקצועי עם הצוות שלי".

אפרים זינגר, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל, בירך: "ההישגים הגדולים של קורזיץ ודוידוביץ' והמיקום הגבוה של הגברים מציבים את הגלישה הישראלית באופן ברור בחזית ההכנות בדרך למשחקי ריו 2016. שתי הגולשות הוותיקות והמנוסות הללו מהוות מודל מיוחד לחיקוי בקרב ספורטאיות. הדבקות שלהן במטרה, העקשנות והנחישות שלהן מוכיחות עד כמה רצונן להגשים את החלום האולימפי - זכייה במדליה אולימפית - עז והוא מעל הכל חרף קשיים ואכזבות בדרך".

הוועד האולימפי יעניק לקורזיץ מענק של 100 אלף שקל. מאמנה בן פינקלשטיין יקבל מחצית מהסכום. מעיין דוידוביץ' תקבל מענק של 50 אלף שקל. בתוך פחות משבוע מעניק הוועד מענקים על הישגים בסך 275 אלף שקל (לגלשנים ולסרגיי ריכטר, אלוף אירופה ומאמניו).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully