וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לי קורזיץ אלופת עולם בפעם הרביעית

5.3.2013 / 17:51

גולשת הרוח הישראלית סיימה את השיוט העשירי במקום ה-18, אבל שמרה על פער של 21 נקודות מהמקום השני, כשנותר רק שיוט המדליות. מעין דוידוביץ' מדורגת שניה

גולשת הרוח לי קורזיץ הוכיחה הערב (שלישי) שהיא אחת הספורטאיות הישראליות הגדולות בכל הזמנים, כשזכתה בפעם הרביעית בקריירה באליפות העולם, ובמקרה הזה בפעם השלישית ברציפות. יום לפני שיוט המדליות שאמור להכריע את התחרות, קורזיץ הבטיחה לעצמה פער של 21 נקודות על פני המקום השני, בתום השיוט העשירי של האליפות שמתקיימת בבוזיוס שבברזיל. המשמעות היא שגם אם קורזיץ תסיים אחרונה בשיוט המדליות, היא תוכל להפסיד לכל היותר 20 נקודות, כשהיא מובילה את התחרות ב-21 נקודות.

היום הלפני אחרון באליפות העולם בגלשני רוח התאפיין ברוחות חלשות יותר לעומת היומיים האחרונים (6 עד 9 קשר). כל זה לא הפריע בתחילת היום לקורזיץ, שלמרות שהיא מעדיפה רוחות חזקות, הצליחה לנצח בשיוט רביעי ברציפות באליפות, ולהגדיל את הפער מהמתחרות שלה. אחרי 9 שיוטים קורזיץ צברה 18 נקודות שליליות, והיא הובילה את התחרות בביטחה. השיוט העשירי, האחרון לפני שיוט המדליות בו הניקוד כפול, היה הגרוע ביותר של הגולשת הישראלית באליפות והיא סיימה אותו במקום ה-18. עם זאת, קורזיץ השתמשה בזכות "לזרוק, את השיוט הזה, ובתום עשרה שיוטים היא שמרה על פער של 21 נקודות על פני השניה, במקרה הזה מעין דוידוביץ' הישראלית.

שיוט המדליות יכריע למעשה אם תהיה היסטוריה נוספת בתחרות בברזיל. מכון לעכשיו מעין דוידוביץ' מדורגת במקום השני הכללי בתום עשרה שיוטים עם 49 נקודות אחרי שסיימה עשירית בשיוט העשירי. דוידוביץ' מקדימה בשלוש נקודות את בריוני שואו הבריטית המדורגת שלישית וב-14 נקודות את הרביעית, שרלין פיקון הצרפתיה. לטולי פטאיה הפינית שניצחה בשיוט העשירי יש 65 נקודות שליליות. מאחר והניקוד בשיוט המדליות הוא כפול, מעיין דוידוביץ' עדיין רחוקה מלהבטיח מדליה באליפות העולם, והיא תיאבק נגד לא מעט יריבות ביום רביעי.

בתום יום השיוטים הלפני אחרון, למשלחת הישראלית יש סיכוי לחזור מברזיל עם שלוש מדליות. בתחרות לגברים, נמרוד משיח סיים את שני השיוטים היום במקומות 15, ו-3 ובתום עשרה שיוטים הוא מדורג במקום הרביעי הכללי עם 41 נקודות שליליות, בדיוק כמו לביירון קוקלאניס היווני שייאבק נגדו על מדליית הארד. מי שמוביל בתחרות, די בבטחה, הוא ניק דמפסי הבריטי שצבר 26 נקודות שליליות והוא מקדים את האלוף האולימפי מהולנד, דוריאן ואן ריסלברג, לו יש 35 נקודות. אגב, גם לריקרדו סנטוס הברזילאי שמדורג חמישי יש 41 נקודות והוא יאבק מול משיח וקוקלאניס. המדליסט האולימפי, שחר צוברי, סיים היום במקומות 5 ו-13 ובתום עשרה שיוטים הוא מדורג במקום השביעי עם 57 נקודות שליליות. צוברי ככל הנראה לא יתקרב לאיזור הפודיום, אבל יסיים את אחת מאליפויות העולם הטובות בקריירה שלו, עם מקום בעשיריהי הראשונה. משיח ינסה לזכות במדליה שלישית בקריירה באליפות העולם.

לי קורזיץ גולשת רוח ישראלית חוגגת את זכייתה באליפות העולם. גם בלונדון?. GettyImages
ושוב זה קורה. לי קורזיץ/GettyImages

אליפויות העולם בה זכתה לי קורזיץ :


קאדיז 2003

פרת' 2011

קאדיז 2012


לי קורזיץ היא גולשת הרוח השניה בהיסטוריה של הספורט הזה, שזוכה שלוש פעמים ברציפות באליפות העולם. הראשונה שעשתה זאת הייתה מוד הרבר הצרפתיה, שעשתה זאת בין השנים 1994 ל-1996. הרבר עשתה זאת בדגם המיסטרל, שהיה הדגם האולימפי הקודם. לי קורזיץ היא הראשונה לעשות זאת בדגם ה-RS:X, שמכונה בארץ ניל פרייד.

הזכייה הנוכחית של קורזיץ היא הרביעית בסך הכל שלה באליפויות העולם. בכך השוותה קורזיץ את שיאה של אלסנדרה סנסיני האיטלקיה, שזכתה גם היא בארבע אליפויות עולם ונחשבה עד היום לגולשת השניה בכל הזמנים בהיסטוריה של אליפויות העולם. הרבר הצרפתיה היא הגולשת הטובה בכל הזמנים במפעל הזה עם 5 מדליות זהב ואחת מארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully