וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוסאני: "כשהגעתי לראשון לציון, משהו היה כבוי"

26.2.2013 / 9:00

מאמן ראשון לציון מספר בראיון המחזור על המינוי ("נותנים יותר מדי משקל לקשרים. כשפרי קורא לך, זה שונה") ועל ההתאוששות ("קודם כל, העלינו את הביטחון"). וגם: התשובה של סטול, וציון הדרך של יבזורי

הסיבוב הראשון נגמר בסערה גדולה במכבי ראשון לציון. הקבוצה מעיר היין הפסידה למכבי חיפה במשחק שבסיומו התעמתו המאמן אפי בירנבוים והיו"ר יצחק פרי, כשבירנבוים היה זה ששילם את המחיר והלך הביתה. הכתומים זכו לביקורת נוקבת על ההתערבות של פרי בנעשה בקבוצה, אך בינתיים מי שתפס את מקומו של המאמן הותיק היה רוני בוסאני, שהיה צריך לעבוד בתוך מערכת שעברה טלטלה. שבעה מחזורים תחת שרביטו של בוסאני, ראשון לציון חזק בתמונת הפלייאוף העליון, כשבמשחק האחרון ניצחה את בני הרצליה 82:88, והשיגה על הקבוצה מהשרון יתרון גדול במאבק על הכרטיס לששת הראשונות.

"כל ניצחון מקרב אותנו, ובאמת זה היה ניצחון חשוב, הייתי עדיין נזהר מלצאת בהצהרות", מספר בוסאני בראיון המחזור לוואלה! ספורט, "אנחנו צריכים עדיין עוד ניצחונות להבטיח את מקומנו בפלייאוף העליון. כל ניצחון בגדול הוא משמעותי ובפרט עכשיו שאנחנו כמה מחזורים לסוף שעושים את המיקומים, וככל שכמות המשחקים מתקצרת יש לך פחות זמן לתקן אז בהחלט זה ניצחון חשוב ומשמעותי".

מאמן מכבי ראשון לציון רוני בוסאני. מגד גוזני
בוסאני מציג: מסע התאוששות/מגד גוזני

אתם ממשיכים קו גדול של חוסר יציבות בתוך המשחק שלכם. ממה זה נובע?

"אני לא חושב שאפשר היום להצביע על קבוצה אחת, ולא רק בליגה שלנו, שאין לה במהלך משחק מומנטומים, כי כדורסל זה משחק של מומנטום. יש לך בעלייה מומנטום חיובי, ואז מומנטום שלילי, וזה קורה בכל משחק ובכל הקבוצות. נגד הרצליה ברבע השלישי הייתה לנו ירידה שהיא תלולה מדי, לקבל 31 נקודות ברבע זה הרבה ועל זה דיברנו בפסקי זמן, ובין הרבעים, וכולנו ידענו, גם השחקנים וגם בצוות, שזה הרבה מדי, בטח ובטח לקבוצה כמו שלנו. החבר'ה שלנו אוהבים לשמור, ושמים את הגוף ונותנים הרבה בהגנה".

כאמור, בוסאני לקח את ראשון לציון על עצמו באמצע העונה, דבר שלא כל המאמנים היו עושים. "בשנים האחרונות היו לי פה ושם הצעות שלא לקחתי, אבל כשבא אליי יצחק פרי ומכבי ראשון לציון יש הבדל. זה שונה. הם היו בסוג של מצב חירום, מעכשיו לעכשיו. לא היה להם מאמן, הם ביקשו שאני אבוא לעזור ולקחת את הקבוצה והסכמתי. אני מכיר את הליגה והקבוצות, בטח את השחקנים הישראלים, את הזרים הכרתי פחות. לאט לאט עם הזמן הכרתי את כולם".

לא היו לך חששות שיגידו שמונית לתפקיד כי אתה חבר של יצחק פרי?

"אני חושב שמגזימים פה בעניין של הקשרים. אני מאוד מעריך את פרי. אני מכיר אותו, הייתי שחקן שלו, הייתי מאמן שלו כשהוא היה יו"ר ואנחנו ביחסים טובים מאוד כל הזמן. יש עוד יושבי ראש שאני ביחסים טובים איתם ומכיר אותם. במכבי ראשון, ואמרתי את זה כשנכנסתי לתפקיד, שיחקתי שבע שנים, ואימנתי פה חמש או שש שנים. עליתי עם הקבוצה ליגה, והיינו ביחד בכל המקומות שאפשר. פה הקשר, והשורש החזק שאני מרגיש אל הקבוצה. פרי שומר ושמר על יחסים מצוינים עם כל שחקני העבר ששיחקו בקבוצה בתקופה שלי, ויכולים להעיד על זה שאר שחקני העבר, לא צריך לעשות מזה שכאילו זה משהו יוצא דופן זה לא. פרי אירח פה בזמנו את ג'ינו בנקס, ורק לפני שבועיים היה כאן אלכס ניקוליץ', כך שזה מעיד על היחסים הטובים שלו עם שחקני העבר".

עוזר מאמן נבחרת ישראל לשעבר מספר על המצב בו מצא את קבוצתו: "היה בעיקר חוסר ביטחון. משהו היה שם כבוי, שחקנים עם עיניים למטה, לא ידעו את מקומם. לא היה ביטחון לשחקנים בעצמם או בקבוצה או במערכת, ככה זה היה נראה לי. היו לי שיחות עם השחקנים המובילים, וזה מה שהשתמע ונראה בפועל. כבר באותו הזמן לקחתי משחקים קודמים של הקבוצה והסתכלתי וזה די בלט".

מה עשית באמת כדי לשנות דברים?

"באתי והחלפתי בראשון צוות טוב, אני והעוזר שלי הוד בן הרצל, החלפנו צוות טוב מאוד - אפי בירנבוים ומתן חרוש. הקבוצה נקלעה לסיטואציה לא נוחה. הדבר הראשון היה להעלות את הביטחון של השחקנים, לעשות כל מיני דברים מקצועיים שנראה לי שלא היו בקבוצה, להרים את השחקנים בצורה המנטאלית. אלה דברים שלוקחים זמן, וצריך להסתכל עליהם ולשמחתי הרוב הסתגלו על זה טוב מאוד, והקבוצה עכשיו במצב טוב".

שחקן מכבי ראשון לציון אור סולומון מול שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן. מגד גוזני
"כשהגעתי, ראיתי שחקנים כבויים". אור סולומון עם הכדור, רייט מציץ/מגד גוזני

בקדנציה הקודמת שלו בליגת העל, בוסאני הצעיד את עירוני נהריה לפיינל פור בסיום עונה נהדר, אך לא זכה לאמן בקבוצה עונה נוספת, דבר שדי מציק לו עד היום.

"באתי לנהריה כשהקבוצה הייתה בתחתית, לקחתי אותה והגענו לפיינל פור. הסתיימה העונה וההנהלה שהייתה הפסיקה את עבודתה, אנשי "ישקר" שקיבלו החלטה שהם לא תומכים יותר בקבוצה והיא חזרה לראש העיר שמינה את הבן שלו ואחד מעוזריו להתחיל לנהל דברים. אחרי כמה ימים מתום העונה ראיתי שהם מדברים עם מאמן אחר, עודד קטש, וזה פגע בי והפריע לי. אחרי שלא הסתדר שם הסיפור עם קטש, הוא נשאר בגליל, הם באו אליי וניסו במשך כמה ימים לשכנע אותי שאני אאמן את הקבוצה אבל לא יכולתי לעבוד עם אנשים כאלה שעשו דבר כזה, הרגשתי לא טוב איתם. לגבי ראשון אני לא יודע, לא מתייחס ולא מסתכל על זה. אנחנו באמצע תהליך, היינו נקודה או שתיים ממקום אחרון, ואנחנו בתהליך של ללכת קדימה ואני לא מתייחס הלאה".

יש לכם מבחן חשוב מאוד בירושלים בשבוע הבא.

"הקבוצה משחקת טוב. בשבועיים האחרונים קלענו מעל 90 נקודות בממוצע למשחק, הקבוצה בסדר גמור. אנחנו צריכים לשמור על יציבות לאורך זמן יותר גדול, בין הרבעים שלא תהיה נפילה גדולה. אנחנו רוצים לשחק טוב והמתחרות שלנו הן גם קבוצות טובות. אנחנו נוסעים למלחה, לשחק נגד קבוצה עם הרבה מאוד שחקנים טובים בכל התפקידים וספסל טוב".

מה ייחשב בעיניך להישג בסיום העונה הזאת?

"מאוד חששו בקבוצה ממצב שנהיה בתחתית ונרד ליגה, כשהגעתי לכאן, אז מפה נסתכל הלאה. מה המטרות? להסתכל קדימה מכאן. בקבוצה מאוד חששו שהקבוצה תרד ליגה, היה חוסר ביטחון, היה מצב מאוד רעוע, עכשיו תשפטו אתם מה ייחשב כהצלחה".

שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון, דגן יבזורי. אדריאן הרבשטיין
ההתאוששות שלה מסמלת את השינוי שלו גלבוע גליל. יבזורי/אדריאן הרבשטיין

מספרי המחזור

8 - דקות בלבד היה סילבן לנדסברג על הפרקט בניצחון של מכבי תל אביב על הפועל חולון, והספיק לעשות נזק גדול. בדקות עם לנדסברג פיגרה מכבי ב-16 נקודות, ואילו בשאר דקות המשחק ניצחו הצהובים ב-23 נקודות. למזלו של דיוויד בלאט הוא הבין בשלב מסוים כי מהמתאזרח שהגיע ממכבי חיפה לא תגיע הישועה בחג הפורים ושיתף אותו מעט מאוד.

10 - נקודות בלבד קלע מרקוס דאב בהפסדה של אליצור אשקלון להפועל ירושלים. דאב היה המצטיין של אליצור אשקלון מאז חזרתו מהפציעה שהטרידה אותו בחלקים הראשונים של העונה, אך בחמשת המשחקים האחרונים הוא פשוט לא אותו שחקן דומיננטי. בשבועות האחרונים ג'רוויס הייז גונב את ההצגה מדאב, ואשקלון מאבדת כוח חשוב מתחת לסלים, משהו שעדי אזולאי יהיה חייב אם ברצונו לנצח במשחק העונה בשבוע הבא מול הפועל חולון.

20 - נקודות בלבד קלעה הפועל תל אביב במחצית השנייה בהפסד להפועל אילת, הכמות הנמוכה שביותר שקלעו האדומים העונה. הקבוצה של ארז אדלשטיין איבדה את המומנטום שהיה לה במחצית הראשונה עם סיום הרבע השני, ורשמה מחצית שנייה זוועתית. אין ספק שמשהו צריך להשתנות בהפועל, כי אחרת הקבוצה עוד עלולה להסתבך במאבקי הירידה.

מאמן הפועל תל אביב ארז אדלשטיין. אדריאן הרבשטיין
היי, מישהו פה חייב להתעורר. אדלשטיין/אדריאן הרבשטיין

20 - נקודות צלף דגן יבזורי בניצחון של גלבוע/גליל על ברק נתניה, בהמשך ישיר לתקופה הנהדרת שעוברת על הקלע מהעמק. 16.2 נקודות בממוצע למשחק רושם דוגי בששת המחזורים האחרונים, במהלכים ניצחה קבוצתו ארבעה משחקים, וטיפסה מהמקום האחרון היישר אל מאבקי הכניסה לפלייאוף העליון. אם יש שחקן שמצביע על שינוי המגמה בקבוצה של ליאור ליובין, זה יבזורי, שחלף במהלך המחזור על פני קו 1000 הנקודות בקריירה.

42 - נקודות תרמו יחדיו ווילי וורן ולאזריק ג'ונס בניצחון של מכבי ראשון לציון על בני הרצליה, הכי הרבה שהשניים תרמו ביחד העונה. בעיר היין היו לא מרוצים לסירוגין מכל אחד מהשחקנים הללו, שלא הצליחו להוביל את הכתומים להצלחות, אך כששניהם מופיעים בצורה טובה להתמודדות חשובה, הכתומים יכולים לראות את עצמם קרובים מתמיד לפלייאוף העליון.

67 - אחוזים מחוץ לקשת לפול סטול (4 שלשות מוצלחות מ-6 נסיונות) בניצחון מכבי חיפה על מכבי אשדוד בתוספת שבעה אסיסטים. כמה ביקורת הייתה על הרכז של בראד גרינברג אחרי היכולת הרעה בגמר גביע המדינה ובהפסד להפועל תל אביב, אבל כשפול סטול רושם משחקים טובים, ומדובר על לא מעט משחקים כאלה העונה, חיפה מקבלת נשק קטלני שקשה מאוד להסתדר איתו.

פול סטול שחקן מכבי חיפה (אמצע) עם קורי קאר, דונטה סמית'. ברני ארדוב
חשבתם שהביקורת תשפיע עליו? סטול עם סמית' וקאר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully