וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במונדיאל בברזיל ייעשה שימוש בטכנולוגיית קו השער

פיפ"א אישרה: "עין הנץ", "גול רף" וחברות אחרות יתחרו על הזכות לספק את השירות בגביע העולם. הקץ לטעויות הקריטיות?

פיפ"א אישרה היום (שלישי) שבמונדיאל הקרוב, ברזיל 2014, ייעשה שימוש בטכנולוגיית קו השער. ספ בלאטר, נשיא הארגון, כבר אמר בעבר שהכיוון לשימוש באמצעים טכנולוגיים כדי לקבוע האם הכדור עבר את הקו הוא חיובי. הדבר נבחן בגביע העולם לקבוצות בדצמבר האחרון, ופיפ"א תמשיך את הניסויים גם בגביע הקונפדרציות בקיץ הקרוב.

שוער נבחרת גרמניה, מנואל נוייר, נכנע לבעיטה של פרנק למפארד. Alessandra Tarantino, AP
עם "עין הנץ" הכל היה אחרת. הטיל של למפארד עובר את הקו, דרום אפריקה 2010/AP, Alessandra Tarantino

"אחרי שימוש מוצלח בטכנולוגיה ביפן בדצמבר", נכתב בהודעה הרשמית של פיפ"א, "החלטנו להשתמש בה גם בגביע הקונפדרציות ובמונדיאל בברזיל. המטרה היא להשתמש בטכנולוגיית קו השער כדי לתמוך בשופטים. יש כמה טכנולוגיות שונות בשוק, ופיפ"א הבהירה היום את התכונות הטכניות הנדרשות לחברות". חברות "עין הנץ" ו"גול רף" כבר אושרו על ידי פיפ"א, והן וחברות נוספות שיגישו בקשה, יתחרו על הזכות להפעיל את הציוד במונדיאל.

כזכור, במונדיאל 2010 שער ברור של פרנק למפארד לא אושר, מפני שהשופט ועוזרי השופט לא ראו שהכדור עבר את קו השער במלוא היקפו. עניין זה הזניק מאוד את הביקוש לשימוש בטכנולוגיה.

שחקן נבחרת אנגליה ג'ף הרסט מבקיע לרשת נבחרת מערב גרמניה. Cattani, GettyImages
עבר, לא עבר, בברזיל 2014 זה יהיה הרבה יותר פשוט. הרסט ב-1966/GettyImages, Cattani

בטניס ובקריקט כבר משתמשים בטכנולוגיות האלו, ובהצלחה. ערכת עין הנץ היא פרי פיתוח בריטי שמופעלת באופן שכיח במשחקי טניס וקריקט. "גולרף" פותחה על ידי דנמרק וגרמניה, ובבסיסה הסתמכות על חיישנים מגנטיים שנמצאים על כדור מיוחד. לפני כל משחק על השופטים יהיה לבדוק האם המערכות פועלות כראוי, ולמרות השימוש במערכות, זכות הקביעה הסופית תהיה בידם.

כדורגל עולמי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully