וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוסקר פיסטוריוס מוכה טראומה בצורה קשה"

האצן המואשם ברצח זוכה להשגחה צמודה מחשש שיתאבד. תכנית הריאלטי אליה הצטלמה סטינקאמפ תשודר למרות מותה

וידאו: רויטרס, עריכה: טל רזניק

יומיים אחרי מותה המזעזע של ריבה סטינקאמפ, נדחה הבוקר (שבת) סופית הדיון בנוגע להארכת מעצרו של אוסקר פיסטוריוס. התובע גרי נל קיבל את בקשת בארי רו, סנגורו של האצן המואשם ברצח חברתו, לדחות את הדיון כדי לשכנע את בית המשפט להפחית בהאשמות ולאפשר לו להשתחרר עד לתחילת המשפט. נל גם לא התנגד להישארותו של פיסטוריוס עצור בינתיים בתחנת המשטרה וכנהוג לא בבית המעצר המקומי בברוקלין, פטרויה, והשופט דזמונד נאיר אישר זאת.

"לא הייתה לנו הזדמנות לבדוק את כל העובדות, והמשטרה עדיין עסוקה בחקירה", הסביר רו, שהתייחס גם להשגחה הקפדנית שהוצמדה לפיסטוריוס בתחנת המשטרה מחשש שישים קץ לחייו: "הוא במצב נפשי מוכה טראומה בצורה קשה". בעקבות הצטברות הראיות נגדו מסתמן שפיסטוריוס, שזכה אתמול בדיון הראשוני לתמיכתם של אביו, אחותו ואחיו, יואשם ברצח בכוונה תחילה.

אוסקר פיסטוריוס אצן דרום אפריקאי המואשם ברצח, בבית המשפט. AP
הסנגור: "המשטרה עדיין עסוקה בחקירה". פיסטוריוס בבית המשפט/AP

גופתה של סטינקאמפ תוטס לעיר מולדתה פורט אליזבת', שם ייערך טקס אשכבה לזכרה ביום שלישי. סטינקאמפ, שהפכה לשם מוכר בדרום אפריקה בזכות קריירת הדוגמנות שלה, השתתפה לאחרונה לתכנית ריאלטי שצולמה מראש בג'מייקה ותוכננה לעלות לשידור השבוע. מצוות ההפקה של התכנית נמסר שלאחר התלבטויות רבות הם החליטו לשדר את התכנית כרגיל למרות מותה הטראגי: "בכל פרק בו היא מופיעה, בכל סצנה, היא כל כך דומיננטית, והאור והצחוק שלה מהדהדים בכל שיחה. אנחנו רוצים לחלוק את הזיכרונות המיוחדים הללו עם שאר דרום אפריקה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ריבה סטינקאמפ דוגמנית דרום אפריקאית. Gallo Images, GettyImages
החלטה שנויה במחלוקת. סטינקאמפ/GettyImages, Gallo Images

בינתיים ממשיכות לזרום תגובות לפרשה המזעזעת מרחבי עולם האתלטיקה, שלא ממהר לחרוץ את דינו של אצן הפרוטזות. מרטין רוני, רץ ה-400 שהתאמן לצד פיסטוריוס, כתב בהודעה רשמית: "המחשבות והתפילות שלי עם המשפחות והחברים של אלו המעורבים". שלי אן פרייז'ר, מדליסטית הזהב ב-100 מטר בלונדון ובבייג'ינג, אמרה: "לא שמעתי מה הוא אמר על מה שקרה. לא הייתי רוצה להיות בסיטואציה הזו, ואני מקווה שבסופו של דבר הצדק ינצח".

כזכור, פיסטוריוס היה לאצן הראשון שרץ עם שתי רגליים תותבות באולימפיאדה. הוא נטל חלק במירוצים ל-400 מטר ול-4X400 בלונדון. הדרום אפריקאי השתתף גם במשחקים הפראלימפיים בקיץ האחרון וזכה במדליית הזהב במקצה ל-400 מטר בזמן של 46.68 שניות וב-4X100 הוא קבע שיא עולם שעומד על 41.78 שניות. פיסטוריוס זכה גם במדליית הכסף ב-200 מטר וקבע שיא עולם בחצי הגמר עם זמן של 21.30 שניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully