וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת פיסטוריוס: "ההאשמה ברצח שנויה במחלוקת"

אצן הפרוטזות, שהתפרק ובכה בבית המשפט, יואשם ברצח בכוונה תחילה: "שולח את תנחומיי הכנים למשפחת המנוחה"

וידאו: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אוסקר פיסטוריוס הכחיש היום (שישי) כל קשר לרצח חברתו ריבה סטינקאמפ, ושלח את תנחומיו למשפחת המנוחה. אחרי שבא היום בפני שופט, הוציאה משפחתו של אצן הפרוטזות הודעה: "בראש ובראשונה, כל מחשבותינו נתונות למשפחתה וחבריה של ריבה סטינקאמפ. אוסקר פיסטוריוס הופיע היום בפני שופט, כאן בפרטוריה, ובאופן רשמי הואשם ברצח סטינקאמפ. ההאשמה ברצח היא שנויה במחלוקת במלוא מובן המילה".

"אוסקר עשה היסטוריה כאתלט אולימפי ופראלימפי", המשך ההודעה, "והיווה השראה לאנשים בכל העולם. הוא הדגיש במפורש שהוא רוצה לשלוח את תנחומיו הכנים למשפחתה של ריבה. כמו כן הוא רוצה להודות על כל הודעות התמיכה שהוא קיבל".

פיסטוריוס, כאמור, הובא הבוקר בפני שופט. לפי הדיווחים מבית המשפט, הדיון לגבי שחרורו בערבות נדחה ליום שלישי הבא, ועד אז יישאר פיסטוריוס בתחנת המשטרה בברוקלין, פרטוריה. "אני נענה לבקשת ההגנה לדחייה בדיון לערבות עד שלישי הבא", פסק השופט דזמונד נאיר. בכל פעם שהזכיר השופט את המילה "רצח" פיסטוריוס התפרק, נשבר ופרץ בבכי.

לפי דיווחו של דייויד סמית' מה"גארדיאן", פיסטוריוס, 26, נשבר כבר בשלב הקראת האישום. "קח את זה בקלות", אמר לו השופט נאיר. "בוא, שב". סמית' כתב שעורך דין הקשור לפרשה אמר לו שהסיבה שפיסטוריוס יישאר כלוא בתחנת משטרה ולא בכלא מקומי קשורה להיותו מפורסם ולא להיותו מוגבל. "יש הרבה מוגבלים בכלא", אמר עורך הדין לסמית'.

משפחתו של פיסטוריוס הגיעה עמו לדיון, שנדחה בשעתיים בגלל ההמולה שנוצרה עקב ריבוי כלי התקשורת בבית המשפט. התביעה מסרה שתדרוש אישום ברצח בכוונה תחילה.

לפי עיתון מקומי, הדוגמנית סטינקאמפ נורתה ארבע פעמים דרך דלת המקלחת בביתו של פיסטוריוס.

אוסקר פיסטוריוס אצן דרום אפריקאי פורץ בבכי בבית המשפט. AP
פיסטוריוס מתפרק בבית המשפט/AP
אוסקר פיסטוריוס, אצן דרום אפריקאי, בבית המשפט באשמת רצח חברתו. AP
פיסטוריוס, בחליפה שחורה, מובל לבית המשפט/AP

היסטוריה של תקיפות, קנאה ואהבה לנשק

בעולם הספורט ממשיכים לנסות להבין ולעכל את הדרמה המתמשכת בדרום אפריקה, שהחלה אתמול כאשר חברתו של פיסטוריוס, סטינקאמפ, נמצאה מתה בביתו של האצן הפראלימפי, נמשכה עם מעצרו בחשד לרצח ושמי יודע מתי תיגמר.

אחרי שאמש עסקה התקשורת - ולא רק זו של הספורט - בלא מעט עדויות אופי חיוביות שסיפקו אנשים שהיו קרובים לפיסטוריוס, היום כבר מנסים שם לפצח את אישיותו של האיש ונזכרים באירועים שבדיעבד הצביעו על אופי לא פשוט כלל של האצן.

הנקה פיסטוריוס, אביו של אוסקר פיסטוריוס, עם בנו בבית המשפט. AP
אביו של פיסטוריוס, הנקה, מסתכל על בנו בבית המשפט/AP
אוסקר פיסטוריוס אצן קטוע רגליים. רויטרס
פתאום הסיפורים הישנים מקבלים התייחסות שונה. פיסטוריוס/רויטרס

פיסטוריוס יצא עם לא מעט נשים בשנים האחרונות, רובן יפהפיות בלונדיניות בדיוק כמו סטינקאמפ המנוחה. אחת מהן הייתה סמנת'ה טיילור, שמשפט בודד שאמרה פעם לתקשורת הדרום אפריקאית אחרי שהם נפרדו: "אוסקר הוא לא מה שאנשים חושבים", מוזכר ביממה האחרונה שוב ושוב.

אמש הטילה אמה של טיילור, טריש, פצצה עם פוסט מסוקר בפייסבוק. "אני כל כך שמחה שסמי בטוחה ונמצאת הרחק מציפורניו של האיש הזה", כתבה טיילור האם, "היו כמה מקרים בהם הדברים ביניהם לא היו רחוקים מהדרדרות והם היו קשורים באקדח שלו. תנחומיי להורים שאיבדו את בתם, ליבי יוצא אליכם".

באתרי אינטרנט רבים הזכירו את ההפסד של פיסטוריוס לאלן אוליביירה הברזילאי בגמר הריצה ל-200 מטר במשחקים הפראלימפיים. הדרום אפריקאי זעם וטען שלאוליביירה היו להבים ארוכים משלו. "זה לא היה מירוץ הוגן. אני לא מאמין שאפשר לפגר בשמונה מטרים ואז לנצח", אמר אז. פיסטוריוס התנצל, אולם זכור כמי שלא ידע להפסיד בכבוד.

אוליבר בראון וגארת' דייויס מ"טלגרף" האנגלי היו בין אלו שמנסים לצייר פרופיל של רוצח הבוקר והם כתבו בין היתר: "הנחנו שאנחנו מכירים אותו, שוכנענו בידי הדיפלומטיה החלקה שלו, ובכל זאת מתברר שאנחנו לא יכולים לדעת שום דבר על הסתירות שמסתתרות מתחת לחזות של אדם".

קארל פיסטוריוס, אחיו של אוסקר פיסטוריוס, בבית המשפט. AP
אחיו של פיסטוריוס, קארל, ואביו של פיסטוריוס, הנקה, בבית המשפט/AP
אוסקר פיסטוריוס האצן נעצר על ידי המשטרה. AP
לא ידע להפסיד בכבוד. פיסטוריוס אחרי המעצר אתמול/AP

לאט-לאט העדויות מצטברות והופכות לכתבות פרופיל ברחבי הרשת. בכלי התקשורת מזכירים כיצד סיפר בראיון על מערכת יחסים סוערת עם אהובתו הישנה ויקי מילס, מזכירים שהוא נעצר בספטמבר 2009 בחשד לתקיפת אשה ושהוא כביכול איים לשבור את רגליו של כדורגלן העבר ומגיש הטלוויזיה בהווה, מארק באצ'לור, מכיוון שהוא חשד שהוא שכב עם בת זוגו.

בינואר 2012 ביקר מייקל סוקולוב מ"ניו יורק טיימס" אצל פיסטוריוס בביתו שבפרטוריה. הוא התלווה אליו לאימונים, שוחח איתו שעות ארוכות ובין היתר סיפר:

"אוסקר סיפר שאתמול בלילה האזעקה שלו התקלקלה ושהוא שמע רחשים ונאלץ לבדוק מה קרה, תוך שהוא ניגש לכיוון הדלת כשהוא אוחז באקדח שלו. שאלתי אותו איזה אקדח יש לו והוא הסיק מכך שאני מתעניין בכלי נשק. 'אנחנו צריכים ללכת לירות קצת', הוא אמר וחטף את אקדח 9 המילימטר שלו ושתי קופסאות של כדורים. נכנסנו לרכב ונסענו למטווח הקרוב. שאלתי אותו בכל כמה זמן הוא הולך לירות והוא השיב ש'מדי פעם, כשאני לא מצליח להירדם'".

13 חודשים לאחר מכן, נראה שאותו אקדח 9 מילימטר הוא זה שהביא למותה של ריבה סטינקאמפ ואוסקר פיסטוריוס הוא כבר לא אותו גיבור.

(עדכון ראשון: 15.2.13, 10:01)

צפו בפיסטוריוס מובל לבית המשפט הבוקר

ריבה סטינקאמפ דוגמנית דרום אפריקאית. Gallo Images, GettyImages
ארבעה כדורים. ריבה סטינקאמפ/GettyImages, Gallo Images

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully