וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה בשמיים: "הניצחון שאיחד בין המוסלמים לנוצרים"

עשרות אלפים חגגו את הזכייה באליפות אפריקה ברחובות המדינה מוכת הטרור. קשי: "אני מקווה שהניגרים גאים היום"

עשרות אלפי ניגרים מאושרים יצאו אמש (ראשון) לרחובות כדי לחגוג את זכייתה של נבחרת הכדורגל המקומית באליפות אפריקה. הנשרים גברו על בורקינה פאסו 0:1 במשחק הגמר שנערך ביוהנסבורג, דרום אפריקה, והחזירו את התואר למדינה הגדולה ביבשת לראשונה מאז 1994.

המאמן סטפן קשי היה שם כשחקן לפני 19 שנה וכאמור אתמול עשה זאת כשהוא עומד על הקווים. "כשהגעתי לפני שנה וחצי החלום שלי היה להפוך את הניגרים לשמחים וגאים בנבחרת הכדורגל שלהם", אמר המאמן, "הניצחון הזה הוא בשביל המדינה שלי. אני מקווה שעכשיו מאמנים אפריקאים יקבלו יותר הזדמנויות להוביל את הנבחרות של המדינות שלהם".

מאמן נבחרת ניגריה, סטפן קשי, חוגג זכייה אליפות אפריקה 2013. רויטרס
"מקווה שמאמנים אפריקאים יקבלו יותר הזדמנויות". קשי/רויטרס

בעיר הבירה אבוג'ה ובעיר הגדולה במדינה, לאגוס, הגיעו עשרות אלפים לצפות במשחק הגמר ביחד באצטדיונים הגדולים. הכתבים הזרים שהגיעו לסקר את ההתרגשות הגדולה במדינה, דיווחו שבדקות הללו גם המתח האדיר בין המוסלמים לנוצרים, שמתבטא לאורך שנים במעשי טרורי רצחניים, פינה את מקומו.

"אתם רואים שהניצחון הזה איחד אותנו, את המוסלמים ואת הנוצרים", אמר האזרח החוגג מוסא מוחמד לכתב של סוכנות הידיעות רויטרס, "הלוואי שהאחדות הזו תימשך". אזרח אחר, סאנדיי דאדיוויי, הוסיף באותו עניין: "הפצעים שלנו החלימו. היום אנחנו אלופי אפריקה וכל ניגרי צריך להיות גאה".

קשר-חלוץ צ'לסי, ויקטור מוזס, נולד בניגריה אבל נמלט לאנגליה בגיל צעיר אחרי שהוריו נרצחו על רקע דתי (סיפורו המצמרר של ויקטור מוזס). הוא לבש את מדי הנבחרות הצעירות של אנגליה, אבל בחר לייצג את הנבחרת הבוגרת של מולדתו. אתמול צייץ בטוויטר: "זה אחד מהימים הטובים בחיי. זה חלום שהתגשם, אני כל כך גאה להיות ניגרי. הניצחון הזה מוקדש לכל אחד ממכם בבית".

הקפטן בן ה-32, ג'וזף יובו, שהיה השחקן הוותיק ביותר בסגל של ניגריה והגיע ל-96 הופעות בינלאומיות, אמר: "אני רוצה לברך את כולם, זה חלום שהתגשם. שיחקתי בשש אליפויות אפריקה וזו הייתה האחרונה שלי. כמובן שאני מאוד גאה ושמח".

אוהדי נבחרת ניגריה. רויטרס
"הפצעים שלנו החלימו. היום אנחנו אלופי אפריקה וכל ניגרי צריך להיות גאה". ניגריה חוגגת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully