וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה אלופת אפריקה לאחר 0:1 על בורקינה פאסו

אניימה וחבריו השיגו זכייה ראשונה בתואר מ- 1994, מ'בה כבש (40) את שער הניצחון. הסייחים המפתיעים יתנחמו במקום השני

אליפות אפריקה 2013 הגיעה לסיומה הערב (ראשון), עם ניצחונה של נבחרת ניגריה על בורקינה פאסו המפתיעה 0:1. האצטדיון ביוהנסבורג לבד חג עוד לפני המשחק עם טקסים מרשימים, ובסופו של המשחק חגגו הנשרים הניגרים זכייה שלישית בטורניר, ולראשונה מאז 1994. המסע המופלא של בורקינה פאסו, שמעולם לא הגיעו למשחק על התואר, הגיע לסיומו בקול ענות חלשה, אך בעצם עלייתם למעמד הם כבר עשו היסטוריה.

סאנדי מ'בה, נבחרת ניגריה, חוגג שער בגמר אליפות אפריקה. רויטרס
איזה אושר. שחקני ניגריה חוגגים/רויטרס

וינסנט אניימה יחזור כעת לתל אביב, אך יפסיד כמובן את הדרבי מחר מול הפועל תל אביב. ניגריה עלתה למשחק כפייבוריטית ברורה, אך לא שכחה את גמר 2012, אז חחוף השנהב הגיעה כפייבוריטית וזמביה הדהימה אותה לאחר בעיטות הכרעה מ-11 מטר.

בשלב הבתים הסייחים סחטו מניגריה 1:1 בתוספת הזמן, וגם הפעם הם נתנו הכול עד שריקת הסיום, אך לא הצליחו לכבוש, או בכלל להגיע להזדמנויות הבקעה משמעותיים. סנדיי מ'בה כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-40, לאחר שליטה כמעט מוחלטת של ניגריה במשחק . בורקינה פאסו נלחמה וניסתה להשוות, אך ניסיונותיה עלו בתוהו.

מהלך המשחק

דקה 5: ניגריה מגיעה לחצי הזדמנות ראשונה. ויקטור מוזס הוכשל 25 מטרים מהשער, והגביה כדור מדויק לרחבה. אפה אמברוז עלה לנגוח אך הכדור חלף מעל המשקוף.

דקה 8: הלחץ של ניגריה מתחזק. כדור קרן תפס את שוער בורקינה פאסו דיאקיטה לא מוכן, וכדור שהשמיט הגיע הישר לרגליו של אידייה בראון. בראון עם החמצה גדולה בעט מעל השער.

דקה 30: בורקינה פאסו מנסה להיכנס למשחק. הסייחים שולטים יותר בכדור, אך לא מצליחים להגיע למצבי הבקעה ממשיים.

דקה 40: גול! שער מוצדק לניגריה ששולטת. מ'בה השתלו על כדור תועה, הקפיץ ובעט ברגל שמאל מהאוויר לפינה הרחוקה. שער נהדר, ו-0:1 לניגרים המאושרים.

דקה 62: בורקינה פאסו עם לב גדול והרבה הקרבה מנסה להשיג את השוויון, אך שוב חסרה רגל מסיימת.

דקה 74: הצלה ענקית של אניימה. סאנו המחליף השתלט על כדור ברחבה, ושיגר בעיטה חזקה, אך שוער מכבי תל אביב הדף היטב.

דקה 85: ניגריה כמעט כובשת את השני. בראון קיבל כדור ברחבה לאחר צירופי מסירות בין מוסה למוזס, אך החמיץ ממצב קורץ.

דקה 90+4: בורקינה פאסו בניסיון אחרון מגביהה כדור לרחבה, אניימה יוצא ומחבק את הכדור חזק. עם שריקת הסיום הוא מחבק גם את השופט, והחגיגות של ניגריה כבר החלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ניגריה: וינסנט אניימה, אפה אמברוז, גודפרי אובואבונה, קנת' אומרו, אלדרסון, סנדיי מ'בה, ג'ון אובי מיקל, אוגני אונאזי, ויקטור מוזס, אידייה בראון, עמנואל אמניקה.

בורקינה פאסו: דאודה דיאקיטה, מוחמד קופי, בקארי קונה, פול קוליבאלי, סיידו פנאנדטיגוירי, פלורן רואמבה, ג'קריג'ה קונה, שארל קאבורה, פריוס נאקולמה, ג'ונתן פיטרויפה, אריסטיד באנסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully