וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: "הרגשנו שאנחנו לא ממצים את הפוטנציאל"

10.2.2013 / 22:41

מאמן הפועל ת"א חגג את הניצחון. גרינברג: "הפסד קשה". קטש: "צריכים לחזור להיות רעבים". פרנקו: "אנו לא נשברים"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: מיכאל ברגמן
מאמן הפועל תל אביב ארז אדלשטיין. אדריאן הרבשטיין
אוהב לנצח באולם הזה. אדשלטיין/אדריאן הרבשטיין

רק ניצחון אחד השיגה הפועל תל אביב בששת משחקיה האחרונים, וגם הערב (ראשון) היא היתה קרובה מאוד לאבד משחק שכבר היה לה בידיים. למזלם של שחקניו של ארז אדלשטיין, מולם עמדה מכבי חיפה, שבעמצה נוטה להשמיט משחקים, והאדומים חזרו מהצפון עם 77:78 דרמטי.

"כל משחק בליגה הזו הוא חשוב", אמר בסיום ארז אדלשטיין. "זה לא שהשתחרר לחץ, הרגשנו שאנחנו לא ממצים את הפוטנציאל שלנו. כל מה שקורה מסביב, הרדיוסים והכותרות האלו הסיטו את העניין מעצם המהות שלנו כקבוצה ואנחנו קבוצה. אני מאוד שמח על הניצחון פה היום, אני אוהב את האולם הזה, ולבוא לפה עם הפועל ולנצח זה בכלל חשוב. היינו קצת תקועים במהלך האחרון, ואמרתי בואו נלך לכדור האחרון עם עוד יוצר, עוד מישהו עם תעוזה, מישהו כמו בר טימור. היה לנו מזל ואני שמח שניצחנו, לחיפה היתה זריקה אחרונה פנויה והיה לנו הרבה מזל שהיא לא נכנסה".

על השינויים הרבים שחלו בקבוצה בחודשים האחרונים אמר אדלשטיין: "קבוצה בונים בקיץ, הפועל תל אביב זה משהו מיוחד בגלל כל מיני אילוצים וכאשר מהמרים לפעמים לא פוגעים. היה לנו חוסר מזל עם מאט בולדין ואז חוסר מזל עם עוד שני שחקנים שלא התאימו אבל החלטנו ללכת הלאה. ידענו שחשיבות הקבוצה גדולה יותר. אני מקווה שעוד יום יומיים נוכל לצרף עוד שחקן, גם היום היינו קצרים קצת, אבל כל הכבוד לחברה שלי שבאו נחושים וחדים".

מנגד, במכבי חיפה ניסו להבין איך הצליחה הקבוצה להפסיד משחק ביתי שגם לה היה בידיים. "זה היה הפסד קשה", אמר מאמן הקבוצה, בראד גרינברג. "היינו רחוקים כדור אחד מניצחון אבל אני לא רוצה לקחת שום דבר מהפועל תל אביב שהגיעו מוכנים ושיחקו מצוין. נכשלנו בקליעה האחרונה וחבל. אני לא מסתכל על מי לקח את הזריקה האחרונה, הכדור הגיע אל פול והוא לקח זריקה חשובה ואני הרגשתי בנוח איתה, חבל שהיא לא נכנסה. אני לא חושב שלהפסד בגמר היתה השפעה על המשחק היום ואני לא רוצה לחשוב על זה בכלל. אי אפשר לאבד כל כך הרבה כדורים אבל נאבקנו וניסינו לחזור למשחק. אני מעריך את המאמץ אבל היום זה לא הספיק".

מאמן מכבי חיפה בראד גרינברג. אדריאן הרבשטיין
לא חושב שהגביע הפריע. גרינברג/אדריאן הרבשטיין

קבוצה נוספת שהשיגה ניצחון משמעותי הערב היא ברק נתניה, שחזרה מפיגור גדול מול הפועל אילת, בדרך ל-63:74 על הקבוצה של עודד קטש. "בסיטואציה שלנו כל ניצחון שווה הרבה", אמר מאמן נתניה, דן שמיר. "מצאנו את עצמנו בסיטואציה לא קלה אבל מאתגרת, ואנחנו מנסים למצוא פתרונות לחלק מהדברים. מה שנשאר לנו לעשות זה לעשות את שעשינו בשלושה רבעים. אנחנו חייבים שכל שחקן יוציא מעצמו ומשחקנים אחרים יותר ואני שמח על שלושת הרבעים האחרים. קבוצה עם רוטציה כמו שלנו עדיף שתשחק פעם בשבוע ותדע להתכונן. היתה לנו הזדמנות לנוח ולהתכונן, אבל זה דבר שלא בשליטתנו".

מאמן הפועל אילת, עודד קטש ניסה להסביר את ההתפרקות של קבוצתו: "היה לנו רבע ראשן טוב וכדורסל זה משחק של ריצות. רבע ראשון לא מביא ניצחון. צריך בגרות כדי להמשיך ואצלנו הרבה שחקנים לא היו במיטבם". על הבכורה של דיון דאוול הערב אמר המאמן: "דיון לא התאמן יותר מדי, והוא לא בעמדה של סקוטי הופסון. קשה לנצח בלעדיו. מצאנו את עצמנו במקום השני בלי שנתכוון. עכשיו יש לנו משחקים לא פשוטים ואנחנו לא מסתכלים על מקום שני. אנחנו מודעים שלשחק בחולון מול קבוצה שהיא עם הגב לקיר זה לא קל, אנחנו צריכים לחזור ולהיות רעבים כמו בתחילת השנה. שיחקנו גם בלי ליאור חכמון שסיים את העונה".

עודד קטש מאמן הפועל אילת. נועם מושקוביץ', ספק 500
צריכים לחזור ולהיות רעבים. קטש/ספק 500, נועם מושקוביץ'

את הערב הנהדר השלימה ברק נתניה, שחזרה גם היא מפיגור גדול, בדרך לניצחון חוץ איכותי על מכבי ראשון לציון, 73:75. "זה המשחק היחידי שדיברנו עליו במשך עשרה ימים, כי זה משחק חשוב, זה ניצחון כפול על יריבה שמתמודדת איתנו", אמר בסיום מאמן נתניה, דני פרנקו. "אנחנו קבוצה שלא נשברת ואני מכיר קבוצות שבמצב הזה היו נשברות ומפסידות ב-30 הפרש". על המהלך האחרון אמר פרנקו: "היינו אמורים ללכת פנימה במהלך האחרון, אבל פתאום שחקן של ראשון מעד וזה נתן הזדמנות למישהו אחר. ידוע שבמהלכים האלה זה הרבה אינסטינקטים ורוח ואנרגיות, וזה מאוד מאפיין שריימר היה שם כדי לקחת את הכדור הזה".

ריימר מורגן עצמו, שקלע את סל הניצחון עבור נתניה, אמר: "ניסיתי להגיע לכדור שראמל זרק, זה כל מה שחשבתי עליו, לא על איך אני מנצח את המשחק, הגעתי והצלחתי לקלוע. מהרבע השני האינטנסיביות ההגנתית שלנו פשוט השתפרה. פתחנו את המשחק קצת לא מפוקסים, אבל ידענו שאנחנו היינו צריכים את המשחק הזה כדי לפתוח פער על הקבוצות האחרות, אז רצינו לנצח אותו ממש. המטרה שלנו זה להגיע כמה שיותר גבוה, אם נהיה בשישייה הראשונה זה יהיה הישג גדול".

מאמן מכבי ראשון לציון, רוני בוסאני אמר לאחר ההפסד: "הרבע הראשון היה מדהים, יותר מדי טוב כדי להיות אמיתי. מי קולע 30 נקודות ברבע? עשינו את זה והחבר'ה הגיבו בצורה אדירה. מאותו הרגע התקשינו, וההפרש הלך והצטמצם, אבל עדיין הובלנו, אפילו עד הרבע הרביעי. אותו שחקן שאיבד כדור והחטיא עונשין בסוף (לאזריק ג'ונס, א.ש) הגיע לליי אפ, וזה מה שאתה רוצה, אבל הכדור לא נכנס. שיחקנו נגד קבוצת צמרת מצוינת שבאמת מנצחת קבוצות טובות. הליגה מסובכת, הייתה ותישאר עד הסוף ככה".

שחקן ברק נתניה ריימר מורגן. ניב אהרונסון
לא חשב על כלום, רק על הקליעה. מורגן/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully