וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א זכתה בגביע המדינה עם 68:76 על מכבי חיפה

הצהובים השלימו זכייה רביעית ברציפות ו-40 בהיסטוריה שלהם בתואר, כשגברו 68:76 על מכבי חיפה. אוחיון וסמית' הצטיינו אצל מחזיקת הגביע, מקל היה ענק עם 28 למפסידים

התקציר באדיבות הערוץ הראשון. עריכת וידאו: טל רזניק

בפעם ה-40 בתולדותיה ובפעם הרביעית ברציפות, הניפה הערב (חמישי) מכבי תל אביב את גביע המדינה בכדורסל, לאחר שגברה במשחק הגמר על מכבי חיפה 68:76. שון ג'יימס קיבל את הגביע מנשיא המדינה, שמעון פרס וחגג יחד עם חבריו זכייה שנייה בתואר לעונה, אבל לא לפני שקבוצתו נאלצה להזיע הרבה מול הירוקים, שנתנו פייט ענק, אך איבדו לחלוטין את הראש בדקות הסיום, ואיתו את המשחק. גל מקל רשם את אחד מהמשחקים הגדולים בקריירה שלו כשסיים עם 28 נקודות ענקיות, אבל גם זה לא הספיק, והוא נאלץ לצפות מן הצד בצהובים שחגגו יחד עם האוהדים הרבים ביציעים.

גיא פניני, שון ג'יימס, ליאור אליהו שחקני מכבי תל אביב עם גביע המדינה. ברני ארדוב
גביע מספר 40. אליהו, ג'יימס ופניני חוגגים את הזכייה בגביע המדינה/ברני ארדוב

הצהובים עלו למשחק כמו מלוע של תותח והבהירו כבר בדקות הראשונות לירוקים שגם אם הם כבר זכו בו 39 פעמים בעבר, על הגביע הזה הם לא יוותרו. מטווח שלשות של שחקניו של בלאט הטיס אותם ליתרון דו ספרתי, שהיה יכול להיות גבוה בהרבה אלמלא הופעת יחיד נהדרת של גל מקל. שאר חבריו של מקל לעומת זאת נראו כמו הצל של עצמם, הרבו לאבד (בעיקר פול סטול), ואל המחצית הגיעו הצהובים ביתרון 9. אלא שאז, כפי שקורה לה לא מעט העונה ברבע השלישי, החלה מכבי לקרטע, ושוב ראתה את יריבתה שבה מן הקבר, ומצמקת לפיגור נקודה בלבד.

מקל המשיך ללהוט, וסחף את חבריו ליתרון ראשון מאז הרבע הראשון, כשחיפה עלתה ל-4 הפרש ברבע האחרון. ואז, בדיוק כשהיה נדמה שהתואר בורח למכבי מהידיים, חזר השד הרע של מכבי חיפה, ובדיוק כמו בחצי הגמר, החלו שחקניו של גרינברג לקחת זריקות מופרעות, לאבד כדורים, ואחרי סדרת החלטות אומללה של פול סטול, הצליחה מכבי תל אביב להשיג הבריחה שלה כל הדרך אל הגביע הנכסף. בלאט שמר על מאזן מושלם כמאמן מכבי תל אביב, כשעדיין לא איבד תואר בארץ הקודש, בהחלט משהו להתגאות בו בעונה לא פשוטה שעוברת על הקבוצה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
גל מקל שחקן מכבי חיפה מאוכזב לאחר ההפסד בגמר גביע המדינה. ברני ארדוב
אחת ההופעות הגדולות בקריירה שלו לא הספיקה. מקל מאוכזב/ברני ארדוב

מהלך המשחק

מקל העלה את הירוקים ליתרון ראשון, אבל היקמן ענה מיד עם דאנק נהדר ושלשה של סמית' קבעה 2:5. היקמן ופניני המשיכו את המומנטום של המקומיים וצלפו צמד שלשות שקבעו 4:11, אבל הירוקים הצליחו לחזור ממתפרצות מהירות של דונטה סמית' שצימק ל-13:10. סטול התחיל להשתגע ואיבד פעמיים, מקל החל להתחמם וצלף מכל מקום, אבל מנגד צלף סמית' ג'אמפ נהדר, ואוחיון הוסיף שלשה כדי להעלות את הצהובים ליתרון 8. מקל היה היחידי בשורות חיפה שעוד מצא את הטבעת, והוריד את חבריו בפיגור 25:18 בסיום הרבע הראשון, כשהוא קולע 15 נקודות (!).

ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב שומר על פול סטול שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
פשוט איבד את הראש ברבע האחרון. סטול מול היקמן/ברני ארדוב

קיינר מדלי ורוט עלו גם הם על הלוח בפתיחת הרבע השני, חיפה המשיכה ללכת עם הראש בקיר ולקחה זריקות קשות, וראתה את לנדסברג מעניש את קבוצתו הקודמת ומעלה את מכבי ל-21:31. שון ג'יימס סבל מיום חלש מאוד בהתקפה, אבל בצד ההגנתי הוא היה מפחיד כרגיל: שתי חסימות גדולות שלו מנעו מהאורחים למצוא את הטבעת, ושלשה נוספת של אוחיון הקפיצה את ההפרש ל-14. שחקניו של גרינברג פשוט נראו אבודים, אבל שלשה של קלאיית'ס צימקה ל-43:32 במחצית והעניקה מעט תקווה לירוקים.

ג'יימס תומאס שחקן מכבי חיפה מול שון ג'יימס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
חסם כל דבר שהתקרב אליו. שון ג'יימס/ברני ארדוב

הרבע השלישי נפתח בדיוק באותו אופן שהשני התקיים: היקמן פתח עם דאנק נהדר, ג'יימס רשם עוד גג, וסטול איבד עוד כדור. אלא שדווקא אז, החלו הצהובים להיתקע בהתקפה, בדומה למה שקורה להם לא אחת העונה ברבע השלישי, קלאיית'ס מצא נקודות נדירות, ומתפרצת של קאר השלימה ריצת 4:12 לאורחים ופיגור 46:43 בלבד. לוגן התעורר בדיוק בזמן עם שתי שלשות גדולות, קלאיית'ס החטיא זריקה קריטית, ומכבי תל אביב הצליחה לשמור על היתרון בסיום הרבע השלישי עם 48:52. איזו דרמה.

דונטה סמית' שחקן מכבי חיפה מול דווין סמית', שון ג'יימס שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
חזרה ענקית ברבע השלישי. דונטה סמית'/ברני ארדוב

לוגן פתח גם את הרבע האחרון עם שלשה ענקית, אבל מקל מיד השיב באחת משלו בצד השני. תומאס וסמית' המשיכו לתקוף את הצבע הדליל של הצהובים, והשלימו את המהפך כשהעלו את חיפה ל-57:59. הירוקים עוד הצליחו לעלות ליתרון 4, אבל סמית' וג'יימס הענישו את ההגנה הרפויה, ואוחיון החזיר ל-61:63 לצהובים. לחיפה היו לא מעט הזדמנויות אבל היא לא לקחה אף אחת מהן, וסמית' קלע שלשה גדולה כדי להעלות את היתרון ל-5. סטול השתגע שוב, זרק שתי שלשות לא קשורות למציאות, קאר הוסיף אחת משלו, ושון ג'יימס פחות או יותר סגר את הסיפור עם דאנק גדול. קלאיית'ס עוד קלע שלשה, אבל זה היה מעט מדי, מאוחר מדי, ומכבי תל אביב ניצחה 68:76 וזכתה שוב בגביע המדינה.

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב עם אוהד הקבוצה אילן השועל. ברני ארדוב
רץ לחגוג עם האוהדים. דווין סמית' ואילן השועל/ברני ארדוב

סטטיסטיקה אישית

קלעו למכבי תל אביב: ריקי היקמן 15 נקודות (5 מ-10 מהשדה) ו-4 אסיסטים, דווין סמית' 13, יוגב אוחיון 12 נקודות (4 מ-6 מהשדה) ו-3 אסיסטים, גיא פניני 10, דייויד לוגן 9 (3 מ-6 לשלוש), שון ג'יימס 6 נקודות, 8 ריבאונדים ו-6 חסימות, סילבן לנסברג 5, מורן רוט 4, קיינר מדלי 2, דרקו פלאניניץ' שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי חיפה: גל מקל 28 נקודות (3 מ-3 לשלוש) ו-4 אסיסטים, דונטה סמית' 15 (5 מ-15 מהשדה), פאט קלאיית'ס 14 (5 מ-11 מהשדה), ג'יימס תומאס 7 נקודות (2 מ-8 מהשדה) ו-13 ריבאונדים, פול סטול 2 נקודות (1 מ-9 מהשדה), קורי קאר 2 נקודות, עידו קוז'יקרו שיחק, לא קלע, והוריד 5 ריבאונדים.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
כל התארים המקומיים נשארים אצלו. בלאט/ברני ארדוב

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים ל-2

מכבי תל אביב 55.8% (19 מ-34)
מכבי חיפה 36.9% (17 מ-46)

אחוזים ל-3

מכבי תל אביב 39.1% (9 מ-23)
מכבי חיפה 31.2% (5 מ-16)

עונשין

מכבי תל אביב 73% (11 מ-15)
מכבי חיפה 76% (19 מ-25)

ריבאונדים

מכבי תל אביב 33 (14 בהתקפה)
מכבי חיפה 40 (5 בהתקפה)

אסיסטים

מכבי תל אביב 11
מכבי חיפה 14

איבודים

מכבי תל אביב 12
מכבי חיפה 12

חטיפות

מכבי תל אביב 7
מכבי חיפה 5

חסימות

מכבי תל אביב 11
מכבי חיפה 4

שחקני מכבי תל אביב חוגגים זכייה בגביע המדינה. קובי אליהו
הניסיון עשה את שלו. שחקני מכבי חוגגים בסיום/קובי אליהו
שון ג'יימס שחקן מכבי תל אביב מניף את גביע המדינה, איתו גיא פניני (מימין), ליאור אליהו. קובי אליהו
הניף גביע, אחרי עונה קשה במיוחד. פניני/קובי אליהו
אוהדי מכבי חיפה כדורסל. ברני ארדוב
נותרו שבורי לב בסיום. אוהדי מכבי חיפה/ברני ארדוב
שחקני מכבי תל אביב בחדר ההלבשה עם גביע המדינה. קובי אליהו
וככה זה נראה בחדר ההלבשה. שחקני מכבי מצטלמים עם הגביע/קובי אליהו
ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב עם גיא גודס עוזר מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
השמפניות נפתחו. גודס ואליהו חוגגים/קובי אליהו
גיא פניני, ליאור אליהו, שון ג'יימס שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מה הוא עושה לצעיף? פניני ואליהו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully