וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "מעציב שלא בא קהל, מקווה שיבואו בחמישי"

מאמן מכבי ת"א התאכזב מכמות האוהדים בחצי הגמר, אך פרגן לאשדוד: "אני מצדיע להם". ברקוביץ': "היה לנו משחק אדיר"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מכבי תל אביב ממש לא הרשימה הערב (שלישי), אבל הצליחה לעשות את שלה עם 80:85 דרמטי מול מכבי אשדוד. הצהובים, שזכו בגביע המדינה בעונה שעברה, הצליחה לעלות לגמר, שם ישחקו מול המנצחת בין מכבי חיפה להפועל ירושלים.

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול מרדי קולינס שחקן מכבי אשדוד. ברני ארדוב
מכבי לא הרשימה, אבל תסתפק בכרטיס לגמר. סמית' מול קולינס/ברני ארדוב

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט אמר בסיום: "גביע זה גביע. מאז שאני מאמן ראשי במכבי, אני לא זוכר משחק אחד במעמד הזה שנגמר מתחת ל-13 הפרש, וסוף סוף זה הגיע, זה היה קשה אבל מתוק. אחרי מחצית ראשונה מצוינת, איבדנו את הדרך שלנו באיזשהו מקום ואשדוד נתנה מחצית שניה מעולה. אני מצדיע להם. אנחנו היינו צריכים למצוא משהו בתוך עצמנו על מנת לא לאבד את המשחק. הכל טוב כשאתה מוביל 20-30 הפרש, אבל כשאתה פתאום עם החבל על הצוואר זה אחרת. ראיתי משחקים מהסוג הזה בנוקיה בגביע שהלכו לאיבוד, ומצאנו את הדרך להחזיק מעמד וגם לנצח אותו בצדק".

המאמן התייחס ליכולת המצוינת של יוגב אוחיון: "זה משחק שלישי שיוגב מראה את היכולת המדהימה משנה שעברה. גם נגד בשיקטאש הוא שיחק כרכז בצורה יוצאת מן הכלל, ברבע גמר נגד חולון הוא גם נתן מכל הפרמטרים במשחק תרומה והיום הוא נתן משחק יוצא מן הכלל".

המאמן הוסיף: "אנחנו מחזיקים קבוצות מתחת ל-50 אחוז ל-2, מ-3 הם קלעו מתחת ל-30 אחוז. זאת הגנה טובה, אבל חלק מההגנה זה ריבאונד ואנחנו לא עושים עבודה טובה. דארקו צריך לעשות עבודה יותר טובה בדקות שהוא משחק, אבל לא הוא לבד. שון ג'יימס שהוא האחרון שאני אבוא אליו בטענות לא לקח את הכמות הרגילה שלו, רק דווין ויוגב עשו עבודה טובה. ריבאונד זו לא עבודה אינדיבידואלית זה עבודה הגנתית.

המאמן התייחס לקהל המועט שהגיע לצפות במשחק: "אני בפירוש לא יכול לייחס את המחצית השנייה לעובדה שלא בא הקהל שלנו. אני מודה לכל אחד מהם שכן בא, אבל לצערי יכולתי לספור אותם ובאיזשהו מקום זה מעציב קצת, יש פה קבוצה שנלחמת, נותנת ורוצה ושצריכה את התמיכה הנהדרת שאנחנו מקבלים ביורוליג. הכרטיסים הם לא חלק מהחבילה של המנוי, אבל הייתי רוצה שיבואו הרבה אוהדים שיבואו לעודד את הקבוצה. אני מבקש מכל השאר שלא באו לבוא ביום חמישי".

עוזר מאמן מכבי תל אביב גיא גודס הסביר את היכולת הפושרת של הצהובים: "התמלאנו עבירות והיינו צריכים להוציא שחקנים מרכזיים. התחלנו את הרבע השלישי עם הרבה החטאות מחוץ לקשת. היה משחק צמוד מאוד כיאה לגביע המדינה. תמיד בגביע המדינה קורים דברים שונים ומוזרים. אני שמח שכל החבר'ה נתנו יותר וידענו לעשות את המהלכים הטובים ברגעים החשובים". לקראת הגמר אמר גודס: "יש לנו הרבה חומר למחשבה. יש שתי קבוצות כישרוניות בחצי הגמר השני. נצטרך לעשות את שיעורי הבית שלנו וכל שחקן יצטרך לתת יותר. יהיה גמר חזק מאוד".

רכז מכבי תל אביב יוגב אוחיון: "היה קשה מאוד, אשדוד נלחמה ולא עשתה לנו חיים קלים. טוב שעשינו את העבודה".

ריקי היקמן אמר לוואלה! ספורט בסיום: "היה משחק קשה מאוד, הרבה יותר קשה ממה שחשבנו. התחלנו את המחצית השנייה קשוחים, אבל החטאנו המון והם חזרו למשחק. זה גלש גם לרבע האחרון. בסופו של דבר השגנו את הניצחון וזה הדבר החשוב עבורנו. בסופו של דבר אני שמח. אני נרגש כי אנחנו הולכים למשחק על הגביע. זו הייתה המטרה שלנו. עשינו צעד חשוב לעבר המטרה".

הגארד התייחס למלקולם תומאס שעזב ולליאור אליהו הפצוע, שחסרו לקבוצה הערב: "יש לנו שחקנים אחרים שיכולים להתעלות, ואני בטוח שלמרות החוק הרוסי והחיסרון של ליאור אליהו אנחנו מוכנים לכל מצב. לא ניתן לזה להשפיע עלינו. ליאור שחקן מצוין, החיסרון שלו לכמה שבועות הוא מכה גדולה, אבל החבר'ה צריכים לחפות על החיסרון שלו".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עופר ברקוביץ' מאמן מכבי אשדוד. ברני ארדוב
"היה משחק אדיר שלנו". ברקוביץ'/ברני ארדוב

מאמן מכבי אשדוד עופר ברקוביץ': "הייתה חוויה אדירה. דיברנו על זה שאנחנו מסוגלים לעשות את זה. חזרנו מרבע ראשון נורא. חזרנו למשחק והיינו מרחק שלשה אחת מקאמבק מדהים. המבחן הבא שלנו הוא ביום שני מול אשקלון. נצטרך לשים את הגביע מאחורינו ולהתרכז בליגה. יש תחושת אכזבה גדולה כרגע".

המאמן סירב להתייחס להחלטות השיפוט השנויות במחלוקת לקראת סיום המשחק: "אני לא אכנס להחלטות שופטים. שיחקנו כדורסל אדיר בדקות רבות. שילמנו על רבע ראשון רע מאוד, אבל בסופו של דבר היה חסר לנו כדור אחד כדי לנצח".

ברקוביץ' לא הסכים לטענה שהחיסרון של ליאור אליהו הפריע לצהובים: "ליאור אליהו יחזור בעוד שבועיים. מקדישים יותר מדי תשומת לב לחיסרון של אליהו. אנחנו רק עם ארבעה זרים. כל הקבוצות חוות את זה וגם מכבי חווה את זה. הכל אפשרי וכבר הוכח בליגה הישראלית שהכל אפשרי".

ברקוביץ' הוסיף: "יש לנו סיבות טובות להיות מאוכזבים. חזרנו יפה למשחק, שילמנו על 15 דקות רעות מאוד וכשחזרנו למשחק ידענו שאנחנו יכולים לעשות את הדברים. היה ברור לנו שהקבוצה שלנו טובה וחזקה, ונשאר לנו להביא את היכולת לליגה. הפסדנו את המשחק בפעולות קטנות, ריבאונד הגנה שלא לקחנו פעמיים, מתפרצות שלא סיימנו. הזריקה האחרונה הייתה זריקה שרצינו להגיע. החבר'ה עשו עבודה מדהימה. צריך לתת קרדיט לצוות שעובד איתי בעבודה סיזיפית אחרי פתיחת עונה מאוד קשה, להנהלת המועדון שנתנו לנו הרבה שקט והרחשים היו בתקשורת ולא במועדון. הוכחנו בטורניר הזה שמכבי אשדוד היא חברה קבועה בשלוש השנים האחרונות באירועים הגדולים בכדורסל הישראלי וזה מה שאנחנו מתכוונים לעשות".

מארדי קולינס, שהצטיין עם 24 נקודות, אמר: "היינו צריכים לבוא טוב יותר לפתיחת המשחק. נלחמנו חזק ואני גאה בשחקנים. גוני לקח זריקה טובה, ידענו שהם יעשו פאולים, הגענו לזריקה טובה מהפינה, אם הוא היה קולע את זה היינו מגיעים להארכה. אנחנו צריכים לשים את המשחק מאחרוינו, אנחנו צריכים לחזור לשחק חזק בשבוע הבא בליגה".

דרור חג'ג' אמר: "זה היה הכי קרוב שיכולנו, המשחק נפל על מהלכים שהם ביצעו בסוף טוב ואנחנו לא, הייתה לנו הזדמנות של פעם בהרבה זמן. צריך ללמוד מזה. כדורסל זה משחק של מומנטום, זה הלך לכיוון שלנו ומכבי נכנסו ללחץ ואנחנו ניצלנו את זה. היה חסר שתי החלטות טובות בהתקפה או בהגנה והיינו לוקחים את המשחק, זה כואב מאוד".

משה מזרחי: "ברבע הראשון באנו רכים מדי וזה פגע בנו, רדפנו אחריהם כל המשחק. בחצי השני באנו בצורה מדהימה, שמרנו טוב, ובסוף התקפה אחת לפה או לפה והחטאנו כדור אחד אבל עכשיו חוזרים לקרקע. ביקשתי מעופר להיכנס למהלך האחרון, אבל הוא המאמן ואני מכבד את ההחלטה שלו, הוא רצה שני גבוהים כדי שיקחו את הריבאונד ובאמת לקחנו את הריבאונד, הוא עושה עבודה מדהימה. אנחנו קבוצה טובה עשינו שדרוג גדול וכשאני רואה את החבר'ה משחקים ככה זה נותן הרבה אופטימיות להמשך הדרך, יש לנו משחק סופר דופר חשוב מול אשקלון ביום שני ובזה אנחנו מתרכזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully