וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסבא של הליגה הצרפתית: מה יביא בקהאם לפ.ס.ז'?

תעלול תקשורתי למכירת חולצות או צעד יוקרתי חשוב בדרך להשגת מוריניו ורונאלדו? מקצוען אמיתי שירים את פרויקט הכוכבים או סוס מת שהוצנח על אנצ’לוטי? הפרשנים נסערים מהחתמתו של דייויד בקהאם בפ.ס.ז’ ותוהים מה עומד מאחוריו החלטתו של הכוכב המזדקן להגיע לעיר האורות

וידאו: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

דייויד בקהאם גנב אתמול (חמישי) את ההצגה ביום האחרון של חלון ההעברות של ינואר, כשחתם בפריס סן ז'רמן במהלך שהפתיע רבים בעולם הכדורגל. השאלה הגדולה בה עסקה הבוקר התקשורת האנגלית היא האם הקשר בן ה-37 מסוגל למצוא מקום בקישור הנוצץ של פ.ס.ז', בו כבר מככבים לוקאס מורה, אסקיאל לאבצי, ז'רמי מנז, חאבייר פסטורה, בלאיס מאטוידי, טיאגו מוטה ומרקו וראטי, והאם ההחתמה נבעה בעיקר משיקולים לא מקצועיים.

שחקן פריס סן ז'רמן דייויד בקהאם. רויטרס
בליון לא התרשמו מהגעתו. בקהאם/רויטרס

"זה לא יותר מתעלול תקשורתי", אמר ל-BBC דמיאן דגורה, שמסקר את הקבוצה ב-ל'אקיפ. "מה בקהאם כבר יכול להביא לפ.ס.ז' מבחינת כדורגל בשלב הזה של הקריירה שלו?". מילאן ביסבאץ', הבלם הסרבי ששיחק בקבוצה אשתקד ועבר לליון, שלח חץ ראשון לעבר בקס: "זו החתמה טובה למחלקת השיווק, אבל מבחינה מקצועית? אני לא חושש מפ.ס.ז' כעת יותר ממה שחששתי ממנה קודם לכן".

"הוא יהפוך לסבא של הליגה הצרפתית", כתב דומיניק פיפילד ב-'גרדיאן'. "יותר מעשור חלף מאז שהוא היה בשיאו, ופרויקט הגלאקטיקוס של פ.ס.ז' לא נמצא בשלב של החתמת שמות בעלי שם בלבד, אז לא ברור אם יימצא לו מקום על הדשא. הוא עדיין יביא יחסי ציבור מצוינים וישמש כמנוע שיווקי טוב יותר אפילו מזלאטן ברחבי העולם, ומבחינתו הוא העדיף את פריס על פני 12 הצעות מכל העולם, מדרום אמריקה, דרך אוסטרליה וסין ועד רוסיה, בגלל השאפתנות של המועדון וההשתתפות בליגת האלופות, וההזדמנות לחזור ולעבוד עם קרלו אנצ'לוטי שאימן אותו במילאן. אבל למרות הצהרותיו על חוסר הרצון לשחק באנגליה בקבוצה שאינה מנצ'סטר יונייטד, יכול להיות שהקצב האיטי בליג 1 לעומת הפרמיירליג היה שיקול גם הוא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דייויד בקהאם, שחקן מוצג בקבוצת פ.ס.ז'. רויטרס
יותר שאלות מתשובות. בקהאם/רויטרס

מאט ספירו מ-BBC כתב בטור הפרשנות שלו על המהלך: "מסיבת העיתונאים שאורגנה בחופזה לכבודו של בקהאם כללה חיוכים רבים, אבל העלתה יותר שאלות מתשובות. בעיקר למה קפטן נבחרת אנגליה לשעבר בחר דווקא בפ.ס.ז'? הרי הצרפתים הוציאו יותר מ-200 מיליון ליש"ט על רכש בשנה וחצי, והסגל שלהם עמוס. אנצ'לוטי התעקש בשבועות האחרונים שלא יגיעו שחקנים חדשים, ואולי אפילו הוא הופתע מהחדשות על הגעתו של בקהאם".

"אסור לשכוח שהבעלים נאסר אל חליפי משמש גם כראש מחלקת הספורט באל ג'זירה", המשיך ספירו. "זו הרשת שרכשה לאחרונה את זכויות השידור של הליגה הצרפתית ברחבי העולם, והגעתו של בקהאם צפויה להזניק את שווי העסקה הזו. נראה שהתרומה המקצועית העיקרית של בקהאם תהיה לחבר את הקבוצה ולגרום לכישרונות כמו פסטורה ומנז לחשוב פעמיים לפני הפרות משמעתיות. הניסיון והדוגמה האישית שלו יכולים להתברר כמכריעים".

נשיא פריס סן ז'רמן נאסר אל חליפי עם המאמן קרלו אנצ'לוטי והמנהל הספורטיבי ז'אן קלוד בלאן. רויטרס
אפילו הוא הופתע מהמהלך? אנצ'לוטי/רויטרס

אלכסנדר נת'רטון מ-ESPN הדגיש נקודה אחרת במערך השיקולים שהוביל להחתמה: "הדבר החשוב ביותר שבקהאם יביא לפ.ס.ז' הוא היוקרה. שחקן שזכה בליגת האלופות אבל לא מעורר מחלוקת. מישהו שייראה טוב בראיונות עם או בלי חולצה, ויסייע למועדון להיתפס כמודרני. הוא סלבריטי אמיתי עם רזומה מרשים בשתי הקבוצות הגדולות בעולם - מנצ'סטר יונייטד וריאל מדריד - והוא הוכיח שהוא מסוגל לעורר תשומת לב חיובית גם במקומות כמו ה-MLS".

"בעוד שפ.ס.ז' מביטה לעבר העתיד וניסיונה להחתים את ז'וזה מוריניו וכריסטיאנו רונאלדו בקיץ, היוקרה היא הדבר החשוב לה ביותר", המשיך. "בקהאם אולי לא יוכל לספק את הסחורה על כר הדשא, בוודאי לא בכל שבוע, אבל הוא בהחלט מסוגל להעניק להם את התהילה הבסיסית לבנות עליה. ומה יוצא לו מזה? הוא זוכה להזכיר לאירופה שהוא עדיין קיים. אם הוא היה פורש, הזיכרון ממנו ביבשת, אחרי שהחמיץ את האולימפיאדה ואת יורו 2012, היה הפציעה שלו במילאן ב-2010. ועכשיו יש לו הזדמנות מצוינת להוכיח שהוא עדיין מסוגל לזכות בתארים".

שחקן מילאן דייויד בקהאם מורד על אלונקה. רויטרס
לא רוצה להיזכר כך באירופה. בקהאם מסיים את דרכו במילאן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully