וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה משחקים ללא קהל ביציע המזרחי לבית"ר ירושלים

הקבוצה נענשה על הקריאות הגזעניות. קורנפיין: "עונש קשה. היום הקהל התנהג למופת. אנחנו נחושים לצרף את הצ'צ'נים"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בצל ההצגה של בית"ר ירושלים הערב (שלישי) מול מכבי אום אל פאחם, בסיומה הביסו הירושלמים את הקבוצה מהלאומית 0:5 משלושער של ערן לוי, שיחרר בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל את גזר הדין שלו כנגד הקבוצה, בעקבות האירועים מהמשחק הקודם. כזכור, במשחק מול בני יהודה, הניפו אוהדי הקבוצה שלטים כנגד החתמתם של שחקנים מוסלמים בקבוצה ("בית"ר טהורה לעד" ו-"70 שנה של עקרונות"), וכמו כן נשמעו מצדם קריאות "שונאים את כל הערבים" ו"טועמה מחבל".

בעקבות האירועים, החליט הדיין, עמנואל סלע, להעניש את הקבוצה בקנס כספי של 50 אלף שקל, וקבע כי בחמשת משחקי הבית הקרובים של הקבוצה, לא יהיה קהל ביציע המזרחי, ממנו נשמעו הקריאות. כמו כן, תקבל בית"ר עונש על תנאי של 30 אלף שקל וחמישה משחקי בית נוספים ללא קהל ביציע המזרחי במידה ויישמעו ממנו שוב קריאות גזעניות ו/או תהיה בו התפרעות של אוהדים. "שמעתי על העונש - זהו עונש קשה", אמר איציק קורנפיין. "נבחן אותו, נקרא את ההחלטה ונראה מה נעשה בנדון".

אוהדי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
היציע המזרחי יפונה. אוהדי בית"ר, הערב/קובי אליהו

"אני שמח שבסופו של דבר באנו לפה לשחק כדורגל, תמיד צריך לזכור שהמטרה שלנו כמועדון היא לגרום הנאה לאוהדים", אמר יו"ר בית"ר ירושלים איציק קורנפיין בסיום. "היום היה משחק כדורגל טוב שעבר בשקט, ולפני המשחק לא היה לי ספק שכך יהיה. הקהל התנהג למופת".

על צירוף שני השחקנים הצ'צ'נים אמר קורנפיין: "הם הביעו הסכמה. זה לא סופי כי שום דבר לא נחתם, אבל יש לנו הערכה כמעט וודאית שהם יגיעו עד סוף השבוע. אני מקווה שנגמור את כל העניינים הטכניים עם הקבוצה שלהם, ואם הכל יעבור כשורה הם יחתמו עד סוף השבוע. אנחנו נחושים מאוד במהלך הזה, כי אלי כהן חושב שהשחקנים יכולים לעזור לנו. נלך עם זה לכל אורך הדרך".

חן עזריאל הוסיף: "היה משחק שכיף להיות בו. השתדלנו להתנתק מכל שקורה ולהתעסק בכדורגל נטו. יש עומס פיזי עלינו ואנחנו מקווים להגיע עם כל הכוחות כדי לנצח גם בשבת".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אוהדי מכבי אום אל פאחם. קובי אליהו
בסופו של דבר, לא התרחשו אירועים מיוחדים. אוהדי אום אל פאחם/קובי אליהו

יש לציין כי זמן קצר לפני פתיחת המשחק התלהטו הרוחות, כשמאות אוהדים של אום אל פחם הגיעו לאצטדיון טדי ונכנסו ליציעים תוך שהם קוראים "אללה הוא אכבר". עם תחילת המשחק, עצרו כוחות בילוש של משטרת ירושלים ארבעה אוהדי מכבי אום אל פאחם שקראו קריאות גזעניות. גם חבר הכנסת אחמד טיבי הגיע לאצטדיון. 11 אוהדי בית"ר הורחקו, ואילו שלושה אוהדי אום אל פחם עוכבו לאחר שניסו להכניס לאצטדיון דגל פלשתין.

חבר הכנסת אחמד טיבי שהגיע לצפות במשחק אמר בסיום: "היו קצת קריאות גזעניות והרבה קריאות בוטות ומגעילות. אפשר לחנך את אוהדי בית"ר עם פניות לפיפ"א ונקווה שהם למדו את הלקח".

שחקן בית"ר ירושלים ערן לוי. קובי אליהו
גנב את ההצגה. לוי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully