וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צ'צ'ניה: "לקשר בין טרק גרוזני ובית"ר יש עתיד נפלא"

29.1.2013 / 21:58

רמזאן קאדירוב הגיב לדברי פרס ("הגזענות פגעה ביהודים יותר מכולם"): "לגזענות אין כאן מקום, זו המגיפה של המאה ה-21"

בית"ר ירושלים ממשיכה לעמוד במרכז העניינים בספורט הישראלי. היום (שלישי) עמדה הקבוצה לדין משמעתי בגין הקריאות הגזעניות שהושמעו במשחק הביתי נגד בני יהודה. בניגוד להערכות המוקדמות, בית"ר לא ביקשה מבית הדין לפסוק נגדה משחק ביתי ללא קהל במשחק הגביע ביתקיים הערב נגד מכבי אום אל פאחם. כזכור, בית"ר עסוקה בימים האחרונים בניסיונותיו של ארקדי גאידמק להנחית שני שחקנים צ'צ'נים מוסלמים מטרק גרוזני, שגרר מחאה גדולה מצד אוהדי בית"ר. בתוך כך, נודע כי בית"ר הגישה בקשה לויזה לגשני השחקנים.

הפרשה גררה תגובות נזעמות מכל הכיוונים, והיום גם נשיא המדינה, שמעון פרס, נדרש לנושא. הנשיא שיגר היום איגרת חריפה ליו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון נוכח גילויי הגזענות ולקראת המשחק שיתקיים היום בין בית"ר למכבי אום אל פאחם, בה קרא הנשיא להתאחדות לכדורגל ולרשויות למנוע מיד כל גילוי של גזענות.

נשיא המדינה שמעון פרס עם יו"ר ההתאחדות אבי לוזון. מגד גוזני
לא מוכן לקבל גזענות. פרס ולוזון/מגד גוזני

"נוכח גילויי הגזענות האחרונים וערב המשחק בין בית"ר ירושלים ומכבי אום אל-פחם, אני מבקש לפנות באמצעותך בקריאה לקהל אוהדי הכדורגל כולם להימנע מכל ביטוי וגילוי של גזענות על המגרש ומחוצה לו. האירועים האחרונים במשחקה של בית"ר ירושלים ראויים לכל גינוי. הגזענות היא זו שפגעה בעם היהודי פגיעה אנושה יותר מכל עם אחר בעולם. ועל כל הרשויות לגדוע אותם באיבן. אני בטוח שעמנו כולו מזועזע מהתופעה הזו ולעולם לא ישלים אתה. הספורט מתקבל בימינו כהכרזה אוניברסלית נגד גזענות. אין להעלות על הדעת שההפך יקרה בישראל. אני בטוח שעמידתך הנחושה עד עתה תוביל את המאבק נגד תופעות אלה".

נשיא צ'צ'ניה רמזאן קאדירוב אמר בתגובה: "אנחנו מרוצים מדבריו של שמעון פרס, וחולקים איתו דעות דומות. לגזענות אין מקום בעולם המודרני, זו המגיפה של המאה ה-21. הנשיא פרס צודק במאה אחוז. אנחנו יכולים לאשר שהשחקנים הצ'צ'נים שלנו יגיע לשחק בישראל, וברור לנו שהדעות של חלק מאוהדי בית"ר לא מייצגים את הדעות של ישראל כולה. אנחנו בטוחים שלקשר בין טרק גרוזני ובית"ר ירושלים יש עתיד נפלא, ורוצים לחזק גם את הידידות בין ישראל וצ'צ'ניה".

אוהדי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
"הספורט מתקבל בימינו כהכרזה אוניברסלית נגד גזענות. אין להעלות על הדעת שההפך יקרה בישראל". אוהדי בית"ר/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully